X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כאשר מחיר של מניה נסחר סביב דולר אחד – מאוד פשוט לסחור בה גם עם סכומי השקעה נמוכים
▪  ▪  ▪
[צילום: ירידות בורסה]

המניה היקרה בהיסטוריה? מה זה בעצם אומר? לא מעט אומרים לי כי מניה X מאוד יקרה. הטענה הבסיסית שלהם היא שמניה שעולה 100 דולר היא מאוד יקרה והם יהיו מוכנים לקנות אותה רק אם תיסחר במחיר של 20 דולר.
בדיוק בצד השני של הסקאלה, יש הטוענים שמניה הנסחרת ב–1 דולר היא מאוד מאוד זולה והפוטנציאל שלה להגיע ל–10-20-30 או 100 דולר הוא גבוה.
אחת המניות עם המחיר הגבוה בשוק האמריקני היא של חברת ברקשייר האתווי – BRK הנסחרת במחיר של 326,000 דולר למניה בודדת. לעומת זאת, יש מניות עם מחיר מניה נמוך. לדוגמה, NBEV הנסחרת במחיר של 2.25 דולר למניה בודדת. אך כדאי לשים לב – מחיר המניה לבדו אינו אינדיקציה ליקר או זול. ממש לא אינדיקציה.
מחיר מניה, יחד עם נתונים נוספים, משקף שווי חברה ורק לפי הנתון הזה אפשר להסיק מסקנות על יקר או זול, וגם כאן יכולות להיות אנליזות שיגרסו על אותה חברה – זולה או יקרה. ולכן, בבואנו לקנות מניה, חייבים לזכור שהיא משקפת שווי שוק של החברה וזה האינדיקטור לפיו נבצע פעולת השקעה.
יתכן מחיר מניה של דולר אחד שישקף לחברה שווי שוק של שלושה מיליארד דולר לעומת מחיר של מניה אחרת עם מחיר של 20 דולר שישקף לחברה שווי שוק של חצי מיליארד דולר. ולכן דולר אחד זה לא מחיר זול כמו ש–20 דולר אינו מחיר יקר. יקר או זול זה לפי שווי החברה בלבד ולא מול הנתונים הנוספים.
למשל, השווי שוק של חברת ברקשייר האתווי הוא מעל 500 מיליארד דולר כאשר מחיר המניה הוא 326,000 דולר. שווי שוק של חברת מייקרוסופט MSFT – הינו מעל 1 טריליון דולר כאשר מחיר המניה הוא 149 דולר בלבד.
לשאלה למה יש מניות עם מחיר של מאות, אלפים או במקרה של ברקשייר האתווי מאות אלפים, היא הרצון למנוע עד כמה שניתן מסחר ספקולטיבי במניה.
כאשר מחיר של מניה נסחר סביב דולר אחד – מאוד פשוט לסחור בה גם עם סכומי השקעה נמוכים. למשל, אפשר לקנות 100 מניות, 1,000 מניות או 100,000 מניות ללא בעיה מימונית למרבית המשקיעים ובכך להשפיע על שווי החברה לפחות בטווח הזמן הקצר ובמקרים אחרים גם על הטווח הארוך. לעומת זאת, במחיר מניה של 326,000 דולר, קשה יהיה למצוא ספקולנטים שיקנו 100,000 מניות מסוג זה.
המענה למשפט שבראש הפוסט: המניה היקרה בהיסטוריה – יש שתי תשובות: מחיר מניה הכי גבוה וגם כוונה למחיר מניה המייצג שווי שוק של חברה שהוא הכי גבוה.
אז אכתוב בזהירות שלמיטב זכרוני, המחיר של מניות ברקשייר האתווי BRK – היא המניה היקרה ביותר במחיר. המחיר של מניות מייקרוסוםט MSFT – מייצג שווי חברה הגבוה ביותר בעולם – 1.14 טריליון דולר.

תאריך:  27/11/2019   |   עודכן:  27/11/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יובל לובנשטיין
נראה שהמהלך של אמזון הוא נכון ונקווה שהוא ימשך לאורך זמן ולא כאירוע חד-פעמי, דבר שיחייב חשיבה מחודשת של מספר לא מבוטל של יבואנים ועסקים לגבי מדיניות התמחור
יואב יצחק
שתי מערכות הבחירות (לכנסות 22-21) התקיימו כאשר כתב החשדות נגד נתניהו היה ידוע לציבור    שני מיליון בוחרים הצביעו עבור המפלגות שהודיעו מראש שמועמדן לראשות הממשלה הוא נתניהו (לעומת 1.5 מיליון לבני גנץ)    כתב האישום דומה במהותו לכתב החשדות    נוטרי שלטון החוק מחויבים גם הם לכבד את החוק, ככתבו וכלשונו    זכותו של נתניהו לבקש מהכנסת חסינות    הריבון (העם) הוא הקובע, כפוף לחוק, מי יהיו נציגיו בכנסת ומי יהיה ראש הממשלה
ד"ר איימן מנצור
בסופו של יום יוציא טראמפ את כל חייליו מסוריה, וכדאי לישראל להתחיל כבר כעת להיערך לאותו יום    חזרתו של אסד לשלוט בכל שטחי ארצו הוא החלופה הטובה ביותר מבחינתנו
נסים ישעיהו
היו מי שניכסו לעצמם את תפקידי האלוקים ועד שהכריזו על עצמם שהם עצמם אלוהים. אצלנו אומנם לא מכריזים על עצמם אבל מתנהגים ולפעמים גם מתנסחים כך שיובן כי הם אלוהים. זה אגב הפירוש הפשוט לאמירה המפורסמת "מלוא כל הארץ משפט"
יובל לובנשטיין
אמזון מתחילה להיכנס לתודעה הצרכנית ונראה שישראלים רבים מתחילים לבדוק טרם רכישת המוצרים בארץ את עלותם באתר, תהליך שפועל לשני הצדדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il