X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מומחים מימין טוענים שאם יפסול בית המשפט את נתניהו הרי שתהיה בכך הפיכה שלטונית אבל ניצני המהפכה ניטעו כבר לפני שנים, ועצם ההחלטה לדון בנושא הם ההפיכה עצמה
▪  ▪  ▪
הסת"ח [צילום: פלאש 90]

מה זה משנה מה יחליט בית המשפט העליון בעניינה של כשרות מועמדותו של בנימין נתניהו לתפקיד ראש הממשלה. הרי ייתכן שבג"ץ יפסול את מועמדותו של נתניהו וייתכן שלא, אך ודאי שעצם ההתכנסות ופרסום פסק דין אשר ודאי יהיה ביקורתי ולעומתי, תהיינה לו שתי השפעות פסולות שבית המשפט מודע להן מראש והן:
1. השפעה פסולה של בית המשפט על הבוחר, ולבית המשפט אסור בתכלית האיסור להתערב בתהליך הבחירות ולהשפיע על עמדתם של המצביעים בקלפי.
2. השפעה פסולה על הנשיא (ואולי כסת"ח לרצונותיו ושאיפותיו של הנשיא) בבחינת אם לא מתאפשר לנו להשפיע על הנשיא בדיעבד (עקב חסינותו מתוקף חוק יסוד הנשיא), בוא נשפיע עליו מראש באמצעות קווים מנחים או באמצעות הטפת מוסר.
נראה הדבר ממש כמו אותן אמות מידה שקבעה השופטת מרגולין במשפטו של ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני, אשר אולי אין להן כל משמעות משפטית, אך ודאי עזרו ליועץ המשפטי לממשלה לקבל את החלטתו על הכוונה להגיש כתבי אישום. כסת"ח.
על הגישה המאד מסוכנת הזו של מערכת המשפט אמר בעבר נשיא בית המשפט העליון משה לנדוי בפסק דין מיהו יהודי: "מכיוון שטרם הושגה הסכמה כללית, אף לא ברובו המכריע של הציבור ובשאלות הנוקבות הללו, יכול 'שופר' להשמיע רק דיסוננסים, והתוצאה העגומה היא שבית המשפט כאילו נוטש את מקומו הראוי לו, מעל למחלוקות המפלגות את הציבור, ושופטיו יורדים בעצמם אל תוך הזירה, וכמו שאמר חברי הנכבד, מ"מ הנשיא, בפסק דין אחר, בית המשפט הופך לבית שופטים, הנעשים בעלי פלוגתה במחלוקת הציבורית...
דעתי היא שעלינו להימנע בכל כוחנו מלהיגרר אל דרך זו. ודאי, לכל אחד מאיתנו השקפתו האישית בעניינים העומדים ברומו של עולמנו, אולם אל ייחשב שופט 'הכובש את נבואתו' בשבתו על כס המשפט כמתחמק מהכרעה. לפי מיטב הכרתי, חובתנו היא זאת לנהוג התאפקות בכגון אלה".
בראיונות לאחר פרישתו ניבא כבוד השופט, וכנראה ידע מה ניבא: "בית המשפט נכנס לתוך מים עמוקים מדי, לתוך ביצה טובענית של דעות ואמונות, והדבר מסוכן הן למדינה והן לבית המשפט. מסוכן למדינה כי הוא מחריף את השסעים החברתיים. מסוכן לבית המשפט מפני שבכך בית המשפט מאבד את היסוד העיקרי שעליו הוא חייב לבסס את מעמדו: האמון בניטרליות של המערכת המשפטית במחלוקות ציבוריות...
... כבר היום יש מגזרים שלמים בציבור שממש שונאים את בית המשפט העליון והתהליך הזה חותר תחת היסודות, תחת אושיות הרשות השופטת... בג"ץ מגלה התנשאות ויומרנות... השופטים מקבלים על עצמם תפקיד שהם לא מסוגלים למלא, שהם לא הוכשרו למלא. הם הוכשרו לשפוט, לא לשלוט. אבל מעבר לכך יש פה כרסום ברעיון של הפרלמנט כריבון. יש פה הצבה של בית המשפט מעל הפרלמנט".
ואם זו דעתו של אחד מנפילי המשפט בישראל, וזו גם המציאות הנרקמת אל מול עינינו, מי אנו הקטנים שנחלוק.

תאריך:  24/12/2019   |   עודכן:  24/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בהחלטה לדון בג"ץ כבר מתערב
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
"הפרלמנט כריבון " בנוסח הלפרין
שלמה המגיב  |  24/12/19 17:19
 
- הדוגמאות טובות ובזכותן הליכוד
שלמה תמיר  |  28/12/19 15:55
 
- בליכוד כולם משרתים , תמיר?
שלמה המגיב  |  1/01/20 12:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2020
איציק וולף
רוב מוחץ בבית הדין של הליכוד להימנעות מעריכת בחירות מקדימות לרשימת המפלגה לכנסת    גדעון סער הצהיר בכינוס תומכים: אם אבחר ליו"ר המפלגה אפעל שנתניהו יהיה הנשיא הבא
עידן יוסף
יו"ר ישראל ביתנו טוען כי הימנעות נתניהו מפינוי חאן אל אחמר מתוך שיקול כאילו הדבר יסייע לישראל בבית הדין הבינלאומי התבררה כשגויה    מאשים: "אצל נתניהו זה מהלך שחוזר על עצמו וגורם לנו להפסיד בכל מצב"
קובי אפללו
תהליך הרדיפה האובססבית של נתניהו הופך אותו לסמל חופש וצדק בעיני רבים וסמלי חרות קשה מאוד לנצח
איתן קלינסקי
תורת ז'בוטינסקי מחווירה בימים אלו מול היגררות שר החינוך, רפי פרץ, לעבר שוליים כאניסטיים, כשהוא מתייצב בראש מפלגה, שספחה אליה את "עוצמה יהודית", שבעקרונותיה בסעיף 8 מודגש שיש לפעול להכשרת הקרקע "כי עם ישראל שב לציון ואויבי ישראל לארצות המוצא"
בעז שפירא
אם תהיה סחבת כבעבר, אם תגררו את עצמכם ואותנו לחדרי משא-ומתן באישון לילה, למאבקי כוח, לשמועות סרק, להתנצחות בלתי פוסקת, ללשון הרע, להתנגחות אישית ולהשמצות תיווכחו לדעת שהאמון בכם נשחק ואילו המיאוס יגבר
רשימות נוספות
שקד: בג"ץ גורם תחושת הפיכה שלטונית   /  איציק וולף
"לנתניהו הכי הרבה שופרות בתקשורת"  /  מירב ארד
מרד בבית היהודי: "רפי פרץ שומר על כסאו"  /  עידן יוסף
עניין של "תרבות בחירות"  /  אליהו קאופמן
נוהרים לקלפיות  /  עו"ד אברהם פכטר
הקמפיין של סער  /  רפי לאופרט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il