X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הקרב על המינוי הזמני של מ"מ פרקליט המדינה יצא מפרופורציות מנהליות, למחוזות של מעמד משפטי קובע שר המשפטים הזמני רוצה למנות מ"מ זמני לפרקליט המדינה, והיועץ המשפטי לממשלה מתנגד שלא בוחרים במועמד שהוא הציע
▪  ▪  ▪
בן-ארי. רזומה עשיר [צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90]
סמכויות מלאות
על-פי החוק היבש ועל-פי הנוהל בשלטון החוק המסודר, שר המשפטים הוא בעל הסמכות במינוי. ושיהיה ברור - שר בממשלת מעבר, הגם שאולי זה תפקיד זמני עבורו, בזמן שהוא שר, כל הסמכויות שבידיו הן חוקיות והוא רשאי להחליט. אותו עקרון חל גם על ממשלת מעבר שהיא בעלת סמכויות מלאות בכל התחומים, פרט ליכולת לקבוע בסוגיות חדשות.

עקרון פסול
היועץ המשפטי עושה שרירים, כדי להוכיח מי בעל הבית, תוך רצון לשמר את העקרון הפסול של חבר מביא חבר. ההצעה של היועץ על ליאת בן ארי, שטיפלה בנואשות ותקיפות יתרה בתיקי נתניהו, ואף ברחה מהשימוע, היא אצבע בעין של אוחנה. כלומר: נראה מי כאן בן ארי שלי או שלך.

מאבקי כוח
הרי ברור לכולי עלמא, כי המאבק על מינוי מ"מ לפרקליט המדינה, הוא לא על התפקיד הזמני, אלא על יוקרה, כוח ותפקיד של המערכת, בין שר המשפטים ליועץ המשפטי. היועץ המשפטי לממשלה, מרגיש כי במעבר הזמני בין הממשלות, הוא הקובע את מהלכי המשפט והשלטון, כאשר כנראה המצב שנוצר העלה לו בטעות את הסעיף לראש.
אמנם לא מקובל בדרך המנהלית, לקפוץ במינוי מעל ראשם של הוותיקים המתאימים, אבל לפעמים גם זה קורה, קחו לדוגמה את המינוי של המפכ"ל קראדי על-ידי השר צחי הנגבי מעל ראשי הניצבים הוותיקים במשטרה.
מבחינת השכלה כללית ומשפטית, יש מעטים בפרקליטות עם רזומה אקדמי כמו הגב' אורלי בן-ארי (יחידה 8200, שני תוארים במשפטים, במדעי המדינה, המכללה לביטחון לאומי, ראש הפורום הביטחוני בפרקליטות).
נ.ב.:
1. בגץ הוציא צו מניעה על הבחירות: זה לא סביר שביבי מתרוצץ בארץ וצועק אני אנצח - אנחנו נחליט מי ישלוט ולא הציבור הלא נאור.
2. תסמונת שטוקהולם - כשאני שומע את מנדלבליט ונימוקיו על שלטון החוק, אני מזהה אצלו את סינדרום שטוקהולם, לאמור מזדהה עם חוטפיו בפרקליטות עד לא ידע.
3. אם בג"ץ קובע מי יהיה ראש ממשלה והיועץ מי יהיה פרקליט המדינה, אז מה נשאר לציבור? ניתן להם לנהל את המדינה והציבור יהיה משקיף.

הכותב הוא עורך-דין, בעל תואר שני במשפטים, המתמחה במשפט פלילי, צבאי וציבורי, והיה בעבר מדריך בקורס קציני שריון, ראש לשכה של האלוף טל, פרקליט צבאי, יועץ משפטי ביו"ש וברצועת עזה, שופט צבאי בדרגת סא"ל, סגן פרקליט מחוז, משנה ליועץ המשפטי של מועצת העיתונות, שופט בבתי דין משמעתיים ופרשן משפטי בהווה.
תאריך:  25/12/2019   |   עודכן:  25/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המאבק על המעמד המשפטי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כל מילה ברשימתו של פכטר
שושנה ד.  |  26/12/19 05:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מרדכי ליפמן
משפטנים בכירים טוענים שנים רבות כי האקטיביזם השיפוטי מהווה תריס ומגן על מדינת ישראל בפני תביעות משפטיות של ביה"ד הבינלאומי בהאג    "השופטים שם בהאג, מודעים ליעילותה הרבה של מערכת המשפט הישראלית, לכן אנו לא נתבעים על ידם בגין פשעי מלחמה"    כך אמרו אצלנו, ובין האומרים גם אהרן ברק ההוגה המהולל של "הכל שפיט"
יוני בן-מנחם
כמעט שנה חלפה מאז השתלט הווקף המוסלמי על מתחם שער הרחמים בהר-הבית תוך הפרת החוק והסטטוס-קוו במקום. המתחם הפך למוקד חיכוך יומיומי בין ישראלים לפלשתינים, ירדן מסרבת לכל פשרה בנושא והגיעה העת שישראל תאכוף מחדש את ריבונותה במתחם שער הרחמים
אפרים הלפרין
מי יבחר את ראש הממשלה הבא? האם הציבור הוא זה שיבחר או שמא בבחירות בקרובות ישתנו סדרי בראשית
ציפי לידר
מה מסמל חג החנוכה? ומה מסמל יוסף הצדיק? בין יהדות להתיוונות: עם ישראל חי
משה נסטלבאום
טור דעה אישית בשלישי ובשישי שלא דופק חשבון    על הקרב בליכוד שתהיה בו הפתעה - השאלה למי    מה עושה תאגיד השידור הציבורי ששיעורי הצפייה בו נמוכים? פורש מוועדת המדרוג שבודקת את נתוני הצפייה    למה המשטרה משקרת בבית המשפט?    ועל מכתב סודי שכתבה העיתונאית גאולה כהן לגולדה מאיר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il