X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בכירי המליציה החות'ית "אנסראללה" בתימן הנאמנים לאירן מאיימים לתקוף מטרות ישראליות בים וביבשה. אירן מספקת טילים מדויקים למליציה החות'ית ועלולה לנסות ולפתוח משם חזית חדשה נגד ישראל, לא מן הנמנע שישראל תיאלץ להנחית מכת מנע בתימן
▪  ▪  ▪
חות'ים בתימן [צילום: האני מוחמד, AP]

סימנים מדאיגים מגיעים מתימן לכיוונה של ישראל ויתכן שאירן מכינה את דעת הקהל העולמית, באמצעות הצהרות לאמצעי התקשורת, לתקיפה של המורדים החות'ים (השיעים) נגד מטרות ישראליות כפעולת נקם על התקיפות הישראליות של יעדים אירניים בסוריה ובעירק.
מוחמד נאצר אלעאטפי,שר ההגנה של המורדים החות'ים הנתמכים על-ידי אירן התראיין ב-8 בדצמבר לעיתון "אלמסירה" והזהיר כי כוחותיו מחזיקים בבנק של מטרות ישראליות בים וביבשה. הוא הדגיש כי המליציה החות'ית המכונה "אנסראללה" לא תהסס לתקוף את היעדים בעת שההנהגה תחליט על כך.
אלעאטפי טען כי ישראל נוטלת חלק במלחמה בתימן ואמר: "ישות האויב הישראלית השתתפה בה ועדיין משתתפת מאז היום הראשון (במלחמה) על ארצנו" והדגיש כי הנקמה תגיע. הוא הוסיף כי כוחותיו השלימו את כל היבטי הבנייה הדרושים כדי לערוך תקיפות אסטרטגיות ומקיפות שישתקו את יכולות האויב.
אלעאטפי שיבח את יכולותיה של התעשיה הצבאית ש"נמצאת במרוץ עם הזמן והגיעה לרמה מפתיעה וגבוהה שאי-אפשר אפילו להשוותה עם מדינות שהשיגו אותה בתחום זה במשך עשרות שנים והכל תודות לידע של הצוותים הטכניים בתימן".
כזכור, המורדים החות'ים בתימן טענו כי הם אחראים למתקפה על מתקני הנפט של חברת "אראמקו" בסעודיה ב-14 בספטמבר באמצעות טילים מדויקים ומל"טים, למרות שגופי המודיעין בארה"ב וישראל מעריכים כי הם שוגרו מאירן ולא מתימן על-ידי הזרוע הצבאית של "משמרות המהפכה".
טילים מדויקים
דבריו של מוחמד אלעאטפי התפרסמו לאחר שבשבוע שעבר תפסה אונייה של חיל-הים האמריקני "מצבור משמעותי" של חלקי טילים מונחים מאירן שהיה בדרכו למורדים החות'ים בתימן.
הסירה שעליה היו חלקי הטילים המדויקים נגררה על-ידי האונייה האמריקנית לחוף התימני, חלקי הטילים הוחרמו וצוות הסירה נמסר למשמר החופים של תימן. על-פי גורמים אמריקנים, זו הפעם הראשונה שרכיבי טילים אירניים מדויקים נתפסים בדרך למלחמה בתימן, הפעילות הזו של הברחה בלתי חוקית של נשק אירני עבור המורדים החות'ים נמשכת כבר זמן רב מאוד.
ישראל חוששת כי המורדים החות'ים בתימן שהינם שליחיה של אירן מתכננים לתקוף אותה באמצעות טילים מדויקים אירנים. בחודש אוקטובר שעבר, בעת ששר האוצר האמריקני סטיבן מנוחין ביקר בישראל,הזהיר ראש הממשלה נתניהו כי אירן הציבה בתימן טילים מדויקים המסוגלים לפגוע בישראל.
"אירן שואפת כעת להשיג נשק מדויק שיוכל לפגוע בכל מטרה במזרח התיכון בדיוק של 10-5 מטרים, הם שואפים לפתח את זה וכבר התחילו להכניס אותם לתימן במטרה לפגוע בישראל גם משם". כך אמר נתניהו.
את האיום הראשון לעבר ישראל השמיע עבד אלמאלכ אלחות'י, מנהיג המורדים החות'ים בתימן, ב-9 בנובמבר, הוא דחה את דבריו של ראש הממשלה נתניהו כי אירן החלה לספק טילים מדויקים לתימן ואיים לתקוף את ישראל אם תתקוף בתימן.
"עמנו לא יהסס להכריז על ג'יהאד נגד האויב הישראלי ולהנחית את המכות הקשות ביותר נגד המטרות הרגישות בישות של האויב אם הוא יסתבך במעשי טיפשות נגד עמנו, העמדה העויינת שלנו נגד ישראל היא עמדה עקרונית, אנושית, מוסרית וחובה דתית", אמר אלחות'י.
על-פי גורמים בכירים בירושלים, ראש הממשלה נתניהו חשף את עובדת הימצאות הטילים המדויקים בתימן כדי לשגר אזהרה לאירן כי ישראל עוקבת אחרי הכנותיה לתקוף את ישראל וכי יש לה מודיעין מדויק על כל הכנותיה למתקפה כזו מכל הגזרות כולל מתימן.
האיומים של בכירי ההנהגה של המורדים החות'ים על ישראל מעידים על חששותיהם מפני תקיפת פתע ישראלית שתהווה מכת מנע מקדימה על אתרי הטילים המדויקים שלהם, הם יודעים כי לישראל יש מטוסי "חמקן" מסוג 35-F היכולים להגיע לכל מקום במזרח התיכון מבלי להתגלות ולתקוף גם יעדים רחוקים מאוד מישראל.
לישראל יש יכולות מודיעיניות גבוהות וגם שיתוף פעולה מודיעיני הדוק עם ארה"ב, העובדה שהאניה האמריקנית עצרה את הסירה שהבריחה רכיבי טילים מדויקים מאירן לתימן מעידה על כך שארה"ב וישראל עוקבות אחרי זרימת הנשק מאירן למורדים החות'ים בתימן.
יש לשים לב לדברי מוחמד נאצר אלעאטפי, שר ההגנה של המורדים החות'ים אשר דיבר על כך שיש בידיו בנק מטרות ישראליות בים וביבשה,נראה שלא רק הספינות הישראליות המפליגות באזור באב אלמנדב הן מטרות פוטנציאליות שנתונות בסכנה אלא יש למורדים החות'ים גם מטרות יבשתיות שהם מתכננים לפגוע בהן באמצעות הטילים המדויקים.
הערכות המודיעין של ארה"ב וישראל מדברות על כך שנפלה החלטה אירנית לבצע מתקפה נגד מטרות ישראליות וכי ההכנות לכך החלו, ישראל צריכה לשים לב גם לאזור תימן, גם משם עלולה להיפתח חזית חדשה נגדה, לא רק מסוריה או ממערב עירק.

תאריך:  10/12/2019   |   עודכן:  10/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
יוני בן-מנחם
אירן הגבירה את מעשי הטבח בקרב המפגינים בעירק כדי לדרדר את המצב הביטחוני במדינה. הנהגת ההיאתולות חוששת שהמשך ההפגנות בעירק יעודד את ההפגנות באירן ולכן יש לדכא אותן בכל מחיר
ד"ר איימן מנצור
האינטרס הישראלי הוא שרוסיה וסוריה ייצאו בהקדם למבצע שיבסס את שליטתו של אסד בצפון-מערב סוריה. מהלך כזה יפגע בתשתיות הטרור באזור ויחליש את מעמדה של אירן
עמוס גלבוע
אין בהן דרישה לדמוקרטיה, יש בהן דרישה לאומית לריבונות המדינה וביקורת וצעדים נגד האירנים ושליחיהם. זהו אתגר לרצון ולצעדים האירניים להגמוניה בסהר הפורה. לכן, סביר שאירן תגיב בתקיפות
יוני בן-מנחם
ראשי ארגוני חמאס והג'יהאד האיסלאמי ניהלו בקהיר דיונים עם המודיעין המצרי על הסכם רגיעה ארוך טווח עם ישראל. חמאס והג'יהאד האיסלאמי מפגינים אחדות למרות המחלוקות הקשות ביניהן, חמאס פועל להשיג הכרה ישראלית דה פקטו בריבונותו על רצועת עזה
דורון יצחקוב
המחאה החברתית בעירק, שתבעה עד כה מאות הרוגים ואלפי פצועים, מערערת את שיווי המשקל הרצוי מבחינתו של המשטר בטהרן הרואה בהיחלשות השפעתו בעירק פגיעה באינטרס הלאומי האירני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il