X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
דניאל פרנקלין, עורך "The World in 2020", מצביע על זירות העניין המרכזיות: מהבחירות בארה"ב, דרך אירועי הספורט הגדולים, עבור במגמות הסותרות בהיי-טק וכלה בהתבגרות האוכלוסייה העולמית
▪  ▪  ▪
50 שנה להתפרקות הלהקה [צילום: AP]

תחילתו של עשור חדש מובילה ליותר מחשבות מאשר תחילתה של שנה חדשה, ו-2020 היא גם תחילתו של מחזור תריסר השנים הסיני. השנה החדשה לא תסבול ממחסור בדרמות - צופה דניאל פרנקלין, עורך "The World in 2020" של אקונומיסט, והוא מונה 12 כאלה.
1. דונלד טראמפ עומד למשפט - גם מילולית בסנאט, וגם מבחינה מטאפורית בבחירות בחודש נובמבר. זה יהיה קמפיין מכוער; הבינה המלאכותית איתה התייעץ אקונומיסט צופה שטראמפ יפסיד. ואילו את בריטניה יותיר הברקזיט מפולגת ומצולקת.
2. הכלכלה תיאבק מול מגמות שליליות. בנקים, במיוחד באירופה, יתמודדו עם שיעורי ריבית שליליים. ארה"ב תפלרטט עם מיתון, אך אל תופתעו אם השווקים דווקא ימשיכו לשגשג.
3. סין תבליט מגמות חיוביות. היא תטען שהשיגה את היעד של "שגשוג מתון". מדינות אחרות יתלבטו כיצד למצב את עצמן, מבחינות טכנולוגיה וסחר, בין איזורי ההשפעה של סין וארה"ב.
4. שנה גדולה לספורט. אולימפיאדת טוקיו תמשוך תשומת לב עולמית. אליפות אירופה בכדורגל תתקיים ב-12 מדינות. גביע העולם בקריקט ייערך באוסטרליה.
5. דאגה מפני הפצת הנשק הגרעיני. השנה יסתיימו חמש שנות בחינתו של ההסכם למניעת הפצת נשק גרעיני - 75 שנה לאחר הפצצת הירושימה ונגסקי. החששות יגברו בעוד ההסכמים הולכים ונמוגים.
6. סוגיות של קיימוּת, ולכל הפחות - דיבורים עליהן. ועידות בינלאומיות יעסקו בפליטת גזי החממה ובהשלכות ביולוגיות. מנהלים במגזר העסקי יתחייבו לפעול בנושא, כל עוד בעלי המניות ירשו להם.
7. המפרץ הפרסי מארח את העולם. דובאי מקווה שתערוכת World Expo תהיה בעלת השפעות ארוכות טווח. סעודיה תארח את פסגת G20.
8. טיסות למאדים. ארה"ב, האיחוד האירופי, איחוד האמירויות, סין - כולן ישלחו חלליות לכוכב זה.
9. עליות ומורדות בהיי-טק. העליות יכללו מוניות מעופפות, מכוניות-על חשמליות ורפואה מותאמת אישית; המורדות יכללו יותר אסדרה, מיסוי וביקורת על ענקי הענף. אינסטגרם תמצא את עצמה במוקד המחלוקת על הבחירות בארה"ב.
10. ימי ציון מרכזיים: 250 שנה להולדתו של לודוויג ון-בטהובן, 400 שנה להפלגת האונייה "מייפלאואר" מאנגליה לאמריקה, 200 שנה להולדתה של פלורנס נייטינגייל, 100 שנה לחוק היובש בארה"ב, 75 שנה להקמת האו"ם, 50 שנה להתפרקות להקת החיפושיות.
11. בתחום הבידור: טלוויזיית ה-streaming תיפתח למשחקים, הסרט ה-25 בסדרת ג'יימס בונד, מוזאון לאומי חדש בקהיר יאחסן את אוצרותיה של מצרים העתיקה.
12. העשור של "הזקנים הצעירים" יוצא לדרך - ה-baby-boomers עוברים את גיל ה-65. לראשונה בהיסטוריה, יהיו בעולם יותר בני למעלה מ-30 מאשר מתחת לגיל זה.
ועוד שינוי אחד, הרבה יותר אישי: זהו הגיליון האחרון של "The World in" אותו עורך פרנקלין. אחרי 17 שנים, את הגיליון הבא יערוך טום סטנדייג', אותו מגדיר פרנקלין כ"אמן באיתור מגמות והצבתן בהקשר".

תאריך:  13/01/20   |   עודכן:  13/01/20
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
ג'ו ביידן וברני סנדרס מובילים לקראת הפריימריז הראשונים, אך המרוץ צמוד וייתכן שרק אחרי סופר טיוזדיי תתבהר המדינה    אבל אז אולי ייכנס לתמונה מייקל בלומברג, מנתח ניו-יורק טיימס שלושה שבועות לפני ההצבעות הראשונות
איתמר לוין
הפסיכיאטר פרופ' רוברט פרידמן קורא בניו-יורק טיימס להשקיע משאבים באיתור מוקדם של סימנים מעידים להתאבדות בקרב בני נוער, בשל הזינוק במספרם
איתמר לוין
שני אנשי סייבר לשעבר ב-FBI מציעים, במאמר באתר טיים, להקים בארה"ב סוכנות מרכזית אחת שתעסוק באיומים בתחום זה - כמו שעשתה ישראל
איתמר לוין
פלוסי מתכוונת להעביר בימים הקרובים לסנאט את סעיפי האישום ובכך להתחיל את המשפט    ניו-יורק טיימס: הדיון הממשי צפוי להתחיל אחרי 20 בינואר
איתמר לוין
נשיא רוסיה מתאר את פולין כמשתפת פעולה עם גרמניה הנאצית, ומתעלם מהסכם מולוטוב-ריבנטרופ ומתוצאותיו הקשות לעשרות מיליוני בני אדם    מאמר בטיימס קורא למנהיגי המערב להחרים את אירועי יום השנה ה-75 לכניעת גרמניה, בחודש מאי במוסקבה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il