X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
אם לא נבלום את המהלך הממאיר בעודו באבו נשלם על כך מחיר יקר לא ביבי, הוא כבר לא יהיה שם כשיגיע הרגע לפרוע את המחאת היהירות שלו
▪  ▪  ▪
נתניהו. יהיר [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

המזל של ביבי הוא שרוב אזרחי ישראל, כרוב אזרחי העולם בארצותיהם, אינו מבין את החומרה שבהחלטת בית הדין הבינלאומי בהאג לדון במעשי ישראל ביהודה ובשומרון (גם אני שותף מלא לטענה כי עמדת בית הדין הזה היא שקר וכזב ושערורייה).
חמקנו מזה 52 שנים. לא עוד. בגלל חטא היוהרה. זו ממשלה שנגררת אחרי סמוטריצ'ים ובנטים שאינם מבינים כי צריך להטות אוזן קשבת לטענות הפלשתינים ולהפגין נכונות למשא-ומתן המתבסס על פשרה. כך נהגו כל ממשלות ישראל. אפילו אלה שבראשן עמדו גולדה מאיר ויצחק שמיר שלא רצו בפשרה ברצינות.
עד שבאה ממשלת ביבי שהמוטו שלה הוא "אני ואפסי עוד". אני מחליטה לבד מתי לגזול קרקע פרטית מפלשתיני; ולצמצם את מרחב הדיג שלו; ולהעניק לו חשמל, כן או לא; ובעיקר לספח על דעת עצמי את כל השטח ו/או חלק מהשטח ו/או את בקעת הירדן. כאילו ישראל היא שחקן יחיד בזירה.
אם לא נבלום את המהלך הממאיר בעודו באבו נשלם על כך מחיר יקר. לא ביבי. הוא כבר לא יהיה שם כשיגיע הרגע לפרוע את המחאת היהירות שלו.
אגב, כמה הערות:
- אביחי מנדלבליט הוא דוקטור למשפט בינלאומי. סביר להניח כי בהיותו מזכיר הממשלה הזהיר את ביבי מפני מדיניות היוהרה שתוביל להאג. אבל ביבי נגרר אחרי הימין הקיצוני.
- זהו הכישלון המדיני הגדול של ישראל מאז מלחמת ששת הימים לפני 52 שנים. שופרותיו של ביבי אומרים שהאו"ם החליט פעם שהציונות היא גזענות. זו באמת הייתה תבוסה, אבל לא רק שתוקנה אלא שהייתה הצהרה בלי פעילות מעשית. לעומת זאת חקירה בהאג עלולה להסתיים בסנקציות נגד ישראל. זה חמור ביותר.
- ישראל כבר הייתה קרובה למצב כזה כאשר מתחה את גדר ההפרדה ביהודה ובשומרון, שאכן הייתה נחוצה לביטחון. אבל אז השופט שהימין מסית נגדו הפרופסור אהרן ברק כתב פסק דין מזהיר, ששם קץ להתערבות האנטי-ישראלית המסוכנת של בית הדין בהאג. למי יש עתה את שיעור הקומה של ברק, שאיילת שקד וחבריה כה טרחו לשחוק? מי יכתוב פסק דין כזה עתה?
[פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית]

תאריך:  23/12/2019   |   עודכן:  23/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המזל של ביבי
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
מאמר שנאה והסתה מספר 20 החודש
יצחק הורניק  |  23/12/19 10:29
2
מרגלית המתוסכל
שמחה חן  |  23/12/19 12:30
3
נו, אז מה עם הפשרה?
עובד 1  |  23/12/19 19:50
4
ודרך אגב
עובד 1  |  23/12/19 20:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איתן קלינסקי
תורת ז'בוטינסקי מחווירה בימים אלו מול היגררות שר החינוך, רפי פרץ, לעבר שוליים כאניסטיים, כשהוא מתייצב בראש מפלגה, שספחה אליה את "עוצמה יהודית", שבעקרונותיה בסעיף 8 מודגש שיש לפעול להכשרת הקרקע "כי עם ישראל שב לציון ואויבי ישראל לארצות המוצא"
דן מרגלית
ככל שארכו ימיו של ביבי בשלטון, ככל שנכנע יותר ויותר לימין הקיצון בממשלתו וייחל לחיזוקו עד כדי שיתוף פעולה עם הכהניסטים שיצטרפו לבצלאל סמוטרי'ץ ולמרדכי יוגב - כך פקעה סבלנות העולם
איתן קלינסקי
אנחנו מקשיבים לצפונות לב של נער רגיש תועה, נער בן שבע עשרה, העומד חסר אונים בלב השדה בעמק בין הר גריזים והר עיבל הרחק מבית האב, לא הרחק מלב אחיו העוינים אותו, ובקול שקט אך צועק מנבכי לבו הוא מרעיד את מיתרי לבנו, אנחנו הקוראים - "אֶת אַחַי אֲנִי מְבַקֵּשׁ!
יוני בן-מנחם
התובעת הכללית של בית הדין הבינלאומי בהאג הודיעה כי לאחר בדיקה שעשתה יש בסיס לפתוח בחקירה פלילית בתלונות של פלשתינים נגד ישראל. מדובר בהחלטה זמנית שהרש"פ מברכת עליה, ישראל חייבת לפתוח במסע מדיני ומשפטי כדי לשכנע את בית הדין הבינלאומי כי אין לו סמכות לדון בנושא וכי הוא חייב להתחשב בטיעוני ישראל
אפרים ענבר
אירן תמשיך לרוקן מתוכן את הסכם הגרעין במקביל להמשך הלחץ האמריקני    המשבר בלבנון יימשך ויחזק את חיזבאללה    טורקיה תעמיק את פגיעתה בכורדים    מדינות המפרץ ימשיכו לשפר את היחסים עם ישראל    מגמות סותרות במתרחש בירושלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il