X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
הירידה התלולה והמתמדת של אמון הציבור במערכת אכיפת החוק נובעת מההרגשה הסובייקטיבית שבעניין ראש הממשלה, המטרה הפסולה מקדשת את כל האמצעים
▪  ▪  ▪
מנדלבליט. "הראיות ידברו"

שורש האמון המידרדר במערכת אכיפת החוק כפי שמתברר מתיקי ראש הממשלה, הוא הפיכה הזויה של עיתונות טובה או הטיית עיתונות או איזון הטיית של העיתונות למתת שוחד לכאורה.
עיתונות כמתת שוחד
האם עיתונות טובה מיטיבה עם איש ציבור? האם עיתונות רעה מרעה לו? האם כאשר עיתונות מרעה לאיש ציבור היא מיטיבה עם יריביו? לכל השאלות האלה התשובה היא חיובית, חיובית מאד, אין ספק שאנשי שציבור ושירותים ציבוריים קמים ונופלים על בסיס הדיווחים של אמצעי התקשורת עליהם ועל פועלם, אין ספק שאנשי ציבור מקבלים יומית עיתונות רעה/טובה ולכן מקבלים דרך קבע טובות הנאה מהעיתונות, אם באמצעות עיתונות טובה להם ולמוסדותיהם או אם באמצעות עיתונות רעה ליריביהם, וכאלה ניתן למצוא במאות יום יום בעיתונים, ברדיו ובטלוויזיה.
אז האם עיתונות טובה עלולה להוות מתת בעסקת שוחד? האם היא מתנה לאיש הציבור אשר הוא חייב להשיב את שוויה לאוצר המדינה? ובכן תיאורטית כן, כי מדובר בטובות הנאה הניתנות לאנשי ציבור, אבל מי שיפליל עיתונות כזו, חייב להבין שהוא שומט את אמון הציבור מתחת לרגליו ומדוע?
כי כל אנשי הציבור פוליטיקאים, שופטים, פרקליטים, שוטרים ואחרים, אם באורח פרטי ואם באורח מוסדי מודאגים ממצבם בעיתונות, ובמדיה בכלל, ולכן הם פועלים באופן מתמיד וגובר והולך לקבלת עיתונות מלטפת, ובמקביל הם פועלים לביטולה של עיתונות שלדעתם היא שגויה או ביקורתית מידי, כולל השפעה על כותרות, תכנים, תמונות, ואז ה"טיפול" הפלילי היחידני בראש הממשלה, ורק בראש הממשלה הופך את ה"טיפול" הזה למה שנראה במובהק כאכיפה בררנית, וזאת אפילו אם למערכת האכיפה יש כל מיני מחשבות על ייחודיות המעורבות של ראש הממשלה בעיתונות, כי אין שם שום דבר מיוחד. כולם משתינים בבריכה, ובעניין הזה כולם משתינים מהמקפצה. נשיאת בית המשפט העליון המשטרה והפרקליטות אף מעסיקים עובדים מיוחדים שזה עיקר תפקידם. שיפור תדמית, באמצעות הפעלת העיתונות ובאמצעות השפעה על העיתונות והמדיה החברתית.
ואין זה משנה כמה ראיות לכאורה יש, ברור לכולנו שבנימין נתניהו ומשפחתו, זכו מאז ומתמיד, לעיתונות מאוד תוקפנית ומעליבה, והכל תוך קידום גורמים פוליטיים אשר רצו לרשת את נתניהו, כעצמת העלבון וכעצמת התוקפנות היה רצון מוצדק מצד נתניהו לתת תמונה אחרת לציבור, אך על-אף מאמציו הרבים והצודקים של נתניהו לשנות את התמונה התקשורתית הזו, הצלחותיו היו מאוד מוגבלות.
אבל משהחלו החקירות המאד מיותרות בעניין העיתונות מן הסתם נאספו ראיות לכאורה והנה לנו כתבי אישום שבסיסם הוא סיקור עיתונאי. כתבי אישום אשר אם ינערו מספיק טוב כל איש ציבור, יוגשו נגדו כתבי אישום דומים.
בעיתונות טובה אין רק צד אחד, עיתונות טובה כמו כל טובת הנאה אחרת הניתנת לאיש ציבור אף פעם לא ניתנת חינם.
רק הראיות ידברו? מה פתאום!
ואז חוזרים ואומרים לנו "רק הראיות ידברו" והרי ברור שנתניהו פעל לקבלת עיתונות טובה, כל איש ציבור בכיר פועל לקבלת עיתונות טובה, לא צריך לראיות על-מנת להסיק שכל איש ציבור כולל שופטים כולל פרקליטים פועלים לקבלת עיתונות טובה, עיתונות כזו ניתנת במקרים רבים על בסיס של "תן וקח", כי אנשי הציבור לא רק מקבלים מהעיתונות אלא גם נותנים לעיתונות: תקציבים, מידע, החלטות רגולטוריות ומה לא, ולכן כל עובד ציבור שיקליטו את שיחותיו ואת השיחות על אודותיו, גם פרקליטים, גם שופטים, אם ישירות ואם באמצעות הפועלים מטעמם יתגלה כמקבל שוחד מסוג עיתונות טובה, או לפחות כמקבל מתנות כאלה (האסורות אף הן על-פי החוק).
ואם הראיות הן לא הנושא כאן מהו הנושא? ובכן הנושא הוא בראש ובראשונה בקונצפט מערכתי הניטע בראשי החוקרים בתחילת החקירה, ומדושן במהלך החקירה, ואז כמובן החוקרים מקדשים כמעט כל מטרה על-מנת להביא ראיות לכאורה, ומרגע שעוברים נקודה מסוימת, השאלה המרכזית הופכת להיות סיכויי ההרשעה, ומדוע? כי ראיות לכאורה למכביר להעדר אשמה, אין בהן כל ומכלום.
גם הפרקליטות משפיעה על העיתונות
הבעיה כאמור איננה ראיות לכאורה כלל אלא סיכויי ההרשעה, כי ראיות למכביר לכלום מכלום עדיין לא יוצרות הרשעה, הבעיה או האתגר בפניו עומדת מערכת האכיפה בכל תיק הוא סיכויי ההרשעה, וכאשר עקב ההיבט המאד תקדימי על-אף ראיות לכאורה סיכויי הרשעה מלכתחילה הם מאוד נמוכים, מה שהיה אמור מלכתחילה למנוע את העיסוק בנושאים האלה, נאלצה מערכת אכיפת החוק לקבל סיוע משחקני חיזוק, ותכתובת המיילים האחרונה בין ראשי הפרקליטות ובין גורמים מחוץ לפרקליטות מציגה איך הדברים האלה עלולים ח"ו לעבוד.
שופטת עליונה נואמת
בנאום עם יציאת ספר על-ידי בכיר עו"ד מאור אבן-חן הפרקליטות סיפרה לנו השופטת ענת ברון מבית המשפט העליון, כי עיתונות טובה עלולה להיות מתת שוחד, יוזמי ההאשמה בפרקליטות המדינה וחוקרי המשטרה העוסקים במלאכה קיבלו אז זריקת עידוד חיצונית ובמקביל אמון הציבור במערכות המשפט ואכיפת החוק ירד עוד שתי קומות.
שופטת מחוזית מחליטה
וממש ערב החלטת היועץ המשפטי לממשלה, כאשר ברור שהספק הגדול הוא בקיומה של אשמה, הספק הגדול הוא בסיכויי ההרשעה, ופסק דין שלא היה עד כה הוא זה שעשוי לשכנע את היועץ המשפטי לממשלה אם להגיש כתב אישום אם לאו, צץ לפתע פסק דין של בית המשפט המחוזי בת"א, פסק דין במשפטו של איתמר שמעוני ראש עיריית אשקלון לשעבר, ובלי קשר ממשי לפסק הדין השופטת מפרטת בו את אמות המידה לטעמה, להטיית עיתונות כמתת שוחד. בבדיקת ההיסטוריה של השופטת מסתבר שהיא שירתה בעבר בפרקליטות מיסוי וכלכלה יחד עם התובעת במשפטו של נתניהו, התוכן של הדברים ערוך היטב היטב על-פי הפרמטרים של תיק 4000 של ראש הממשלה, ורק כמה ימים לאחר מכן אנו למדים על תקשורת הדואר האלקטרוני בין בכיר פרקליטות המדינה לבין בוגרי הפרקליטות ובכלל שופטים מכהנים וכל מה שאדם חושב אומר לעצמו, זה אחד ועוד אחד שווה שתיים.
והאמון? מתקרש! יורד אל מתחת לאפס.
במו ידיה מערכת אכיפת החוק הורסת עצמה
מאיפה בא להם השוחד הזה? מדוע הם היו צריכים את השוחד הזה? האם לא ברור שאם בכל שנות קיומה של המדינה ושל העולם המערבי כולו לא נמצא כל מקום להפוך עיתונות טובה או רעה לתיק שוחד, כאשר העיתונות שזורה לאורכה ולרוחבה על בסיס שעתי ויומי בהשפעה של אנשי ציבור עליה, הדבר יזרע הרס טוטאלי בכל מערכת אכיפת החוק? והרי אם יש בשר בתיקי נתניהו, אז הוא קיבל מתנות מכוערות, ואם המתנות האלה הן פליליות, אנא יעמוד לדין. והוא נתן הטבות רגולטורית, ואם נתן שלא כדין, אנא יעמוד לדין, למי נחוץ השוחד המופרך הזה?
למי נחוצות האשמות השוחד ההזויות האלה? הן נחוצות רק למי שאינם מודעים לכוח שיש בידם, ולכן משתמשים בו שלא לייעודו, ולאלה שאינם בטוחים שמה שיש באמת בידם די בו על-מנת להרשיע, ולכן הם משתמשים בכוחם אופן מאוד פופוליסטי המביא לקהל העיתונאים שלהם הרבה חומר, תן וקח, תן וקח תן וקח, תן עיתונות אוהדת וקבל חומר, הרבה שעות מסך וכמובן הרבה מעמד, אך במקביל הוא הורס לחלוטין את התשתית השלטונית ואת תשתית מערכת אכיפת החוק.
ההדלפות הופכות לנספח בכתב האישום
והפרקליטות יודעת שהשלב הבא הוא כנראה דיונים בכנסת בכל הנוגע לחסינות ראש הממשלה כאשר אחד הטיעונים הוא כמובן אכיפה בררנית, ואז לוקחת המדינה חלק מאותם הדלפות, ומרכזת אותם פורמלית כנספח לכתב האישום, כעת ההדלפה היא כבר לא בספק אלא הפכה להודעה רשמית של מדינת ישראל, ללא חקירות נגדיות, מבלי שתקבלה כל החלטה מקדמית על קבילות הראיות, הכל במסלול מאוד סדור של הרשעה נקודתית ומאד ספציפית של איש מאוד ספציפי ראש ממשלת ישראל, באשמה מאוד ספציפית, באופן חסר תקדים בארץ ובעולם, מה שטוחן עד דק כל פיסת אמון במערכת אכיפת החוק.
עוד לא מאוחר
על אף שהסיכויים הם אפס, מדינת ישראל חייבת, לטובתה ולטובת מערכת אכיפת החוק, לסגת ללא כל תנאי מהאשמותיה נגד נתניהו בכל הקשור לעיתונות טובה כמתת שוחד, אם יש למדינה טענות פליליות לנתניהו על המתנות שקיבל בניגוד לחוק או על הטבות רגולטוריות שנתן בניגוד לחוק אנא תטפל בהן בבתי המשפט, או בכל דרך ראויה אחרת, אבל כל המשך הדישה בעיתונות טובה כמתת שוחד, תוצאה מרכזית אחת לה, חיסול עצמי של האמינות של מערכת אכיפת החוק, ואובדן מוחלט של אמון הציבור בה, וזאת מלבד הנזק האיום לאיש נתניהו, למשפחת נתניהו ולכל עם ישאל הנגרם מהדישה המאד מיותרת הזו.

תאריך:  27/11/2019   |   עודכן:  27/11/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מדוע האמון יורד מיום ליום
תגובות  [ 40 ] מוצגות  [ 40 ]  כתוב תגובה 
1
התייחסות לתובנות של הלפרין
שלמה המגיב  |  27/11/19 21:38
 
- אדרבא, אז מי צריך את השוחד
ה.א  |  27/11/19 23:23
 
- }}}נתניהו חשוד כמגה מושחת.
לפני הצוללות והגז  |  29/11/19 21:02
 
- טימטום של השמאל
ירדנה  |  7/12/19 10:31
 
- עדיין יש כאן אכיפה בררנית
תרצה או לא  |  28/11/19 00:45
 
- אין כאן שום "אכיפה בררנית"
שלמה המגיב  |  28/11/19 07:33
 
- אם רק אחד בכל העולם מואשם
ה.א  |  28/11/19 16:57
 
- אתה טועה באופן יסודי , ה.א. ?
שלמה המגיב  |  28/11/19 18:21
 
- אתה טועה חביבי
ה.א  |  28/11/19 22:24
 
- "מצפה לתמורה" , הלפרין ?
שלמה המגיב  |  28/11/19 23:27
 
- ערב מינוי היועמ"ש הוא פגש
ה.א  |  29/11/19 00:55
 
- איני רואה כאן שום עבירה
שלמה המגיב  |  29/11/19 08:32
 
- צביעות, פשוט צביעות. ל"ת
ה.א  |  29/11/19 10:09
 
- מה הקשר למושג "צביעות" ,ה.א?
שלמה המגיב  |  29/11/19 14:00
 
- אוי איזה צביעות. ל"ת
ה.א  |  30/11/19 09:02
 
- "אכיפה בררנית" כטיעון לחפות?
שלמה המגיב  |  30/11/19 11:45
 
- שלמה היקר אני קדיש לך עוד דקה
ה.א  |  30/11/19 13:59
 
- אגב,אליבא דשופטת מרגולין יחידי
ה.א  |  1/12/19 08:58
2
תקשיב,אפרים-
אבנר צפוני  |  28/11/19 06:39
3
הכותב חושב שכולם טמבלים?
לא טמבל  |  1/12/19 23:34
 
- ואם אני מזכיר ממשלה
א.ה  |  2/12/19 07:46
 
- אבל צריך ראיות לשוחד , ה.א.
שלמה המגיב  |  3/12/19 08:17
 
- קשקן תביא ראיות ואז תדבר
עלם הדמיון  |  5/12/19 11:55
 
- לא הבאתי ראיות נגד נתניהו,
ה.א  |  5/12/19 23:45
 
- והלפרין ממשיך בשלו
שלמה המגיב  |  6/12/19 11:59
 
- "סיפורי סבתא" , מגיבי ?
שלמה המגיב  |  6/12/19 13:10
4
שקרים מפלצתיים
משה דב  |  6/12/19 07:54
 
- נתניהו הוא היחד שפועל לסיקור
ה.א  |  6/12/19 14:18
 
- ומה נתנו עובדי הציבור עבור זה?
שלמה המגיב  |  6/12/19 23:05
 
- בראש ובראשונה קיבלו מתנה
ה.א  |  7/12/19 10:06
 
- תובנות משפטיות בנוסח הלפרין
שלמה המגיב  |  7/12/19 10:42
 
- כרעי תרנגולת
ה.א  |  7/12/19 14:26
 
- מי כאן "איבד את זה" , ה.א.?
שלמה המגיב  |  8/12/19 10:53
 
- אתה מקשקש, מתנה מוגדרת בחוק
ה.א  |  8/12/19 11:50
 
- מי כאן "המקשקש" , הלפרין ?
שלמה המגיב  |  8/12/19 16:47
 
- שלוימה, אתה לא מתבייש?
ה.א  |  8/12/19 17:13
 
- בודאי שאין לי "בושה" , הלפרין
שלמה המגיב  |  8/12/19 18:51
 
- מהנחיית יועמ"ש 1.1709
ה.א  |  8/12/19 22:19
5
להלפרין היקר
עמוס שנער  |  8/12/19 18:22
 
- מכל מלמדי השכלתי, תודה ל"ת
ה.א  |  8/12/19 18:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשות נתניהו
מנחם רהט
ספויילר: לא שי ניצן, לא אביחי מנדלבליט, לא אלשיך ולא הפרקליטה המלווה ליאת בן ארי שהגישה תצהיר שקרי
יורם ד"ר מרקוס
לא יעלה על הדעת שסעד זה, שאולי רבים לא יודעים על קיומו, לא ינוצל על ידו. במקרה של בנימין נתניהו האינדיקציה מובהקת
עידן יוסף
רק ארבעה ח"כים מהליכוד הגיעו להפגנה    מיקי זוהר: "אנחנו לא יכולים להחליף את המערכת אבל אנחנו יכולים לתקן אותה"    בכירים בליכוד ביקשו מנתניהו להפסיק את המתקפות על מערכת אכיפת החוק
איתמר לוין
בניגוד לדבריו של היועץ המשפטי לממשלה, שי ניצן אינו "ישר והגון" והפרקליטות אינה "אחד הגופים שנתונים תחת הכי הרבה בקרה"    הכזבים הללו של מנדלבליט פוגעים באמינותו בכלל
איתמר לוין
מגיב על התקפות נתניהו והימין מבלי לנקוב בשמותיהם: העובדה שניצן ובן-ארי מסתובבים עם מאבטחים רק בגלל שמילאו את תפקידם - היא בלתי מתקבלת על הדעת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il