השינוי הזה קורם עור וגידים ונדמה במהירות גדולה מזה שהמומחים חוזים ומעריכים. ביום שישי האחרון הייתי עד "לתופעה על אמת/בלייב" בחנות קסטרו במתחם ישפרו במודיעין. אב ושתי בנותיו התאומות בגילאי ה-20, נכנסו לחנות קסטרו והחלו למדוד פרטי לבוש שונים והניחו בצד את המוצרים שנראו להן. לאחר-מכן ניגשו לאב שסמרטפון הפתוח על
אמזון בידו והחלו לבדוק כמה עולים פריטים מקבילים באתר, תוך איתור המוצר הקרוב ביותר למה שהבנות שלו בחרו, תוך ניסיון להתאים את הצבע שנבחר על-ידי הבנות לזה שנמצא באתר.
לא יכולתי שלא לשמוע את קריאות ההתפעלות של המשפחה לנוכח פערי המחיר בין המוצרים של קסטרו לבין מה שנבחר על ידן ברשת. אולי חלקכם רואה זאת כתופעה שולית, אך זו בהחלט תופעה ההולכת וגדלה, בעיקר בתחום ההנעלה וההלבשה הממותגת, תוך העדפה ברורה של תחום התינוקות והילדים, שם פערי המחיר בין המוצע ברשת לבין החנויות הפיסיות הוא גדול.
ניתן לראות זאת גם בהזמנות בעיקר של אסוס הבריטית בריכוזי האוכלוסייה הדתית/החרדית, הרגישה למחיר, שם ההזמנות באתר פשוט החליפו באחוזים ניכרים את הקניות שלהם בחנויות הפיסיות.
נראה שההזמנות ברשת ובדיקת המחיר המוצע בארץ לזה המתקבל ברשת, מתחיל להיהפך לסוג של רפלקס מותנה, דפוס החייב להילקח בחשבון על-ידי בעלי העסקים המקומיים ולהיערך לקראתו.
לא ירחק היום שנראה שהחנויות הפיסיות מצמצמות של שטחי החנויות, מחליפות מגוון ודגמים אשר לא נמצאים ברשת ואולי אף נגיע לא עלינו, למצב קיצוני שהחנויות הפיסיות ידרשו מאיתנו תשלום עבור מדידה של המוצרים.