X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הכישלון של ממשלת ישראל בולט במיוחד בתחום שעליו מלינה שקד דבר לא נעשה לצמצם את כוחה של ההסתדרות בעשור האחרון
▪  ▪  ▪
שקד. טענה מופרזת [צילום: יוסי זמיר/פלאש 90]

איילת שקד בטור מיוחד ל"גלובס": "ההסתדרות גורמת נזק למשק", 05 לדצמבר 2019.
שם המשחק הוא מידת הנזק. תנאי ההעסקה של עובדים אלה [מגזר ציבורי] לא נקבעים לפי היצע וביקוש; הם לא קשורים להשכלה, ניסיון או לכישרון - מה שקובע זה היכולת לגרום לנזק. זהו קלף המיקוח החזק ביותר, ולרוב ההסתדרות לא מהססת לשלוף אותו.
1. עם זה אני כמובן מסכים. למעשה זה מה שאני טוען בהרצאות שלי כבר שנים, ממש באותן המילים: ). אם רוצים להבין את מבנה השכר במגזר הציבורי בישראל, בעיקר את פערי השכר בין עובדים, כדאי להתמקד ביכולת להזיק. לא בהשכלה, לא ביכולת לתרום, לא בחלופות כלכליות, לא בהישגים. ברור שגם הגורמים שמניתי כאן משפיעים על השכר, אבל הם לא מרכזיים. ותק מסביר הרבה, אבל העובדה שוותק מתוגמל במנותק מהישגים היא עוד עדות לנזק של ארגוני העובדים ולשיטת קביעת השכר במו"מ קיבוצי בישראל.
2. לאחרונה פורסם דוח של ה-OECD, שדווקא טוען שארגוני עובדים מועילים ליחסי העבודה ולפריון. על הדוח הזה קפצו תומכי העבודה המאורגנת בישראל כמוצאי שלל רב. אבל קריאה של הדוח מבהירה שארגוני העובדים בישראל דווקא מזיקים. בשונה מארגוני עובדים ברוב המדינות המפותחות הם מאוד מקשים על גמישות ניהולית ועל ניידות עובדים, והטענה בדוח ה-או .אי.סי.די., היא שהגמישות הזו קריטית.
3. למרות הנזק האדיר של ההסתדרות, הטענה של שקד שזה הגורם שמסביר את העובדה שישראל לא סוגרת את פער התוצר לנפש מול המדינות המפותחות, היא טענה מופרזת להבנתי, ובוודאי שאין לה בסיס אמפירי יציב. באותה מידה של ביטחון ניתן לטעון שמה שמסביר את הצמיחה המאכזבת של ישראל זה המצב הביטחוני, או מחדלי ממשלת ישראל. אין לי ספק שלהסתדרות יש נזק אדיר, אבל האם מי שהייתה חברה בכירה בממשלה מעדיפה להקטין את אחריות הממשלה?
4. לממשלת ישראל מחדלים רבים שלהבנתי פגעו בצמיחה הכלכלית. למעשה בעשור האחרון (ויותר) הכלכלה די הוזנחה. רפורמות חיוניות לא בוצעו, ההוצאה הציבורית גדלה מאוד, ובפרט השכר והיקף התעסוקה במגזר הציבורי גדל מאוד. הממשלה ניהלה כאן מדיניות כלכלית פופוליסטית וגירעונית, התשתיות לא טופלו כראוי, בעיקר בתחום התחבורה, אבל גם בתחומים אחרים. רפורמות חשובות שצריך היה לבצע בתחום החינוך הטכנולוגי לא בוצעו.
5. הכישלון של ממשלת ישראל בולט במיוחד בתחום שעליו מלינה שקד. דבר לא נעשה לצמצם את כוחה של ההסתדרות בעשור האחרון. למעשה, הממשלה, בעיקר שר האוצר כחלון לאחרונה, רק תרמה לחיזוק ההסתדרות והוועדים החזקים. איפה הייתה שקד? איפה היה ראש הממשלה?
6. הטענה שארגוני עובדים במגזר הפרטי לא מזיקים שגויה. ברור שהנזק שלהם שונה, וברור שיש באמת גבול לסחטנות, בגלל שעובדים מבינים (בדרך כלל, אבל לא תמיד) שהגזמה תגרום לפשיטת רגל. אבל שקד מתעלמת מהעובדה שהצפי שהעובדים יתארגנו ויסחטו את בעלי העסק מקטין את הרצון ליזום, להשקיע ולהקים עסקים חדשים או להרחיב עסקים קיימים.
למרות הביקורת, כמובן שכבוד לאיילת שקד שמפרסמת את גישתה, ובוודאי שגישתה נכונה הרבה יותר מזו של רוב הפוליטיקאים משתפי הפעולה עם ההסתדרות.
וכבוד לגלובס על הפרסום Ariel Whitman Alona Bar On Naama Sikuler.
[פורסם בבלוג האישי של עומר מואב]

תאריך:  08/12/2019   |   עודכן:  08/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כמה הערות על הטור של איילת שקד בגלובס
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי אורן
אני תוהה ביני לבין עצמי, אם הרשויות המקומיות רוצות לעזור לציבור ההורים למה הן לא לוקחות מחיר סמלי השווה לכל נפש, למשל 50-40 שקלים    אפשר לחשוב מה עושים בפעילויות האלה שמצריך גבייה חריגה זו (מה עוד שלחלק מהרשויות יש כסף אך כמו העשיר הממוצע הן רוצות עוד ועוד)
מאיר חוטקובסקי
מזה שנה שהלך מאתנו צבי קניג ז"ל, איש אשכולות, מורה, מחנך, פעיל חברתי איש משפחה ואיש ציבור שעשה רבות למען הקהילה והעיר רעננה אותה שירת בנאמנות כסגן ראש העיר    וכן, הוא היה גם האיש שהקלרינט והניגון החסידי היו חלק מאישיותו
איתן קלינסקי
"בחזון השלום שלי חיים בארץ הקטנה שלנו שני עמים חופשיים ועצמאיים זה בצד זה, בשכנות טובה ובכבוד הדדי"
עמוס שנער
גנץ ולפיד אינם מוכנים להיות שותפים לממשלה שבראשה עומד נתניהו כי המלחמה בסיגרים ובשמפניות ובבקשה לסיקור תקשורתי חיובי (או לייתר דיוק... לסיקור תקשורתי פחות עוין) יותר חשובה להם מממשלה יציבה ומתפקדת, מצרכי ביטחון המדינה ומהצלתנו ממערכת בחירות שלישית שעלותה כל כך גבוהה למשלם המיסים    המדינה מבחינתם יכולה ללכת לעזאזל, העיקר שנתניהו ילך לכלא או לכל הפחות שיסתלק
משה ניסנבוים
קרוב לוודאי שהשופר כשר לתקיעה כהלכתה, אולם כשרותו לא נבדקה ביסודיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il