X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
קריאות בתוניסיה לפטר מתפקידו את שר התיירות רוני טראבלסי, שהינו יהודי במוצאו, בטענה שהוא תומך בנורמליזציה עם ישראל. נשיא תוניסיה החדש, קייס א-סעייד מוביל קו אנטי ישראלי חריף ואומר כי נורמליזציה עם ישראל הינה "בגידה גדולה"
▪  ▪  ▪
תוניסיה [צילום: ריאד דרידי, AP]

פוליטיקאים, אנשי תקשורת ופעילים ברשתות החברתיות בתוניסיה קוראים לפטר מתפקידו את שר התיירות התוניסאי רוני טראבלסי, יהודי במוצאו, לאחר שקרא להעניק אשרות כניסה למבקרים יהודים ממוצא תוניסאי הבאים מישראל לבקר באי ג'רבה.
הביקורת הנמתחת עליו מאשימה אותו בנקיטת פעולות ליצור נורמליזציה עם ישראל.
השר רוני טראבלסי, שהיה איש עסקים בצרפת ומנכ"ל חברת תיירות גדולה והינו בנו של ראש הקהילה היהודית בג'רבה, יוזמן להופיע בפני הפרלמנט בתוניסיה כדי לתת הסברים על דבריו.
טראבלסי הינו השר היהודי ה-3 במספר מאז הכריזה תוניסיה על עצמאותה והוא מונה לתפקיד בנובמבר 2018. בראיון לסוכנות הידיעות הגרמנית ב-29 בנובמבר אמר טראבלסי כי 90 אחוזים מהיהודים שבאים לתוניסיה מישראל הם ממוצא תוניסאי ויש להם את הזכות לחזור לארצם ולקבל אשרות כניסה כדי להקל את ביקורם באי ג'רבה לצורך השתתפות בטקסים בבית הכנסת "אלע'ריבה".
הוא הביע בראיון חשש כי ההצהרות של נשיא תוניסיה קייס א-סעייד, במהלך קמפיין הבחירות שלו ישפיעו על התיירות לתוניסיה, הנשיא אמר כי הוא מתנגד לכניסת יהודים מישראל בדרכונים ישראלים לתוניסיה כדי להגיע לאי ג'רבה. העיתונאי והפרשן התוניסאי אלחביב בועג'ילה קרא לפטר את רוני טראבלסי באופן דחוף מכיוון שהוא פגע ברגשות התוניסאים, בהשתייכותם הערבית ובתמיכתם בבעיה הפלשתינית.
בראיון לסוכנות הידיעות הטורקית "אנאדולו" ב-1 בדצמבר הוא הוסיף כי יהודי תוניסיה שנסעו לישראל הפרו את החוק התוניסאי והפכו ל"מתנחלים וכובשים",דבר שלא מצדיק לתת להם אשרות כניסה לתוניסיה. גם חבר הפרלמנט התוניסאי ח'אלד אלכרישי קרא לראש הממשלה יוסף א-שאהד לפטר את שר התיירות מתפקידו.
דבריו של שר התיירות התוניסאי העלו מחדש לסדר היום בתוניסיה את נושא הנורמליזציה עם ישראל, נשיא תוניסיה החדש קייס א-סעייד הינו פרו פלשתיני ובהתבטאויותיו הפומביות הוא יצא בגלוי נגד הנורמלזיציה עם ישראל וכינה אותה במילים "בגידה גדולה". הרחוב התוניסאי איננו רוצה להיגרר אחרי מדינות ערביות כמו איחוד האמירויות שמקיימות נורמליזציה עם ישראל באופן גלוי למחצה.
גורמים אנשי ישראלים בתוניסיה משבחים את בני הקהילה היהודית שנשארו בתוניסיה ולא עלו ארצה וטוענים כי הם נהנים מכל הזכויות האזרחיות כמו שאר האזרחים המוסלמים. הקהילה היהודית בתוניסיה מנתה בשנות הזוהר שלה כ-70 אלף איש אך כיום יש בתוניסיה קהילה קטנה מאוד כ-1500 יהודים מתגוררים באי ג'רבה, ועוד כמה מאות בעיר ספאקס ובשכונת חלק אלוואדי בצפון עיר הבירה תוניס. היהודים עוסקים במסחר, בצורפות ובמסעדנות עממית.
מעמדו של השר רוני טראבלסי מתחיל להתערער, כשמונה לתפקיד לפני יותר משנה הופצו שמועות נגדו כי יש לו אזרחות ישראלית ואף היו נגדו הפגנות ברחובות תוניס עד שהכחיש באופן פומבי את השמועות. עתידו הפוליטי תלו עכשיו בנשיא תוניסיה החדש קייס א-סעייד אשר מוביל מדיניות אנטי ישראלית מובהקת. שלושה ימים לאחר שהוא נבחר לנשיא הוא הדיח מתפקידו את שר החוץ קבייס אלג'הינאווי שהיה תומך נלהב של נורמליזציה עם ישראל.
נשיא תוניסיה עוקב מקרוב אחרי כל ההתפתחויות בשטחים, בהופעות בתקשורת הערבית הוא שיבח את תושבי רצועת עזה על עמידתם האיתנה בפני ישראל, בראיון לפרשן הידוע עבד אלבארי עטוואן ב-28 בנובמבר אמר נשיא תוניסיה:"אין בתרבות שלנו מונח ששמו נורמליזציה, ישראל היא האויב שכובש את השטחים הפלשתינים, את ירושלים ובונה התנחלויות".
תוניסיה מונהגת כעת על-ידי קו לאומני קיצוני אנטי ישראלי, הנשיא החדש זוכה לפופולריות עצומה, במיוחד בקרב הדור הצעיר, ונורמליזציה עם ישראל, אפילו מתחת לשולחן, היא בלתי אפשרית.

תאריך:  03/12/2019   |   עודכן:  03/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
יורם אטינגר
שליטת ישראל ברכסי יו"ש והגולן ובקעת הירדן שדרגה את מעמד ישראל מחולשה מעודדת-תוקפנות לעוצמה מרתיעת-תוקפנות, ומצרכנית ליצרנית ביטחון לאומי    לדברי הגנרל הייג, שהיה המפקד העליון של נאטו ומזכיר המדינה האמריקני: "ישראל היא נושאת המטוסים האמריקנית הגדולה ביותר ללא חיילים אמריקנים"
יוני בן-מנחם
עבדאללה מלך ירדן מתח ביקורת קשה על יחסה של ישראל לירדן והתייחס למשבר הפוליטי הפנימי בה. התערבותו בפוליטיקה הישראלית סותרת את כללי הדיפלומטיה, המלך הירדני מביע כפיות טובה כלפי ישראל ומתעלם מכך שהוא הפר כמה פעמים את הסכם השלום עם ישראל
מירב ארד
הוסיף כי "הקבינט קיים על איום הרחפנים כמה וכמה דיונים"    נתניהו אישר כי ידוע שיארן מתכננת לצאת להתקפות נוספות וקרא למדינות נוספות להצטרף להפעלת לחץ על אירן
פרופ' עמיחי כהן
הצהרתו של פומפאו על ההתנחלויות היא חזרה למדיניות של נשיאים רפובליקנים קודמים: הימנעות מקביעה שהן בלתי חוקיות, אך גם ראייה שלהן כבלתי רצויות
דביר מור
רצועת עזה משולה היום לבסיס הגדול ביותר של ציר ההתנגדות האיסלאמי בהובלה ובתמיכת אירן - סה"כ 60 ק"מ מנתב"ג
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il