X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אין בעיה למצוא מקום לקדם את מרכזי העסקים בעיר, אבל צריך למצוא חלופה הוגנת לתושבים שמוצאים את עצמם פעם אחר פעם נזקקים לרכב הפרטי שלהם כדי להגיע ליעדם הסופי ואפשר גם לזמן נציגות של תושבי העיר לישיבה בנושא (זה בונה אמון בין הצדדים, ואף פעם לא מזיק)
▪  ▪  ▪
כוונה טובה [צילום: פלאש 90]

בשקט בשקט ומבלי שהדבר מקבל תהודה גדולה בכלי התקשורת מתרחשת בעיר תל אביב יפו מהפכת חניה שיוזם ראש העיר רון חולדאי (זאת מבלי שהוא טורח ליידע את תושבי העיר).
המהלך השאפתני שמוביל רון חולדאי
המהלך החל בשנת 2017 כאשר מקומות חנייה של תושבי תל אביב הצבועים בכחול-לבן (לא המפלגה) עוברים לידיים של חברות פרטיות או לחלופין לידיים של גופים עסקיים.
כך, למשל, באותה שנה קיבלה חברת "אוטותל" המפעילה את מיזם האופניים והמכוניות מעיריית תל אביב מקומות חניה בעיר הסובלת ממצוקות חנייה רבות.
לאחרונה קבלה חברת הקורקינטים החשמליים היתר מעיריית תל אביב להחנות במקומות מסוימים. ניתן לראות כי חולדאי וצוותו לא נתנו את דעתם לבעיה שתוכנית זו יוצרת.
הבעיה הקיימת בתוכנית
סביר להניח שמאחורי תוכנית זו יש כוונה טובה שהיא לצמצם את צפיפות כלי-הרכב הנוסעים באחת הערים העמוסות בישראל, אך הבעיה בתוכנית זו שהיא מבוצעת הלכה למעשה מבלי שמוצעת חלופה הוגנת בדמות תחבורה ציבורית יעילה או הקמת שבילי אופניים שירחיקו אותם מהכביש מצד אחד, ולא יסכנו את הולכי הרגל מצד שני.
המחאה של תושבי תל אביב
תושבי תל אביב החליטו לפני מספר חודשים לפתוח במחאה נגד העירייה ולהחנות בחניות כחול-לבן. פקחי העירייה רשמו להם קנס. תושבי תל אביב לא התייאשו, התאחדו והפגינו באחד מסופי השבוע האחרונים מתחת לבניין העירייה ברחוב אבן-גבירול.
כתוצאה מאותה הפגנה הפסיקו פקחי העירייה לרשום דוחות לתושבי העיר שחנו בחניות הצבועות בכחול-לבן, אך לפני מספר שבועות המשיכה עיריית תל אביב להפקיע מקומות חנייה עבור בעלי עסקים הצבועות באפור זאת על חשבונם של תושבי העיר.
כאשר תושבי העיר התלוננו בפני רון חולדאי על מצוקת החנייה בעיר והפקעת מקומות חניה לטובת מיזם הקורקינטים החשמליים הם זכו לתגובה מזלזלת ולא מכבדת.
סביר להניח שהזלזול של חולדאי בתושבי העיר נובע ככול הנראה משנות שלטונו הארוכות בבניין העירייה (דבר המוביל לסיאוב ולשחיתות) ולכן צריך להגביל קדנציות לראש ממשלה ולראשי ערים ולא להפיל כל דבר על התושבים שגם כך נאנקים תחת מצוקת החנייה הקיימת במרבית ערי ישראל.
הפתרון לבעיה שנוצרה
הפתרון לבעיה נעוץ בכך שצריך למצוא חלופה הוגנת לתושבי העיר בדמות תכנון מחדש של תחבורה ציבורית יעילה וטובה אשר תשמש את תושבי העיר ותגרום להם לוותר על הרכב הפרטי, וכן צריך למצוא מקום לחנייה בשביל מיזמי האופניים והקורקינטים החשמליים והרגילים.
אין עקרונית בעיה למצוא מקום לקדם את מרכזי העסקים בעיר, אבל צריך למצוא חלופה הוגנת לתושבים שמוצאים את עצמם פעם אחר פעם נזקקים לרכב הפרטי שלהם כדי להגיע ליעדם הסופי.
בנוסף, אפשר גם לזמן נציגות של תושבי העיר לישיבה בנושא (זה בונה אמון בין הצדדים, ואף פעם לא מזיק). חבל שעסקני העירייה לא מבינים דבר פשוט ומורכב זה, ופוגעים סתם בתושבים שלא עשו להם כל רע.

המחבר הינו בלוגר ופעיל בארגון "15 דקות" למען שיפור התחבורה הציבורית בישראל.
תאריך:  11/12/2019   |   עודכן:  11/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רון חולדאי / Ron Huldai
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן מרגלית
מה אינו נכון בדיווח הכספי שלך למבקר המדינה שגרם לשופט יוסף שפירא להמליץ בפני היועץ המשפטי ד"ר אביחי מנדלבליט לפתוח בחקירה פלילית נוספת נגדך?
דן מרגלית
בהתחלה הסיתו דניאל פרידמן ואמיר אוחנה וביבי נגד מערכת שלטון החוק    תומכיו - קורבנות של תסמונת שטוקהולם - הוסתו והוסטו להאמין בזה
יצחק מאיר
הגדרתם מחדש, את הגבורה    הייתם מופת ליתרון הרוח על הפלדה הכובשת, המוחצת, המוצאת את ביטויה בחומות תיל, בסורגים, באזיקים
ארי בוסל
יהדות ארה"ב מזמן זנחה את ישראל    יהודי ארה"ב הם יהודים בשם, אך החליפו את אלוהים - הקב"ה - באליל הליברליות
יהודה קונפורטס
הטכנולוגיה תרמה לא מעט לזכויות האדם - אבל גם, ואולי אף יותר מזה, להפרתן    טור מיוחד לרגל יום זכויות האדם הבינלאומי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il