X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
שלט הנצחה ליוני נתניהו בגן הפעמון דצמבר 2019 [צילום: אלי אלון]
מי העלה את יוני נתניהו בדרגה
בגן הפעמון בירושלים קיים כבר שנים רבות שלט הנצחה ליוני נתניהו משום מה מצוין על השלט בתרגום לאנגלית כי דרגתו של סגן אלוף יוני נתניהו היא קולונל (colonel) שמשמעותה היא דרגת אלוף משנה והיה כמובן צריך לכתוב לוטננט קולונל (Lieutenant Colonel) שזאת הדרגה בצבא ארצות הברית המקבילה לסגן אלוף
יוני נתניהו [צילום: לע"מ]

קיימים אתרים רבים ברחבי הארץ לזכר והנצחת סא"ל יוני נתניהו שהיה מפקד סיירת מטכ"ל, ונהרג במהלך מבצע הירואי לשחרורם וחילוצם של חטופי מטוס אייר פראנס, שנחטף ב-1976 לאנטבה שבאוגנדה.
אחד מאתרי ההנצחה הללו ואולי הפחות ידוע מבניהם, היא פינת גן ("גן יונתן נתניהו") ב"גן הפעמון" בירושלים המוקדשת לזכרו של סא"ל יונתן "יוני" נתניהו.
בגן מוצב שלט הנצחה ליוני - שלט אבן. וזה לשונו: "גן יונתן נתניהו הוקם לזכרו של סגן אלוף יונתן נתניהו שנפל על משמרתו במבצע אנטבה 4 ביולי 1976. תרומת סלמה ולואי מייזל טורנטו תשמ"ה 1985".
סא"ל יוני הועלה בדרגה לקולונל
עד כאן הכל בסדר. אלא, שבשלומיאלית לא מובנת, על שלט זה בכיתוב התרגום לאנגלית מצוין כי, דרגתו של סגן אלוף יוני נתניהו היא קולונל (colonel) שמשמעותו היא דרגת אלוף משנה, והיה כמובן צריך לכתוב לוטננט קולונל - Lieutenant Colonel שזאת הדרגה בצבא ארצות הברית המקבילה לסגן אלוף.
כלום, לא היה ניתן לבדוק היטב לפני הצבת השלט איך כותבים סגן אלוף באנגלית. אני יוצא מנקודת הנחה שמדובר בטעות בתום לב ולא בטעות מכוונת. בתחילה חשבתי שאולי לא מדובר בטעות ויוני אכן הועלה לאחר מותו בדרגה לאלוף משנה, שכן כידוע נהוג במקרים רבים לעלות בדרגה חיילים שנפלו בקרב לאחר מותם, אולם מבדיקה יותר מעמיקה שעשיתי עולה כי דרגתו הרשמית והעדכנית של יוני היא סגן אלוף.
השלט כבר עומד שנים רבות עם כיתובו הנוכחי. ד"ר אבישי טייכר רופא בגמלאות חבר לדף הפייסבוק שלי המצלם כתחביב אתרים ציבוריים שונים ברחבי הארץ עם התמקדות באתרי הנצחה וזיכרון, הבחין בטעות לפני מספר ימים והוא שדיווח לי על כך. אתמול (21.12.19) בעת שביקרתי בירושלים הגעתי ל"גן הפעמון" איתרתי השלט וצילמתי אותו.
מסתבר שעבר קצת ונדליזים. אלמוני או אלמונים ציירו על השלט "גרפיטי" בערבית. הפנתי את צילום השלט לדוברת ערבית ושאלתי אותה מה פשר המילים בערבית שמישהו צייר. תשובתה: כתוב על שלט ההנצחה תלפוני (הטלפון שלי), רנא (שם) שמשמעותו "היינו כאן". לך תדע "למה התכוון המשורר".
ראוי לחדש שלט ההנצחה
ראוי למען כבודו של "רפול" ולמען כבודה של רכבת ישראל לתקן הטעות. עתה כמובן יהיה צורך לתקן השלט, ואולי אף להורידו לצורך התיקון - שלומיאליות במיטבה.
ראוי למען כבודו וזכרו של יוני קצין צה"ל שנפל במבצע הירואי לחדש את השלט הישן להסיר את כתובת הגרפיטי בערבית הלא שייכת, ובהזדמנות זו לתקן את דרגתו של יוני בכיתוב באנגלית על השלט.

תאריך:  03/12/2019   |   עודכן:  03/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מי העלה את יוני נתניהו בדרגה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
נכון ולא-נכון
אביתר בן-צדף  |  4/12/19 08:06
2
חוסר ידע של הכותב!
ישראלי מאמריקה  |  5/12/19 08:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
קובי אפללו
תומכיו של נתניהו הם המטרה האמיתית, התקשורת במטרה להעביר את הנאמנים טיפולי המרה קשים, כל האמצעים כשרים, חסר תקדים, מעורר פלצות, לא מאוזן ולא הוגן, אינדוקטרינציה בלשון המעטה
איתן קלינסקי
(ארנון בן דוד יו"ר ההסתדרות מועל בתפקידו)    אותה הסתדרות, הקוראת לעצמה הסתדרות העובדים, לא מצאה לנכון למלא את תפקידה הראשוני והוא הבטחת הכנסה כספית מינימלית לקיומה של המשפחה, כשעתיד אבי המשפחה, שנפגע בתאונת העבודה הקשה, לוט בערפל
יצחק מאיר
"ויתרוצצו הבנים בקרבה ותאמר אם כן למה זה אנכי ותלך לגרוש את יהוה" (בראשית כ"ה, כ"ב)
אליעזר רפופורט
אני קורא לך גנץ, עדיין לא מאוחר, תיפגש עם מר נתניהו, שאזכירך שוב שעומדת לו זכות החפות, ושאין שום מניעה חוקית שיכהן כראש ממשלה - אפילו תחת כתב אישום - ויהיה לך הרבה מה ללמוד מניסיונו העשיר
עומר מואב
ישראל אומנם אינה השיאנית, אבל עם 142 מקצועות הדורשים הוצאת רישיון מהמדינה, היא ממוקמת במקום גבוה מאוד במדינות המפותחות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il