X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
לשבחך יאמר ח"כ לפיד, שאתה נוהג להיוועץ עם ילדיך בעניינים חשובים. תצטרך לעמול קשה כדי להסביר להם מה גרם אצלך ללקוי מאורות כזה, לאבוד טוטלי של שקול הדעת בעת סכנה נוראה לישראל, לנכונות לסכן את חיינו רק כדי להשיג הישגים פוליטיים
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

אני מסופק שתזכור, ח"כ לפיד, שנפגשנו לפני שנים כשבאתי לבקש את עזרתך, איש הטלוויזיה הפופולרי, למיזם שהשיק המרכז שלנו שמטרתו הייתה צמצום העוני בישראל, בעיה נוראה הקיימת לבושתנו כבר כמאה שנים, עקב המבנה המעוות והמושחת של הפוליטיקה והכלכלה בישראל והאדישות המבישה של האליטות הפוליטיות והחברתיות שלנו.
קבלת אותי יפה והסכמת על חשיבות המיזם שלנו. הבטחת לסייע ככל שתוכל, אך לא עשית דבר (הנה, כבר אז היו לך כשרונות פוליטיים). הידיד שחיבר ביננו הסביר שכפרזנטור של בנק הפועלים אינך יכול לעודד מיזם התוקף את הבנקים העושקים את הצבור וביחוד את מעוטי ההכנסה. במשק שלנו אין סכוי לעשות כסף בלי שיתוף פעולה עם הטייקונים הספסרים. לכן רוב פקידי הממשלה ובנק ישראל הבכירים, והרבה בכירים במקצועות החפשיים, בתקשורת ובאקדמיה עובדים בשבילם בשכר של מיליונים לשנה ומסייעים להם לעשוק את הצבור. אין ברירה, צריכים להתפרנס.
אתה בוודאי גם לא תזכור שסיפרתי לך שהייתי בידידות עם אביך ז"ל, ואף נזדמן לי לסייע לו כשהיה כתב כשרוני אבל מתחיל. אירגנתי לו סדרת ראיונות בעת מבצע סיני הראשון, כשהייתי עוזרם של טדי קולק ושל בן-גוריון, עם חלק מהאח"מים שבקרו אז בארץ, ראיונות שביססו בצדק את המוניטין שלו. אביך אהב אותך מאוד ודיבר עליך כאב דואג (הפרטים 'ישמרו במערכת'). חבל שהוא לא זכה לראות אותך כמועמד לראשות הממשלה.
רצה הגורל ובעקיפין אף סייעתי לקריירה הפוליטית של אביך, כי שנתיים ניהלתי בהתנדבות את גיוס הכספים של שנוי, ואחר כך של ד"ש, בארצות הברית. הכספים שעזרתי לאסוף מימנו את מערכת הבחירות של ד"ש, ועל כך זכיתי לתודה ממי שהיה ידידי הפרופ. אמנון רובינשטיין שבספרו על שנוי הקדיש שתי שורות לפועלי.
אתה איש מוכשר מאוד ח"כ לפיד, עתונאי ובעל טורים (שהטור שלך המצוין על כל הממשלות ומחדליהן היה צריך להיות נלמד בבתי הספר, אך הוא נעלם, אולי מפני שזה לא יפה שפוליטיקאי יתייחס כך לממשלות) איש טלוויזיה מוצלח, פרזנטור פופולרי, סופר מעניין, פוליטיקאי בעל השגים מרשימים, ועוד ועוד. וכגודל כשרונותיך כך גם גודל יומרותיך, ואלה משבשות אולי את שקול דעתך ועלולות לגרום לך נזק רב, ולא רק לך.
נתחיל בהכרזות העקשיות שלך שלא תצטרף לממשלה בראשות בנימין נתניהו מטעמים מוסריים, כי לנתניהו אין לדעתך זכות לשמש כראש ממשלה כשיש נגדו כתבי אישום. עליו להתפטר מיד גם אם החוק אינו דורש זאת, ולא רק מפני כתבי האישום, אלא מפני שהוא תוקף ומנסה להרוס את מערכת המשפט, ובכך הוא חותר תחת הדמוקרטיה.
טענה מוזרה לשמוע מאיש המפר שניים מהעקרונות החשובים ביותר של הדמוקרטיה, את זכות החפות ואת החובה להמנע מהתערבות בעניין שהוא סוב-יודיצה, עקרונות שבלעדיהן כל מי שנחשד בבצוע עבירה הופך מיד לאשם, בלי יכולת להתגונן, והסכוי שלו לקבל משפט הוגן הוא אפסי. אלה הן פגיעות קשות בזכויות אנוש יסודיות, רצח אופי בחסות החוק לכאורה, וזאת בשרות של אינטרסים פוליטיים בכסות של עמדה מוסרית.
אגב, האם לדעתך יש הבדל גדול בפגם המוסרי בין אדם שקיבל מתנות מידידים לבין ח"כ המקבל משכורת מלאה ומשתתף רק ב-10 מ-177 ישיבות של ועדה חשובה שהוא חבר בה, ורק ב-32 מתוך 88 ישיבות של ועדה חיונית מאוד וסודית?
גם הטענה שאתה פועל כדי להגן על מערכות החוק אינה משכנעת. אתה אפילו לא מזכיר שהמשטרה והפרקליטות, כמו מרבית המנגנונים הממשלתיים, הלוקים בפוליטיזציה ובביורוקרטיזציה הרסניים, והמשתמשים בכוחם לרעה, הם גופים שיש לבקר בחריפות ולכפות עליהם שנוי?
המשטרה והפרקליטות, גופים פוליטיים שהפרוטקציה והנפוטיזם נפוצים בתוכם, כבר וויתרו מזמן על תפקידם המרכזי, להגן עלינו, האזרחים, ועל רכושנו, כפי שאפשר להיווכח מהעלייה העצומה באלימות (גם בקרב השוטרים), ולא רק במגזר הערבי אלא אפילו בבתי הספר, מהפריחה של משפחות הפשע, מהטרור החקלאי, מהשכיחות של הפרת חוזים הגורמים נזקים בעשרות, אולי מאות מיליונים למשק, מהעוקץ השכיח של פנסיונרים, מההתעללות בתינוקות, בילדים בזקנים, בחולים סיעודיים ובחולי נפש בלי שהמשטרה תתערב מיוזמתה; וכאשר היא נקראת להתערב, כמו במקרים הרבים של הקטל הנורא בכבישים, או הרג המנופאים או התפשטות הרשתות הפדופיליות היא גוררת רגליים, לפעמים שנים, חוקרת ברשלנות והפרקליטות סוגרת את רוב התיקים מ'חוסר עניין לצבור'. על הפשעים המזוויעים של הרשתות הפדופיליות הוגשו כ-3000 תלונות אך לא נפתח אפילו תיק אחד.
לא נעים להזכיר אבל לציבור יש גם רושם שהמשטרה ומערכת המשפט אינם בדיוק דוגמה לשמירת החוק. מספר הניצבים במשטרה שנאלצו להתפטר עקב הטרדות מיניות, או שפרשו ואפילו התאבדו עקב קשרים עם משפחות פשע או צדדים לסכסוכים משפטיים, המאבקים הפנימיים על עמדות כוח והשימוש הנרחב בפרוקטציה, הטלת הרפש איש ברעהו והתפקוד העלוב של המשטרה מדברים בעד עצמם. מסתבר שהספורים על רות דוד ועל אפי נווה, של קבלת שוחד, כולל שוחד מיני במערכת המשפט, לא היו 'תקלות' נדירות כפי שמנסים להציגן, זאת בנוסף לשימוש הנרחב בנפוטיזם, בחבר מביא חבר ובמכרזים תפורים לצורך מינויים חשובים.
אלה הן הסיבות העיקרית לכך שהמשטרה והפרקלטיות מאבדים תמיכה כבר שנים, תהליך שהואץ כמובן כאשר נתגלתה הזוהמה העמוקה שהרעילה את החקירות נגד ראש הממשלה, הדחת עדים בסחיטה ובאיומים, הדלפות פליליות מדי יום במשך שנים שנועדו להטות את הדין ולמנוע מהחשוד משפט צדק. לא זכור שאתה, או עמיתיך בכנסת שאלתם אפילו שאילתה אחת על המעשים הקשים הללו, כדי לעצור את הנזק העצום הנגרם לצבור, כי כנראה הוא אינו מעניין אתכם.
המבהיל מכל היא העובדה שלמסע הצייד נגד ראש הממשלה בעניין הסיגרים והשמפניה הוקדשו מאות מיליוני שקלים ועשרות אלפי שעות חקירה שהוסטו מנושאים של חיים ומוות, והוא נעשה בעת כשישראל עומדת בפני איום קיומי שלא היה כמותו, התקפה אירנית של מאות אלפי טילים שישראל חשופה להם וכוח הנפץ שלהם עולה על זה של כמה פצצות אטום. וזאת כשצבא ההגנה לישראל אינו במיטבו וזקוק לטיפול דחוף ויקר כדי להחזירו לכושר לחימה ראוי.
שגעון הגדלות האובססיבי של מערכת המשפט בהנהגת היועץ המשפטי, שרוב הדורשים את פטורי ראש הממשלה לוקים בו, הטרוף של אלה הצורחים עלינו להתפנות מיד מכל עיסוק אחר, אפילו מהעיסוק בהגנה על קיומנו, כדי לערוף בדחיפות את ראשו של ראש הממשלה המוצלח ביותר שיש לנו, השכפ"ץ היעיל ביותר להגנתנו, כדי להוכיח שהחוק עומד מעל לכל, הטיעון כי אם הוא לא יענש מיד ובחומרה על קבלת סיגרים, שמפניה, חמגשים ונרות מבושמים החוק המיסכן שלנו יתמוטט, ועמו הדמוקרטיה הישראלית ואפילו המדינה, הם פשוט היסטריה מסוכנת שגרמה לכאוס פוליטי המשתק את הממשלה ואת יכולתנו להכין את הצבא בדחיפות למערכה המסכנת את קיומנו, כפי שאתה מוזמן לקרוא בדוחות האמינים של האלוף יצחק בריק.
יש חשש שאם החבלה החמורה הזו בביטחון ישראל, והכל ממניעים פוליטיים, לא תופסק מיד, הצבור, שאת כולו קשה לרמות כל הזמן, ישפוט אתכם בחומרה רבה, יותר מזו שבה הוא שפט את דיין ואת גולדה לאחר מחדלי יום הכפורים, כי המחדל שאתם עלולים להמיט עלינו יהיה פי אלף יותר חמור.
לשבחך יאמר ח"כ לפיד, שאתה נוהג להיוועץ עם ילדיך בעניינים חשובים. תצטרך לעמול קשה כדי להסביר להם מה גרם אצלך ללקוי מאורות כזה, לאבוד טוטלי של שקול הדעת בעת סכנה נוראה לישראל, לנכונות לסכן את חיינו רק כדי להשיג הישגים פוליטיים. למרות כשרונותיך הרבים, גם כשחקן, אינני מאחל לך את התפקיד המוביל בטרגדיה היוונית הזו.

תאריך:  15/12/2019   |   עודכן:  15/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ליקוי המאורות של יאיר לפיד
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
לפיד הוא לא אדם מוכשר
לכאורה  |  15/12/19 21:08
2
תודה רבה למחבר ולאתר על המאמר ל"ת
קורא ותיק  |  15/12/19 22:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2020
יצחק מאיר
הציונות הדתית אין לה מפלגה    היום מכל מקום, אין לה    הציונות הדתית היא משנה חברתית, תנועה של תורה ועבודה ודרך ארץ ומדע, שהצטרפה אל מחוללי הציונות המדינית מתוך אמונה כי כינון ריבונות יהודית בארץ ישראל, היא מצוות עשה המחייבת את כלל ישראל
בעז שפירא
האם אין פירוש התמיכה בגדעון סער בעת הזו משום שיתוף פעולה עם השמאל המבקש להדיח את "ראש ממשלת הימין"? האם זהו העיתוי הנכון לעסוק בחילופי הנהגה במפלגת הליכוד, תהליך שיתרחש ממילא בדרך הטבע ברבות הימים?
דן מרגלית
אני משווה את מצב האומה מול ביבי כבהליך של פדיון שבויים    מדינת ישראל היקרה והאהובה על הרוב המכריע של אזרחיה נלקחה בשבי
יבגני פטישמן
שיטת הממשל הישראלית הוכיחה פעם אחר פעם את אי-היציבות המובנה בה; התיקונים שניסו להכניס בה לאורך השנים לא רק שלא הועילו, אלא רק הזיקו    הגיע הזמן להחליף
מירב ארד
הגיש עתירה ליו"ר הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, יוליה שמאלוב ברקוביץ', נגד שידור סדרת הכתבות של עמית סגל 'ימי בנימין'    הנדל הורה לחברת החדשות להשיב לעתירה עד השעה 16:00
רשימות נוספות
סער: קורא לנתניהו לערוך עימות פומבי  /  איציק וולף
בנט: הימין החדש תרוץ באופן עצמאי  /  איציק וולף
נתניהו בראש - 61 מנדטים לשמאל-ערבים  /  איציק וולף
יש לפיד אין עתיד  /  קובי אפללו
ריבלין, לא בג"ץ  /  איתמר לוין
פניה לשר החינוך רפי פרץ  /  איתן קלינסקי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il