X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
הקהילה היהודית מקווה שאזהרתו של הרב אפרים מירוויס מפני מנהיג הלייבור תגיע לקהלים רחבים יותר; היהודים ממילא לא יצביעו עבורו - מסביר דיילי טלגרף
▪  ▪  ▪
הרב מירוויס. גיבוי מהארכיבישוף [צילום: יוטיוב]
הנשיא: מודאג מהאנטישמיות
נשיא המדינה ראובן ריבלין נפגש בלונדון, עם הרב הראשי של בריטניה, אפרים מרוויס, חיזק הנשיא את ידיו ואמר לו כי ״קולו הברור ומנהיגותו הבאה לידי ביטוי בימים אלה יותר מתמיד ממלאים את כולנו בגאווה״. עוד הדגיש את חשיבותן של הקהילות היהודיות בגולה כ״שבט החמישי״ של מדינת ישראל והביע תמיכה עמוקה בהתמודדותן עם התקריות האנטישמיות המדאיגות ההולכות ומתגברות.
באירוע שקיימה לכבודו מנהיגות ה-UJIA (מגבית בריטניה ישראל), התייחס ריבלין בהרחבה לסוגיית האנטישמיות במהלך נאומו ואמר: "מימי הכרזת בלפור, מדינת ישראל חלקה היסטוריה משותפת, וערכים דמוקרטיים משותפים עם בריטניה. בדיוק לאור הקשרים החזקים הללו אנו מודאגים מאוד מהעלייה באנטישמיות בבריטניה״.
הנשיא אמר כי זועזע עמוקות מהנתונים האחרונים של ה-CST - (Community Security Trust) - הגוף האמון על ביטחון הקהילה ואמר: ״איננו יכולים להשלים עם כך שבשנת 2019, בבריטניה ובכל רחבי המערב, אירועים קהילתיים יהודיים דורשים אבטחה, יהודים חוששים לחבוש כיפות ברחובות ובתי ניצולי שואה הושחתו״.
עוד הוסיף: ״כינסתי לאחרונה ישיבה דחופה של מתאמים למאבק באנטישמיות מחמש מדינות, כולל לורד פיקלס, כדי לתאם את תגובתנו. בינואר אארח מנהיגים מכל העולם לציון 75 שנים לשחרור אושוויץ. הזמנתי את יורש העצר, הנסיך צ'ארלס תקוותי היא שהוא ישתתף. יחד נקרא לממשלות כולן לנקוט מדיניות של אפס סובלנות לכל סוג של אנטישמיות. אפס סובלנות פירושה מתן ביטחון לקהילות היהודיות, והתנגדות לקיצוניות דתית. פירושה להתעקש שלא יהיה מקום לאנטישמיות במוקדי הכוח, ושלא יהיה מקום להסתה במדיה החברתית. פירושה חקיקה יעילה וחינוך יעיל ללימודי השואה".

נכון לשנת 2011 חיו בבריטניה 236,346 יהודים. לכאורה – מספר זניח של מצביעים. אבל הקהילה היהודית בבריטניה מקווה שאזהרתו של הרב הראשי אפרים מירוויס מפני ג'רמי קורבין, לפיה האנטישמיות שלו פוסלת אותו מתפקיד ראש הממשלה, תגיע לקהלים רחבים יותר – מדווח דיילי טלגרף.
הארכיהגמון מקנטרברי, ג'סטין וולבי, התייצב מאחורי טענתו של הרב מירוויס, לפיה קורבין אפשר לרעל האנטישמיות לחדור למפלגת הלייבור. בכך נוצרה תמיכה בין-דתית באזהרתו של הרב הראשי לגורל "המצפון המוסרי של ארצנו" אם קורבין ייבחר לראשות הממשלה. וולבי צייץ: "העובדה שהרב הראשי נאלץ להשמיע הצהרה כה חסרת תקדים, צריכה להדליק אצל כולנו נורת אזהרה לעובדה שיהודי בריטניה מרגישים כה חסרי ביטחון ומפוחדים".
הנתונים מלמדים, כי גם התמיכה של האנגליקנים והקתולים בלייבור הולכת ופוחתת. וכאשר 85% מהמוסלמים תמכו בלייבור בבחירות הקודמות, יש החוששים שהמפלגה החליטה במודע לנטוש לטובתם את המצביעים היהודים. ומה תהיה השפעתו של הקול היהודי בבחירות בעוד שבועיים? לפני שנתיים 26% מהם תמכו בקורבין לעומת 63% שהצביעו בעד השמרנים. אך במחוזות הבחירה בהם היהודים מהווים 10% או יותר מהאוכלוסייה, הלייבור הובס בפער משמעותי; ארבעה מהם מצויים בצפון לונדון, כולל ברבעים הידועים כמרכזים יהודיים – גולדרס גרין והנדון.
ניתוח תוצאות הבחירות המקומיות בלונדון אשתקד מעלה את אותה מגמה: היהודים באיזורים המתנדנדים עברו מהלייבור לשמרנים. כך למשל אירע ברובע ברנט, אם עורך העיתון ג'ואיש כרוניקל, סטיבן פולרד, סבור שלא מדובר רק ביהודים:
"במושב [במועצת העיר] כמו ברנט, לא רק היהודים אלא גם אנשים אחרים יצאו נגד הלייבור – אנשים שאינם רוצים ששכניהם יידקרו בגב. אבל עם כל החשיבות של אירועים כמו התערבותו של הרב הראשי, אני לא בטוח מה תהיה ההשפעה של זה על האוכלוסייה הרחבה יותר. או שאנשים כבר מודעים לאנטישמיות של הלייבור או שפשוט לא אכפת להם. מובן שעדיין יהיו יהודים שיצביעו בעד קורבין כמו שיש שחורים שמצביעים בעד דונלד טראמפ, אבל הם המיעוט".
הלורד סטיוארט פולק, יו"ר "הידידים השמרנים של ישראל", אמר לטלגרף, כי מה שהוא מכנה "נוסחת ברנט" – תמיכה של בריטים בשכניהם היהודים – סייעה לשמרנים לזכות ב-2017 בבחירות בכמה איזורי בחירה סמוכים. "השאלה כעת היא, האם הבריטים הטובים וההגונים מבינים לאן מובילה השנאה הזאת. האם הם מבינים שאנטישמיות היא לא רק עניין של היהודים אלא עניין של כולם? זה מתחיל ביהודים, אבל היכן זה יסתיים?"
הסוקר אנדרו הוקינס אומר, כי מאמרו של הרב מירוויס לא יגרום למהפך, אך ללא ספק יפגע בשיעור התמיכה בקורבין – הנמצא בירידה מתמדת. "מדובר במנהיגות של קורבין. זה מה שמכונה 'אפקט הדבר הנוסף': מאשר את התנהגותם של אנשים, לא משנה אותה. אבל יש לזכור, כי הלייבור צריכים שיעברו אליהם מצביעים מהליברל-דמוקרטים – וכאן יכולה להיות לדברים השפעה".

תאריך:  27/11/19   |   עודכן:  27/11/19
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בריטניה פורשת מהאיחוד
איתמר לוין
דיילי טלגרף מזכיר את שורת האירועים האנטי-ישראלים והאנטישמיים המרכזיים בהם היה מעורב ג'רמי קורבין בארבעת העשורים שלו בפרלמנט
איתמר לוין
סקר הסקרים צופה למפלגתו של ג'ונסון רוב מוחלט מוצק - אך דיילי טלגרף מזכיר, שגם לפני בחירות 2017 הסקרים היו דומים והשמרנים איבדו את הרוב שלהם
איתמר לוין
הרכבת בת ה-25, המחברת את בריטניה עם היבשת, עלולה לקרוס אם הברקזיט ייעשה ללא הסכם    החברה אומרת שהיא נערכת ויש לה פתרונות - מדווח ניו-יורק טיימס
איתמר לוין
מפלגת הברקזיט לא תתמודד ב-317 המחוזות בהם ניצחו השמרנים לפני שנתיים - וכך תגביר משמעותית את סיכויי הניצחון של בוריס ג'ונסון, מדווח גארדיאן
איתמר לוין
סיבות פוליטיות, ביטחוניות וכלכליות ידחפו את שני הצדדים ליחסים קרובים מכפי שנדמה כעת; ובעצם, הן גם מצדיקות הימנעות מן הברקזיט מלכתחילה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il