X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מי שיש נגדו כתבי אישום חמורים - וזה יותר מאישיות רמת דרג אחת בזירה הציבורית - מנסה לזרות חול בעיניים, ולהטות את העניין הציבורי לנושאים זוטרים
▪  ▪  ▪
אפי נווה [צילום: פלאש 90]

אפי נווה היה ממונה על ועדת האתיקה של עורכי הדין בתל אביב כאשר הוגשה תלונה נגד דן מרידור, שבולט בזירה הציבורית בנקיון כפיו ובהיותו בר לבב. העלילה התרסקה בדיון הראשון. נווה לא ויתר. הוגש ערעור. אבל הוא נמשך לאחור (ציון אמיר גילה עמדה שהעידה על יושרה). מדוע רצו בלשכת עורכי הדין להתנכל למרידור? יש השערות איתנות בלי הוכחות סופיות.
זה לא הכל. אז הגיע תורו של עוד עורך דין ישר דרך הלא הוא יושב-ראש התנועה לאיכות השלטון אליעד שרגא. הוא התראיין ברדיו והשמיע ביקורת חריפה על אהוד אולמרט תוך הבעת הערכה כי ימצא את מקומו בכלא (הערכה שהתממשה). לפתע הוגשה תלונה נגד ד"ר שרגא כאילו אסור לעורך דין למתוח ביקורת פומבי על עמית. סוף הדמוקרטיה.
שרגא זוכה בארבע ערכאות בטרם הניחו לו. חרפה. חרפה שהעמידו אותו לדין בניגוד לכלל א' של הדמוקרטיה. אבל חרפה יותר גדולה, שלא קמה זעקה בציבור עורכי הדין נגד נווה. לא בעניין מרידור ולא בעניין שרגא.
ואז הגיעה הכתבה המאלפת של עומרי אסנהיים ב"עובדה" של ד"ר אילנה דיין. נווה התגלה בקלונו. הוא הקליט את עמיתיו בסתר. זה לא פלילי אבל מכוער. ושוב ציבור עורכי הדין שתק, "ולא קם ולא זע העם", כתב חיים נחמן ביאליק, ובאמת עורכי הדין ששתקו נראו כמו הכותרת לשירו של המשורר הלאומי - "אכן חציר העם". חרפת נווה וכלימת קהלו.
עד שבא עניין נווה שנהג כמבריח גבול, ובא הטלפון הנייד שלו שחשפה העיתונאית הדס שטייף, ולאחר מכן ההליכים הפליליים נגד נווה בעניין הברחת הגבול ובאשר ליחסיו עם השופטת אתי כרייף. אלא מה? עתה הופצו ברבים נתונים משיחות נוספות בטלפון הנייד של נווה, שנאסרו בפרסום בצו שיפוטי, ומבחינת התוכן מה שנראה חמור מאוד נתפש כמשחק ילדים בהשוואה לגילויים החדשים (המידע על הפצת השחות מהנייד של נווה פורסם בגילוי עיתונאי חשוב של דורון הרמן בערוץ-13).
שטייף הכחישה בתוקף שהפרה צו שיפוטי והדליפה את המידע שבטלפון. אין סיבה שלא להאמין לה. אם בידי מישהו להוכיח אחרת - בבקשה. אם היא אכן הדליפה - אין לפי שעה מי שהסגיר אותה.
אך הבה נניח לצורך "משחק מלחמה" תיאורטי - אני מדגיש, זה לא עובדתי ששטייף הדליפה. אז היא הפרה צו איסור פרסום שיפוטי, ואם תועמד לדין ותימצא אשמה תיענש. האם אפשר להשוות בין מעשה בלתי ראוי וחוקי כזה (ושוב: לצורך "משחק מלחמה" בלבד) לעומת מה שנודע על התנהלותו של האיש החזק במערכת המשפט אפי נווה, שהכל קדו בפניו והחניפו לו בשל כוחו?
מי שיש נגדו כתבי אישום חמורים - וזה יותר מאישיות רמת דרג אחת בזירה הציבורית - מנסה לזרות חול בעיניים, ולהטות את העניין הציבורי לנושאים זוטרים. יש עיקר ויש משני. הטענות נגד שטייף משניות. מה שחשוב הוא המידע המצוי בטלפון הנייד של אפי נווה, שלמרבה המזל שגה והשאירו בידי גרושתו, ושוב חוזר הניגון וחוזר הכלל כי "חיים ומוות ביד הלשון" גם כשהיא דיגיטלית.
[פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית]

תאריך:  30/12/2019   |   עודכן:  30/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אפי נווה, ואשמת ציבורו
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
אפי נווה
אפרת  |  30/12/19 14:32
 
- דן מרגלית
ממה  |  30/12/19 18:12
2
מרגלית
שמחה חן  |  30/12/19 16:02
3
אם אפי נווה ודן מרגלית היו
שפרה מהצפון  |  30/12/19 17:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן מרגלית
עם החסינות ביבי עבריין-בכוח, שבפועל הודה באשמתו ונהנה עדיין מחזקת חפות    זה מצב פרדוקסלי
דן מרגלית
רבים בימין תומכים בביבי, לא כבעבר, אך עדיין תומכים בו כי מפחדים מפניו; כי לקו בתסמונת שטוקהולם    הכל כבר נאמר
הראל בן-עזרא
מדינת ישראל תהיה חזקה ובטוחה הרבה יותר - ללא חוק הממ"דים, מפני שיתפתחו אמצעי הגנה עדיפים על הממ"ד הפרימיטיבי - בהתאם לדרישות האוכלוסייה. ולא פחות חשוב - מפני שהכלכלה תהיה חזקה יותר
עומר מואב
התחזית היא שמעטים התחומים שבהם יווצרו עבודות חדשות    בניגוד לעבר, המהפכה הטכנולוגית מוחקת משרות ותחומי תעסוקה רבים ואינה יוצרת אחרים
אלי אלון
בנובמבר 2014, לפני יותר מחמש שנים, נערך טקס חגיגי מתוקשר בו הוסר הלוט משלט "פארק נחל המורה" בעפולה    נכון לכתיבת שורות אלה, סוף דצמבר 2019, הדבר היחידי שקיים בשטח הוא השלט שהוצב מלפני יותר מ-5 שנים המודיע על הקמת 'פארק נחל המורה'
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il