X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
דן בנץ מסביר, כי הדמוקרטים נקרעים בין ראשם לבין ליבם: הם מתקשים למצוא מועמד מעורר השראה, לא מסוכן מדי ובעל הסיכוי הטוב ביותר לנצח את טראמפ
▪  ▪  ▪
חודשיים להצבעה הראשונה [צילום: ג'ון מינצ'ילו, AP]

המרוץ הדמוקרטי לקראת הבחירות לנשיאות ב-2020 נמשך קרוב לשנה, אבל הבלבול ממשיך לשלוט בו – סבור דן בנץ, בעל טור בכיר בוושינגטון פוסט. בתחילת השנה נראה היה, כי האגף הדמוקרטי נמצא בעלייה, כאשר הסנאטורים ברני סנדרס ואליזבת וורן קוראים לשינויים דרמטיים במערכת הכלכלית והפוליטית, ומתמודדים אחרים חיקו אותם.
אלא שהתמונה השתנתה כאשר הבוחרים הדמוקרטים החלו להתעמק בנושאים. מועמדים מתונים נכנסו למרוץ בשלב מאוחר יותר, כמו סגן הנשיא לשעבר, ג'ו ביידן, שעשה זאת רק באפריל. פיט בוטיגייג, ראש עיריית סאות' בנד שבאינדיאנה, לא נלקח ברצינות. הסנאטורית איימי קלובוכר לא הצליחה לפרוץ.
העימותים בין המועמדים סיפקו את הבמה להצגת הטיעונים בפני קהל רחב יותר. וורן וסנדרס מצאו את עצמם במגננה והמתונים הפכו לתוקפניים יותר. בעימות שנערך בסוף החודש שעבר נראה היה, כי אפילו סנדרס ממתן את עמדותיו: "אנחנו לא צריכים להרוס את השיטה, אלא לעשות מה שהציבור האמריקני רוצה", אמר.
הסקרים בארבע המדינות הראשונות בהן יתקיימו הבחירות המקדימות נותנים יתרון למועמדים המתונים. בוטיגייג מוביל במפתיע באייווה ובניו-המפשייר, ואחריו ביידן, סנדרס ו-וורן – מצב לא נעים מבחינתו של ביידן, שהיה המועמד המוביל כאשר נכנס למרוץ. אבל הוא מוביל בנבאדה וגם ביתרון גדול בדרום קרוליינה, שם הוא מקווה שתמיכת האפרו-אמריקנים תאזן את התמונה אם אכן יפסיד באייווה ובניו-המפשייר.
בנץ מסביר, כי האפשרות ששלושה-ארבעה מועמדים שונים ינצחו בארבע המדינות הראשונה, היא שהכניסה למרוץ את מייקל בלומברג. הוא החליט לדלג עליהן ולהתמודד לראשונה ב"סופר טיוזדיי" – 16 המדינות בהן יתקיימו הבחירות המקדימות ב-3 במארס. וברקע של כל אלו יש לשים לב לאזהרתו של ברק אובמה, לפיה הדמוקרטים צריכים להשמר מלפנות יותר מדי שמאלה.
המרוץ הדמוקרטי ממשיך להתאפיין בהעדרו של מועמד אחד שבאמת יתפוס את דמיונם של המצביעים, מדגיש בנץ. בוטיגייג הוא אולי הקרוב ביותר לכך, לפחות באייווה וניו-המפשייר מרובות המצביעים הלבנים – אבל ספק רב האם יוכל להרחיב את התמיכה בו, במיוחד בקרב האפרו-אמריקנים. סנדרס לא שינה כמעט מילה אחת מדבריו במרוץ 2016, אבל במענה לביקורת הוא מנסה להציג צד יותר אישי. יש לו תומכים ותורמים נאמנים, אך הוא לא הצליח לעורר את השטח עליו הוא מדבר. רבים מתומכיו בקמפיין הקודמים פנו כעת למועמדים אחרים.
וורן נכנסה למרוץ כאשר היא ידועה למדי, אך התקשתה לזכות בתמיכה. היא הפכה להיות כוכבת הערב בסוף הקיץ ובתחילת הסתיו, כמי שיש לה תוכניות מפורטות וארגון טוב בשטח. אבל אז נקלעה וורן לבעיות עם תוכנית ביטוח הבריאות שלה, שבמרכזה ביטוח ממלכתי – מצע שאיתו קשה לנצח בבחירות הכלליות – וזהו מצבה נכון להיום.
ביידן היה ביידן. הוא נע בין יציבות לבין חוסר יציבות, ואין לו מסרים כמו אלו שאפיינו את אובמה. התכונות המציבות אותו בראש הסקרים הן לרוב המוניטין שלו, נסיונו, האהדה כלפיו במפלגה וכמי שרבים סבורים שהוא בעל הסיכוי הטוב ביותר לנצח את דונלד טראמפ. יועציו טוענים, כי עמדותיו קרובות לאלו של בסיס המצביעים הדמוקרטי יותר מכפי שנוהגים לתאר אותן, ושהתמיכה בו בקרב האפרו-אמריקנים (במיוחד המבוגרים שבהם) ובציבור העובדים הלבן מציבה אותו בנקודת זינוק טובה מול טראמפ. אבל פעילי השטח אומרים, כי הוא לא ממש מעורר התלהבות.
נותרו חודשיים של קמפיין עד להצבעה הראשונה – אייווה, 3 בפברואר. בחודש הקרוב יעמדו הליכי ההדחה במרכז תשומת הלב, ואז תבוא חופשת חג המולד. אחריה צפוי להתקיים משפטו של טראמפ בסנאט, מה שיחייב את וורן וסנדרס להיות בוושינגטון במקום בקמפיין – בעוד ביידן ובוטיגייג יהיו חופשיים.
בנץ מסכם באומרו, כי יותר מאשר במירוצים קודמים – הדמוקרטים קרועים כיום בין ראשם לליבם. רבים מהם מחפשים מועמד שגם יעורר השראה ושגם לא יהיה מסוכן מדי לתמוך בו. זו אחת הסיבות לתהפוכות הרבות במרוץ, ולכך שבמרכזו עדיין עומדת השאלה למי יש הסיכוי הטוב ביותר לנצח את טראמפ.

תאריך:  05/12/19   |   עודכן:  05/12/19
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
אהרון בלייק מנתח בוושינגטון פוסט את היום הראשון של השימוע המשפטי: הרמז של נדלר וההתקפות עליו, העדה הבולטת של הדמוקרטים והעד היחיד של הרפובליקנים
איתמר לוין
יצרנים ומשווקים קונים ביקורות חיוביות ומנסים להטעות את הרוכשים וגם את האתרים    כעת הממשל הפדרלי מתחיל להתערב בבעיה, מדווח ניו-יורק טיימס
איתמר לוין
גם בוריס ג'ונסון הוא בעל השקפות גזעניות, אך אצלו הן מקריות ונלוות להשקפת העולם. אצל ג'רמי קורבין הן בסיס דעותיו, ולכן הוא הגרוע שבין השניים
איתמר לוין
אקונומיסט: הברית החזקה ביותר בהיסטוריה מודאגת בגלל מעשיהם, דעותיהם וספקותיהם של שלושה נשיאים - דונלד טראמפ, עמנואל מקרון ורג'פ טאיפ ארדואן
איתמר לוין
תושבים בעיר הדרומית משהאר, אחד ממוקדי המהומות הבולטים, מספרים על הטבח שביצעו משמרות המהפכה    העיצומים האמריקניים הוציאו את האירנים לרחובות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il