X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
עייפתי כבר מביקורת על חבורת פליטי "כולנו", שנתניהו העניק להם בית בליכוד, אבל הפופוליסט שר הכלכלה, אלי כהן, ממשיך לעצבן אותי, ומקשה עלי להתעלם ממנו
▪  ▪  ▪
כהן. מעצבן [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

עדי דוברת - מזריק, "שר הכלכלה נגד רשות תחרות: אנטיתזה לכיוון שצריך להוביל", באתר דהמרקר, 05 לדצמבר 2019.
עייפתי כבר מביקורת על חבורת פליטי "כולנו", שנתניהו העניק להם בית בליכוד, אבל הפופוליסט שר הכלכלה, אלי כהן, ממשיך לעצבן אותי, ומקשה עלי להתעלם ממנו, במיוחד אם במסגרת הפופוליזם והכמיהה שלו לאהבת הציבור, הוא גם מוותר על הנימוס כלפי העומדת בראש "רשות התחרות" וגם ממליץ על מדיניות לא נבונה. כהן מבקר בחריפות את רשות התחרות על כך שאינה רואה בכל הסכם בלעדיות בקניון פגיעה בתחרות, או במילים שלו: בלעדיות חוטאת לתחרות. נקודה.
ומכאן הוא מסיק שיש לאסור על הסכמי בלעדיות, אבל לאשר אותם בכל זאת במקרים שהבלעדיות מוצדקת, וכבר בכך סותר את הצהרתו ש"בלעדיות חוטאת לתחרות. נקודה". הגישה של כהן היא הגישה הביורוקרטית החביבה על פוליטיקאים וביורוקרטים: לכל דבר צריך לבקש אישור. או במילים שלו:
הממונה כתבה לי שהיא מאמינה שיש מקרים שבהם יש הצדקה לאשר לעסק בלעדיות, ואני אומר: לפי הצעת החוק שלי, אם מישהו ירצה שיאשרו לו בלעדיות - הוא יצטרך לפנות למדינה, והיא תבחר אם לאשר לו את הפטור.
הגישה של מיכל הלפרין, שבשונה מכהן שמרה על וויכוח ענייני ולא יצאה נגד השר בצורה ציבורית, היא גישה עדיפה: מותר בתנאים מסוימים כן להתחייב לבלעדיות, ואז לא צריך אישור מראש.
לטענתה של הלפרין הסכמי בלעדיות אינם צריכים להיות אסורים באופן גורף, ויש לאסור אותם אם רשות התחרות השתכנעה שהם פוגעים בתחרות והבלעדיות לא נעשתה באופן סביר ומידתי. יש לזכור, שלפעמים דווקא לטובת התחרות מוטב להעניק בלעדיות. ייתכן קניון שבלי בלעדיות (לעתים זמן מוגבל יספיק) לסוג שירות מסוים, השירות לא יהיה קיים כלל. ועוד כדאי לזכור, שתחרות אינה המטרה. היא האמצעי לייצר שירות טוב יותר וזול יותר לציבור.
ההתבטאויות של כהן מעידות בצורה הברורה ביותר שהמטרה שלו היא תשומת לב, ולכן חשוב לו להגיד לציבור משהו בסגנון "אני גבר גבר, ואני קובע, ואני אלחם למענכם" - או במילים שלו:
המדיניות שלי היא לפעול לטובת הצרכנים. לכן קודם כל כיבדתי את הממונה ואמרתי לה 'זאת המדיניות שלי - קבלי אותה'. בתגובה היא שלחה לי מסמך מנומק, אבל לא קראתי שם שום נימוק ששכנע אותי. אז התקדמתי ואמרתי למחלקה המשפטית 'חברים, תכינו את הצעת החוק'. עם כל הכבוד לממונה, אני זה שקובע את המדיניות ואני חולק על דעתה - באתי לסייע לקידום התחרות וחוק שמתיר בלעדיות חוטא למטרה.
[פורסם בבלוג האישי של עומר מואב]

תאריך:  09/12/2019   |   עודכן:  09/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חנינא פורת
חוויות של נערה צעירה המגויסת להתיישבות במצפה, 1943 - 1948
יוני בן-מנחם
אירן הגבירה את מעשי הטבח בקרב המפגינים בעירק כדי לדרדר את המצב הביטחוני במדינה. הנהגת ההיאתולות חוששת שהמשך ההפגנות בעירק יעודד את ההפגנות באירן ולכן יש לדכא אותן בכל מחיר
מנחם רהט
רבים תלו תקוות במינויו של מנדלבליט, בענוותנות שהביא עימו ובמחויבותו לאכיפה שוויונית ועניינית, והתאכזבו
עליס בליטנטל
סרטו של רומן פולנסקי "קצין ומרגל" מאיר באור חדש ומלא את הפרשה של הקצין היהודי שתפרו לו אשמת ריגול לטובת הגרמנים, וכלאו אותו באי השדים    מכתבו הפומבי של הסופר אמיל זולא, "אני מאשים", נענע את מצפונו של קצין צרפתי, שהחליט לחקור את הנושא ולדרוש משפט חוזר    אך לא רק על מצפונו של הצרפתי זה עבד: תיאודור הרצל הושפע מהמשפט כה עמוקות, שהיה כנראה אחת הסיבות שגרמו לו לכתוב את "מדינת היהודים"
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - קונצנזוס, מריחה, נֶגע ומתקפת-פתע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il