X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
קטר מציעה להתנתק מתנועת "האחים המוסלמים" התומכת בטרור בתמורה לסיום המצור המדיני-כלכלי שהטילה עליה "הרביעייה הערבית". ההתקפלות הקטרית מעידה כי הלחץ עליה הניב תוצאות חיוביות ויש לבחון את רצינות כוונותיה בביצוע מצדה של כמה צעדים מידיים בשטח
▪  ▪  ▪
שייח אחמד בין חליפה אל תאני [צילום: AP]

העיתון "וול סטריט ג'ורנל" פירסם לפני כמה ימים ידיעה על הביקור החשאי של שר החוץ הקטרי מוחמד בן עבד אלרחמן אל-ת'אני בחודש ספטמבר שעבר בסעודיה במסגרת המאמצים להשיג פיוס בין ארצו ל"רביעיה הערבית" בעקבות החרם עליה הנמשך מ-2017.
לטענת העיתון, הוא הביא עמו הצעה מפתיעה לסיום החרם שבמסגרתה תתחייב קטר לנתק לחלוטין את הקשרים עם תנועת "האחים המוסלמים" התומכת בטרור. ההצעה הזו אמורה להוות היענות גדולה לדרישות שהציבה "הרביעיה הערבית" (מצרים, סעודיה, איחוד האמירויות ובחריין) מקטר, שאותה היא האשימה בתמיכה בטרור, והציבה לה 13 תנאים להסרת החרם והמצור המדיני-כלכלי. סעודיה בוחנת את ההצעה ומתייעצת עם שאר חברות "הרביעיה הערבית".
קטר מארחת בשטחה את מנהיגי "האחים המוסלמים" שחלקם נמלט ממצרים עם עלייתו של הנשיא א-סיסי לשלטון והיא משתמשת באמצעי התקשורת שלה, כמו ערוץ אלג'זירה וכמה אתרי אינטרנט, להסית נגד מצרים, סעודיה, איחוד האמירויות ובחריין ולהביע תמיכה ב"אחים המוסלמים" ובחמאס.
קטר טוענת כי תנועת "האחים המוסלמים" איננה תנועת טרור וכי היא מעניקה לה תמיכה מדינית בלבד, היא גם מארחת בדוחא את השיח' יוסף קרדאווי, המנהיג הרוחני של תנועת "האחים המוסלמים" והביעה תמיכה בנשיא מצרים המודח מוחמד מורסי, ממנהיגי "האחים המוסלמים", שמת באחרונה בכלא המצרי.
קטר הרשמית לא הכחישה את הדיווח בעיתון "וול סטריט ג'ורנל", גורמים באופוזיציה הקטרית טוענים כי שליט קטר השיח' תמים בן חמד מוכן לבקש ממנהיגי "האחים המוסלמים" הנמצאים בדוחא לעזוב את ארצו ולעבור למדינה במזרח אסיה, לדבריהם הוא גם דן עם נשיא טורקיה ארדואן במהלך פגישתו האחרונה באפשרות כי הם יעברו להתגורר באיסטנבול.
קטר נפגעה קשות מהמצור המדיני-כלכלי שהטילה עליה "הרביעיה הערבית" וגם המוניטין שלה בעולם נפגע מכך שהיא הכריזה עליה כ"מדינה תומכת טרור". העובדה שקטר יוזמת את הצעת הפיוס מעידה על כך שהיא במצוקה ומעוניינת בסיום המשבר. לא ברור עדיין כיצד מתכננת קטר להתנתק מתנועת "האחים המוסלמים" באופן מעשי, האם תעצור את מנהיגי התנועה המתגוררים בדוחא או תבקש מהם לעזוב את שטחה, האם תיענה לדרישה להפסיק את שידורי ערוץ "אלג'זירה" התומך ב"אחים המוסלמים" ומה לגבי מנהיגי חמאס השוהים בדוחא? הרי חמאס הינה תנועת בת של "האחים המוסלמים".
האם קטר מתכננת להכליל את ראשי "האחים המוסלמים" ברשימת הטרור שלה? ונותרה גם שאלת הבסיס הצבאי הטורקי בקטר ש"הרביעיה הערבית" דורשת לסגור אותו כחלק מהפיוס עם קטר, האם קטר תבקש מטורקיה לסגור אותו? כש"הרביעיה הערבית" הכריזה לפני שנתיים על המצור המדיני-כלכלי על קטר היו שליטי קטר בטוחים כי מדובר בשאלה של זמן וכי בסופו של דבר מדינות ערב יתרצו ויסירו את החרם, אולם, "הרביעיה הערבית" לא ויתרה, תנועת "האחים המוסלמים" מוסיפה לחתור נגד מצרים, סעודיה ואיחוד האמירויות והיא דורשת מקטר לראות צעדים מעשיים נגד התנועה.
קטר גם ניסתה להתחכם, ביולי 2017 הודיעה קטר על חקיקת החוק למלחמה בטרור ופירסמה גם רשימת טרור בה 19 אישים ו-8 גופים אולם מדובר באישים וגופים הקשורים לארגוני אל-קאעידה ודאעש ולא לתנועת "האחים המוסלמים". גורמים באופוזיציה הקטרית טוענים כי הרשימה הזו היא פיקטיבית ומהווה תרגיל פוליטי מובהק וגימיק ביחסי ציבור בניסיון לשנות את התדמית השלילית שהייתה לה בעיני ממשל טראמפ ובעיני העולם.
השם הבולט ביותר בתמיכה בטרור הינו שמו של "עבדאללה בן ח'אלד", מתומכי "האחים המוסלמים", שהינו שר הפנים לשעבר של קטר שהמשטר הקטרי ממשיך להגן עליו. העובדה שקטר מתחילה להתקפל ולהציע הצעות מעשיות כדי להתנער מתמיכתה בטרור ולשוב לחיק המשטרים הערבים המתונים מעידה על כך שהלחץ המדיני והכלכלי עליה עבד היטב.
"הרביעיה הערבית" צריכה להעמיד כעת את קטר במבחן ולדרוש ממנה לגרש משטחה לאלתר כמה מנהיגים בולטים של "האחים המוסלמים" כמחווה של רצון טוב ובחינת כוונותיה, רק אם היא תבצע את התנאי הזה להמשיך במגעים עמה על פיוס מלא. כמו-כן יש לדרוש ממנה לשנות לחלוטין את אופי הדיווחים והפרשנויות בערוץ אלג'זירה, הנחשב לשופר השלטון, ובאתרי האינטרנט שנתמכים על ידה בכל הקשור לתמיכה ב"אחים המוסלמים" ובתנועת חמאס ולהתייחס אליהן באותה הטרמינולגיה שמשתמשות בה מצרים וסעודיה בשידוריהן.

תאריך:  02/12/2019   |   עודכן:  02/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
שאול מנשה
עיתון "אלע'ד": הירדני קורא: "להפסיק להאשים את ישראל וארה"ב כאשמים במצבנו, ואפילו תתמוטט ישראל ותתמוטט ארה"ב, הערבים לא יתפסו את מקומם, יש סינים ורוסים ואחרים, עלינו להכיר שאנו קיימים בעולם שאינו ראוי לחיות בו"
איתמר לוין
המפגינים לא יסתפקו בפרישתו של עאדל עבד אל-מהדי: הם דורשים לשנות את שיטת המשטר כולה, אשר גרמה למדינה לשקוע בשחיתות. התוצאה עלולה להיות הגברת האלימות
יוני בן-מנחם
ארה"ב מפעילה לחצים כבדים על מדינות המפרץ להתפייס ביניהן ולאחד מחדש את מועצת מדינות המפרץ נוכח הסכנה האירנית. במקביל מנהלת סעודיה מגעים עם המורדים החות'ים בתימן, הנאמנים לאירן, כדי להביא להפסקת המלחמה שלה בתימן הנמשכת כבר כחמש שנים
יוני בן-מנחם
ארגון חמאס גילה פרגמטיות מפתיעה והסכים למתווה ולתנאים שהעמיד יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס לקים בחירות בשטחים    חמאס שואף להשתלט על הגדה באמצעות ניצחון בבחירות אך נראה שמחמוד עבאס יגלגל את הכדור למגרשה של ישראל כדי להתחמק מקיום הבחירות
יוני בן-מנחם
דיווח ערבי: המאבטח האישי של המלך סלמאן ניסה לרצוח את בנו, הנסיך מוחמד    דיווחים על מורת רוח גוברת במשפחת המלוכה מתיפקודו של מוחמד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il