X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
העולם ב-2020: עמנואל מקרון

קבלו את הנשיא המקשיב

נשיא צרפת ינסה לתמרן מבית בין רפורמות לקונצנזוס, וגם להפוך למנהיג הניטראלי של אירופה. זה לא יהיה קל, מעריך אקונומיסט ב-"The World in 2020"
▪  ▪  ▪
הפגנה נגד הרפורמה במס [צילום: מישל אולר, AP]

הנשיא המקשיב. זה יהיה סגנונו של נשיא צרפת, עמנואל מקרון, בשנה הקרובה, כאשר ינסה לאזן בין חידוש תנופת הרפורמות לבין שמירת הקונצנזוס. צרפת ממשיכה להיות חסרת מנוח, האמינות של מקרון שבירה וגישתו החדשה עלולה לפגוע בשאיפותיו - מנתחת סופי פדר, הכתבת הראשית של אקונומיסט בפריז, ב-"The World in 2020".
לאחר מהומות "האפודים הצהובים", מקרון יגיב בניהול דו-שיח. הוא ישחזר את המפגשים הנרחבים שערך עם הציבור, בניסיון להסביר את הרפורמות המתוכננות. ניתן יהיה לראות אותו באולמות ברחבי המדינה, עונה לשאלות בשרוולים מופשלים ומקדם את עמדתו.
התחום הקשה ביותר היא רפורמת הפנסיה, שממשלתו תנסה להעביר בפרלמנט לקראת הקיץ. מקרון רוצה לאחד את 42 תוכניות הפנסיה למערכת יחידה המבוססת על ניקוד. זה יהיה קשה מבחינה מינהלית וחומר נפץ מבחינה פוליטית, סבורה פדר. מי שזכויותיהם ייפגעו ייצאו לרחובות, ויאשימו את מקרון בהרס מדינת הרווחה. משימתו תהיה לשמר את הרפורמה כמות שהיא תוך התמודדות עם ההפגנות.
ההחלטות הסופיות לגבי הפנסיה יתקבלו רק אחרי הבחירות ל-35,000 הרשויות המקומיות שיתקיימו בחודש מארס. יהיה זה המבחן הראשון ליכולתה של מפלגתו הצעירה של מקרון, "הרפובליקה צועדת", לטעת שורש גם במישור המקומי. המרוץ החשוב ביותר יהיה כמובן בפריז, שם יתמודד בנג'מין גריבו, מועמדו של מקרון, מול ראש העירייה הסוציאליסטית, אן הידלגו. משימתו של גריבו תהיה קשה במיוחד, משום שמולו עשוי להתמודד גם סדריק ויאלני ממפלגתו. אם הפילוג יסכן את הסיכוי לנצח בפריז, מקרון עשוי לשלוח להתמודדות את ראש הממשלה, אדוארד פיליפה, ולמנות במקומו את שר החוץ, ז'אן-איב לה-דריאן.
מקרון יקדם במשך השנה שני נושאים נוספים, בין היתר במאמץ לערער את מתנגדיו. כדי לפגוע בבסיס הכוח של הירוקים, הוא יבליט את מאבקו הבינלאומי בתחום שינוי האקלים ואת מדיניותו הכלכלית התומכת בסביבה. וכדי לצאת נגד הימין הקיצוני של מרין לה-פן, הוא יתבטא בתקיפות בנושא ההגירה.
אל מול הלחצים מבית, ממשיכה פדר, ינסה מקרון גם למצב את עצמו בתור המנהיג הניטראלי של אירופה. לא חסרים לו רעיונות, בעיקר הצורך ב"ריבונות" אירופית, ויש לו גם הצעות פרטניות כיצד לממש אותם, כגון יותר שיתוף פעולה בתחום ההגנה, כולל בחלל ובבינה מלאכותית. הוא גם ינסה לפעול כמתווך באירן, סוריה ורוסיה-אוקראינה, גם אם התוצאות יהיו דלות.
פעולות אלו לא בהכרח יקנו למקרון ידידים. מאמציו להותיר את רוסיה באירופה ולהרחיק אותה מידיה של סין, יתקבלו בשלילה בברלין ומזרחה ממנה. אבל אם יפעל נכון, הרי שפרישתה של בריטניה מהאיחוד האירופי, היחלשותה של הכלכלה הגרמנית ונציבות אירופית ידידותית לצרפת - כל אלו עשויים לספק למקרון הזדמנות יוצאת דופן להפוך לדובר היבשת.

תאריך:  14/01/2020   |   עודכן:  14/01/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קבלו את הנשיא המקשיב
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מקרון יכל להקטין את המאמצים
בן נאמן  |  21/01/20 12:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
הפרשן הפוליטי ג'ון אליס צופה, במאמר בוושינגטון פוסט, כי בעוד חודשיים יגלו הדמוקרטים שראש עיריית ניו-יורק לשעבר הוא הסיכוי הטוב ביותר שלהם לנצח את טראמפ - ולו רק בגלל הונו העצום
איתמר לוין
העורכת הראשית של אקונומיסט מצביעה ב-"The World in 2020" על הקשר בין הבחירות בארה"ב לבין היחלשות הכלכלה העולמית, ומזהירה מפני משבר שיחמיר את המצב
איתמר לוין
דניאל פרנקלין, עורך "The World in 2020", מצביע על זירות העניין המרכזיות: מהבחירות בארה"ב, דרך אירועי הספורט הגדולים, עבור במגמות הסותרות בהיי-טק וכלה בהתבגרות האוכלוסייה העולמית
איתמר לוין
ג'ו ביידן וברני סנדרס מובילים לקראת הפריימריז הראשונים, אך המרוץ צמוד וייתכן שרק אחרי סופר טיוזדיי תתבהר המדינה    אבל אז אולי ייכנס לתמונה מייקל בלומברג, מנתח ניו-יורק טיימס שלושה שבועות לפני ההצבעות הראשונות
איתמר לוין
הפסיכיאטר פרופ' רוברט פרידמן קורא בניו-יורק טיימס להשקיע משאבים באיתור מוקדם של סימנים מעידים להתאבדות בקרב בני נוער, בשל הזינוק במספרם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il