X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
ורד כהן עורכת דין משרד בר-און ,כהן, עורכי דין
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
לרבים מאיתנו יש פוליסות ביטוח הכוללות פיצוי במקרים של פגיעה בתאונות (תאונות אישיות, אובדן כושר עבודה) יש לבדוק את הכיסוי הביטוחי הניתן במסגרת פוליסות ביטוח חיים וביטוח מנהלים, ולוודא כי הן כוללות כיסוי לתאונות בית
▪  ▪  ▪
זהירות [צילום: דבורה סיני/פלאש 90]

נזקי גוף רבים נגרמים בזמן שאנשים שוהים בביתם או בבית אחרים. הדוגמאות הן רבות: מזגן שהותקן ברשלנות נפל על ראשו של בעל הבית; ילד נפצע מטלוויזיה שנפלה עליו בבית; סבתא נפצעה ממדרגות פגומות בביתם של נכדיה; חבר שהזמין ילד להתארח נפל ממעקה לא תקני במרפסת הבית; אישה שהגיעה לביתו של האדריכל שלה וננשכה על-ידי כלבו; עוזרת הבית התחשמלה במהלך פעולות הנקיון ועוד. גם מי שנפצע בביתו - ולעתים ברשלנותו או באשמתו - יכול ויהא זכאי לפיצויים.
תביעה למוסד לביטוח לאומי
ענף ביטוח נפגעי תאונות הפועל במוסד לביטוח לאומי מקנה פיצוי לכל אדם תושב ישראל מעל גיל 18 ומתחת לגיל פרישה, אשר עקב תאונה נבצר ממנו לתפקד ואיבד למעשה את כושר עבודתו. הפיצוי ניתן לתקופה קצרה בת 90 יום, וזכאים לקבלו לא רק אנשים עובדים, אלא גם סטודנטים, מובטלים, עקרות בית ועוד. תשלום דמי תאונה על-ידי המוסד לביטוח לאומי מותנה בהמצאת תעודות רפואיות בדבר אובדן כושר עבודה עקב התאונה.
כתנאי לקבלת הפיצוי נדרש הניזוק לעבור בדיקה רפואית תוך 72 שעות ממועד התאונה. למרות זאת, ההמלצה החד-משמעית הינה לפנות מיד לאחר התאונה (ולא בתוך 72 שעות) לקבלת טיפול רפואי ולביצוע הבדיקות הרפואיות. כמובן, תוך איסוף מסמכי הבדיקות הרפואיות ותיעוד נסיבות התאונה.
לצורך קבלת הפיצוי מהמוסד לביטוח לאומי, יש להגיש את התביעה לקבלת דמי תאונה תוך 90 יום ממועד התאונה. לא ישולמו דמי תאונה על-ידי המוסד לביטוח לאומי למי שזכאי לקבל בעד אותה תאונה תשלום בגין אובדן כושר עבודה ממקור אחר (קופת גמל, קרן ביטוח, קרן פנסיה, חוזה עבודה, שירות צבאי, מאסר, תאונת עבודה, תאונת דרכים, תאונה בעת ששהה במוסד רפואי/סיעוד).
עקרונית, דמי התאונה ישולמו לפרק זמן של 90 יום בלבד (בשיעור של 75% ממוצע השכר של הנפגע בחודשים שקדמו למועד התאונה, או 25% מהשכר הממוצע במשק למי שלא עבד). זאת, בהפחתת מספר ימים ראשונים לאחר התאונה כקבוע בדין.
פוליסת ביטוח פרטית
לרבים מאיתנו יש פוליסות ביטוח הכוללות פיצוי במקרים של פגיעה בתאונות (תאונות אישיות, אובדן כושר עבודה). יש לבדוק את הכיסוי הביטוחי הניתן במסגרת פוליסות ביטוח חיים וביטוח מנהלים, ולוודא כי הן כוללות כיסוי לתאונות בית.
מבוטחים רבים כלל אינם מודעים לפוליסות הביטוח שברשותם. כך למשל, מקומות עבודה רבים מבטחים לא רק את העובד, אלא גם את בני משפחתו, בביטוח המכסה תאונות אישיות. דוגמה נוספת - מוסדות אקדמאים רבים מבטחים את הסטודנטים בביטוח המכסה אף תאונות המתרחשות בבתיהם.
פציעת ילדים בבית
פוליסת ביטוח תאונות אישיות תלמידים (המכסה כל ילד בגילאי 6 עד 18) מעניקה כיסוי לתלמידים. הורים רבים אינם יודעים, כי הכיסוי הביטוחי של תלמידים במוסדות החינוך במקרה של תאונה - חל על התלמיד בכל ימות השנה, 24 שעות ביממה, ובכל מקום שנמצא בו התלמיד (בארץ או בעולם), גם אם לתאונה אין קשר לפעילות המוסד החינוכי שהתלמיד לומד בו.
תחולת הפוליסה הינה 24 שעות ביממה, 365 יום בשנה. כלומר, הביטוח מכוח הפוליסה לתלמיד, בגינה משלמים ההורים לבית הספר, "עוקבת" אחריו בכל מקום ובכל יום, 24 שעות ביממה, ברציפות במהלך כל שנות הלימודים, החל מגן חובה וכלה בסיום תיכון, לרבות בחופשים, בין בארץ ובין בחו"ל. על בסיס האמור, פוצו במסגרת ביטוח תאונות תלמידים - לא רק ילדים שנפצעו בבית הספר, אלא גם על ילדים שנפצעו בבית.
הפוליסה מעניקה פיצוי יומי בגין כל תקופת אי-כושר, וכן פיצוי בגין אחוזי נכות צמיתה אם קיימת.
תביעה נגד המזיק
לעתים הפציעה נגרמת כאשר הניזוק אינו נמצא בביתו אלא בביתו של אחר (עוזרת בית שנפצעה במהלך נקיונות בבית אחרים, ילד שנפצע בעת שהות בבית חברו, אורח שנפצע בבית מארחיו וכן הלאה). לעתים נפצעים אנשים ממכשירים פגומים בביתם שלהם. במקרים רבים הפציעה נגרמת מרשלנות. כך למשל, בעל בית שהותיר בחצרו מקרר ישן וילדים שננעלו בתוכו נחנקו.
בנסיבות מסוימות ניתן להגיש תביעת נזיקין כלפי האחראי לתאונה. למשל - אם הפציעה נגרמה כתוצאה מרשלנות בעל בית שנמנע מהתקנת מעקה תקני במרפסת.
כאשר קיים כיסוי ביטוחי בגין תביעות צד ג' - ניתן לתבוע את חברת הביטוח שמבטחת את הבית. אם אין קיים כיסוי ביטוחי - ניתן לתבוע את בעל הבית עצמו, אם ניתן להוכיח את התרשלותו (למשל - הניח מתקנים לא בטיחותיים בחצריו). בעלי בתים המבוטחים במשכנתה מחויבים בעשיית ביטוח, ובאופן שגרתי כוללת הפוליסה גם כיסוי לנזקים הנגרמים לצד ג'.
אם מדובר מפגיעה ממכשיר פגום, ניתן לבחון תביעה נגד יצרן המכשיר או היבואן לפי חוק האחריות למוצרים פגומים. אם מדובר ברשלנות של בעל מקצוע (כדוגמת מזגן שהותקן באופן לא בטיחותי וגרם לתאונה, סוכך שהותקן ברשלנות ובנפילתו גרם לפציעה) - ניתן לתבוע את בעל המקצוע בגין רשלנותו.
פציעה שנגרמה מרשלנות דייר אחר (למשל - דייר שהותיר ארגזים כבדים בחדר המדרגות ואלה נפלו ופצעו אחרים) - ניתן לתבוע את אותו דייר.
המלצות מיידיות חשובות
יש לצלם ולתעד את המפגע מיידית (יש מפגעים חולפים, שקשה להוכיח לאחר מכן).
יש לאסוף את פרטי כל העדים לתאונה.
יש לקבל את פרטי הביטוח של בעל הבית.
יש לגשת לקבלת טיפול רפואי ולתאר את סיבת הפציעה המדויקת.
לאסוף ולתעד כל הוצאה.
יש לבדוק את קיומו ותחולתו של הכיסוי הביטוחי בפוליסה.
יש לאסוף כל ראיה לאחריות הנתבע לנזק.
מומלץ לפנות לייעוץ משפטי בטרם נקיטת הליך משפטי או טרום משפטי.

תאריך:  25/12/2019   |   עודכן:  25/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מדריך לפציעות בבית
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תאונות אישיות תלמידים
אני1  |  6/01/20 20:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
דיוני תביעות קטנות מצריכים תמיד מלאכה של איזונים מצד היושבים לדין, והרשם הבכיר חילמי חג'וג' נתקל גם בבעיה של העדר שפה משותפת – פשוטו כמשמעו. התוצאה מעוררת כבוד
עו"ד שרון הורנשטיין
חודש דצמבר מעניק חלון הזדמנויות למימוש זכויות שעשויות לחסוך לכם הרבה כסף    אז לפני ששנת 2019 תסתיים, עו"ד שרון הורנשטיין, מאתר הזכויות "כל זכות", ריכז עבורכם את כל הזכויות שכדאי לממש ממש עכשיו
חובב לויטס
ראיון עם הרב אילעאי עופרן, נכדו של פרופוסר ליבוביץ    הציר הכי משמעותי כדי להבין את סבא שלי הוא ההבחנה החדה שהוא ערך בין אינטרסים לערכים
איתמר לוין
דוברות משרד המשפטים מוציאה הודעות חשובות עמוק בשעות הערב - הרבה אחרי שעות העבודה של פרקליט המדינה היוצא. למה? כי המשרד ובכירי הפרקליטות משוכנעים שכולם עובדים אצלם
אפרים ענבר
מלחמה מקיפה עם אירן? התנגדות רוסית פעילה לתקיפות צה"ל בסוריה? ויתור אמריקני מרחיק לכת לאירן? משברים במצרים ובירדן? במזרח התיכון, חובה להתכונן לבלתי צפוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il