X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
פרופסור רות גביזון, משפטנית מוערכת ביותר - "באווירה הקיימת נתניהו לא יכול לקבל משפט הוגן" העלייהום על נתניהו, אחרי שלוש שנות חקירה, ושלוש שנות הדלפות מגמתיות, אכן יוצר אווירה, שאפשר להטיל ספק בהליך הוגן בהתאם לכללי הצדק הטבעי
▪  ▪  ▪
נתניהו. קשה אך יציב [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]
זכאי
שלא תהיה אי-הבנה בהבנת הנושא: נתניהו רחוק מלהיות טלית שכולה תכלת, וברוב מהלכי ההתנהלות שלו בפרשת המתנות, ובבזק וואלה הוא לא יצא צדיק. אבל, כמו כל אזרח ובוודאי ראש ממשלה, הוא זכאי והיה זכאי, לחקירה הוגנת אובייקטיבית ולא לרדיפה משפטית, שנוהלה ביד גסה ולא הוגנת.

פלונטר משפטי
פרשת הלחץ, הפיתוי, האיומים, סחיטה של עדי מדינה, מחייבת פסילת חלק גדול מעדותם. חוק יסוד הממשלה - צפה אפשרות שראש ממשלה יכהן תחת כתב אישום, אבל נוצר מצב משפטי מסובך של ממשלת מעבר והוא במצב של ראש ממשלה במעבר, ולכן יש פלונטר משפטי.

"עור עבה זאת מתנת אלוהים" (קונראד אדנאואר).
"ליבו של מדינאי צריך להיות תמיד בראשו" (נפוליון בונפרטה).
"מפלגה פוליטית הוא סוג של קשר כנגד שאר האומה" (לורד האליפאסק).
"בנאום טוב צריך שיהיה קורטוב של משורר ולכן אינו יכול להיות כפות בדיוק מתמטי לאמת" (ביסמארק).
נתניהו בנאום הגנה והתקפה
נתניהו במגננה, שלטון החוק במתקפה. ברוח הגדרה רפואית הייתי מגדיר את מצבו של ביבי... קשה אך יציב, נושם עצמוני, אין סכנה לחייו, אך נשאר בתפקידו להמשך בדיקות והשגחה. כדאי להבהיר - הגשת כתב אישום היא רק תחילת הדרך ולא סופה. רבים וטובים שהואשמו בעבר יצאו זכאים והרשימה ארוכה, אך נשארו פגועים ומצולקים מעצם התהליך.
במקביל, הביקורת הנוקבת על המשטרה והפרקליטות בכלל ובחקירות נתניהו בפרט יש בהן אלמנטים מטרידים ביותר שהיועץ ופרקליט המדינה התעלמו מהם וחבל. ולכן כל הפרשנים והמומחים שזועקים על פגיעה במשטרה ובפרקליטות כפגיעה בשלטון החוק כדאי שיירגעו. רובם לא הופיעו מימיהם במשפט לא הכינו כתב אישום ולא ראו עדי מדינה בחקירות או בהסכמים.
אז לידיעת הציבור, גם במשטרה, ובמיוחד בפרקליטות, לא יושבים מלאכים ולכן הם טועים, לפעמים מטעים, ובוודאות אינם אובייקטיביים. הם לא תמיד מחפשים את האמת ולא רודפי צדק ויותר מדי פעמים מחפשים מטבע מתחת לפנס במקום להשקיע מאמץ בחקירה. ושימו לב... כאשר שופטת מחוזית מוערכת כמו גרסטל אומרת בגלוי שפרקליט המדינה שי ניצן לא מתאים לתפקידו כראש מערך התביעה הכללית בפרקליטות, וכאשר השופט המחוזי המוערך רוזן מוצא ליקויים במשטרה ובפרקליטות, וכאשר פרופסור בועז סנגרו טוען בפומבי שדרוש בדק בית בכל המערך, זה אומר יותר מדרשני. ואם נוסיף לכך את מה שאמר הפרקליט הצבאי הראשי אביחי מנדלבליט על החקירות נגדו בפרשת הרפז שהיו יחסית יותר חמורות מדברי נתניהו... צריך בהחלט לזעזע את המערכת.
אבל אותו מנדלבליט כיועץ משפטי לממשלה לא רק שלא עשה כלום, לתיקון או שיפור הפגמים, אלא טען שהכל מתנהל כשורה בפרשת עדי המדינה ודרך חקירתם. זה כבר יותר מחוצפה. זה כשלון בתפקוד ובשיקול דעת. ועוד מילה לכל שומרי החוק, כאשר חוק יסוד הממשלה מאפשר לראש ממשלה להמשיך בכהונתו גם עם כתב אישום למה אתם קופצים כאשר אתם או קודמיכם חוקקתם את הסעיף הזה, במיוחד לסיטואציה הספציפית? ואת הצד הציבורי שבנושא צריך להשאיר לציבור, ואת הצד המוסרי לאיש עצמו. לא התקשורת היא שתקבע את המציאות הפוליטית.
בשלב זה נתניהו זכאי על-פי עקרונות החוק ומי שיקבע את עתידו יהיה ציבור בוחריו. להגיד שנתניהו יצא צדיק לא ולא, והוא גם אינו טלית שכולה תכלת אבל בטוח המושמץ ביותר מבין כל ראשי הממשלה עד היום. המערכת הפוליטית גועשת רועשת ורותחת ומצפים לנו ימים מלאי פרשנות ופאנלים - בקיצור יהיה שמח בשכונה.
מילון עברי-עברי למושגי יסוד
1. תפירת תיקים - המשטרה והפרקליטות לא תופרים תיקים, הם פשוט לא מפרשים נכון את העובדות ואת הפרשנות המשפטית הנכונה.
2. עדי מדינה, קודם הם עדים למען עצמם, אחר כך עדי המדינה, אחר כך מעגלים פינות משפצים כדי לזכות בהטבות מהמדינה. בלשון עממית שטינקר עם קבלות.
3. הדלפות - לא מדליפים אלא מעבירים את כל המידע לעיתונאים כדי שיעבירו לציבור שלא יהיה במתח ויכסוס ציפורניים, אלא ידע און-ליין במה מדובר. מעין שירות לציבור.
4. פרשנים מטעם או פרשני חצר - חלק גדול מהם לא הופיעו מעולם במשפט, לא ניהלו משפט, לא הכינו כתבי אישום ולא ראיינו עדי מדינה. מדובר בפרשנים של ספרים ואקדמיה.
5. פגיעה בדמוקרטיה - פגיעה בשלטון החוק, דברי סרק סרק של אינטרסנטים, כשהתקרה דולפת או יש קצר חשמלי, ולא מתקנים או דורשים לתקן, לא הורסים את הבית, אלא רצים לתקן את התקלה.

תאריך:  01/12/2019   |   עודכן:  01/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתניהו במגננה - שלטון החוק במתקפה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
המשפטנית הדגולה
ארי כספי  |  1/12/19 17:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשות נתניהו
עו"ד יוסף פנדריך
האם נתניהו פעל כדין? האם מותר היה לו לומר את דבריו? לדעתי כן    ראשית, נתניהו הפך נאשם בעקבות החלטת היועמ"ש    הוא לא דיבר מתוך מעמדו כראש ממשלה אלא כנאשם
קובי אפללו
אינדוקטרינציה בחסות הפרקליטות, אונס תודעתי מזעזע שאמור היה להכניע את נתניהו ותומכיו, "ככל שיענוהו, כן ירבה ויפרוץ" החלשים אנוסים בפחד על הקרקע, נרדמים הקיצו משנתם, הערים בקרב למען זהותם
עמוס גלבוע
שם הוא יראה שאכן נעשה לו עוול    לכן רצוי מאוד שיפרוש מידית מכל תפקידיו ויתכונן לקרב, כשהוא יודע שחלק גדול בעם תומך בו, ולזכותו עומדת העובדה שהוא זה שהציב את ישראל על המפה העולמית כמעצמה אזורית חזקה ומשגשגת
איתמר לוין
בית המשפט העליון קבע בינואר 2012 שהמשטרה יכולה להשתמש במהלך החקירה בראיות שהשיגה שלא כדין. התנהלותן של המשטרה והפרקליטות מאז מצדיקה בחינה מחדש של הלכה זו, ואימוץ לפחות חלקי של דוקטרינת "פרי העץ המורעל"
יוסף אליעז
צעד ראשון בהחזרת המדינה ממונרכיה בפועל לרפובליקה דמוקרטית    אין לשמוח במפלתו הנוכחית של ביבי בהגשת כתבי האישום נגדו למרות כל תככיו    אין מקום לשמוח לאידו, אך יש שמחה בשביב התקוה להחזרת הדמוקרטיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il