X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
אין להתפלא אם מאבק הבחירות לנשיאות ארה"ב יגרום לגל אלימות חמור - אם כי רק בוחרים מועטים יושפעו מהרטוריקה המתלהמת, טוען "The World in 2020"
▪  ▪  ▪
פורח באווירה של קיטוב [צילום: אוון ווצ'י, AP]

הביטוי הגרפי ביותר בעד תמיכה בדונלד טראמפ בבחירות 2016, היה שמדובר בניסיון של נוסעי מטוס להשתלט על חוטפיו. קרוב לוודאי שזה ייגמר באסון, אך בחירה בהילרי קלינטון לבטח תוביל לאסון - היה הטיעון. אמריקנים חושבים שהסיכון בבחירות הקרובות גבוה עוד יותר - כותב ג'יימס אסטיל, הכתב הראשי של אקונומיסט בוושינגטון, ב-"The World in 2020".
הרפובליקנים, שרובם התייחסו לטראמפ בחשדנות לפני ארבע שנים, ניצבים כעת כולם לצידו. המפלגה שהקים אברהם לינקולן מזכירה, לדעת אסטיל, כת של פולחן אישיות: נבחריה מאופיינים על-פי מידת נאמנותם לטראמפ. זה מה שמבטיח את זיכויו בסנאט בפרשת אוקראינה: רוב הסנאטורים הרפובליקנים חשבו שמעשיו פסולים, אבל לבוחריהם לא אכפת. אין בפרשה הזאת אקדח מעשן יותר מאשר הציוצים של טראמפ עצמו - אבל תומכיו מתים עליהם.
התוצאה העיקרית של הניסיון הכושל של הדמוקרטים להדיח את טראמפ תהיה הגברת הקיטוב המפלגתי - אווירה בה טראמפ פורח. אפילו אם המועמד הדמוקרטי יהיה אדם מתון כמו ג'ו ביידן, הוא יוצג בידי הימין כסוציאליסט השונא את ארה"ב.
הדמוקרטים ושמרנים מתונים סבורים, כי המפלגתיות המוקצנת הזאת היא אחת הדרכים הרבות בהן טראמפ גרם נזק בקדנציה אחת, ואשר יתרבו בצורה דרמטית אם ייבחר שוב. הם חוששים, כי בקדנציה הבאה הוא יתחשב עוד פחות בכללי המשחק, ושבעלות בריתה של וושינגטון ישתכנעו שארה"ב האמינה והבטוחה אינה עומדת לחזור. מתנגדיו של טראמפ מזהירים, כי אם גמולו על הבוז שלו למערכת יהיה קדנציה נוספת, יקרס האמון הרעוע ממילא של האמריקנים בדמוקרטיה שלהם.
זה יהיה קמפיין מכוער, קובע אסטיל. אין להתפלא אם הוא יגרום לאלימות הפוליטית הקשה ביותר מאז מלחמת וייטנאם. לצד זאת, רק בוחרים מועטים יחסית יושפעו מן הרטוריקה הקיצונית שישמעו. הגושים המתמודדים קבועים; טראמפ אינו יכול להרחיב את בסיס הבוחרים הלבן שלו, ומתנגדיו אינם יכולים לנגוס בו. הבחירות יוכרעו בחצי תריסר מדינות, ואפילו אם טראמפ ינצח - זה יהיה שוב עם מיעוט בכלל הקולות.
טראמפ צריך לשחזר את המסלול שהעניק לו את הניצחון לפני שלוש שנים: פלורידה, אוהיו ושלוש מדינות דמוקרטיות-לשעבר שכעת מציגות בפניו אתגר קשה יותר. אסטיל מעריך, כי מישיגן ופנסילבניה יחזרו לידי הדמוקרטים - מה שיגרום לכך שהקרב על ויסקונסין, יותר לבנה ויותר שמרנית, יהיה הקשה ביותר. לכן, על הדמוקרטים להכריע למי מבין מועמדיהם יהיה הסיכוי הטוב ביותר לנצח במדינות אלו. אם יבחרו את אליזבת וורן הליברלית, הדבר יפגע בסיכוייהם.
גם המאבק על השליטה בסנאט יהיה צמוד. 22 מושבים של הרפובליקנים ורק 12 של הדמוקרטים עומדים לבחירה מחדש, ולכן סביר להניח שהדמוקרטים יגדילו את כוחם - אך לא מספיק כדי לזכות ברוב. לפי הערכתו של אסטיל, הדמוקרטים יזכו בקולורדו ומיין, יפסידו באלבמה ויפסידו בהפרש קטן באריזונה ובצפון קרוליינה. השליטה בבית הנבחרים תישאר בידיהם, מה שאומר שהממשל יהיה מפולג ומשותק עוד יותר - ולא משנה מי יישב בבית הלבן.
בשנת 2016 הבטיח טראמפ שינויים גדולים: למחוק את החוב הלאומי, להקים חומה בגבול מקסיקו ועוד. הדמוקרטים יפזרו השנה הבטחות גדולות משלהם. בארה"ב המפולגת קשות, אף אחת מההבטחות הללו אינה אמינה.

תאריך:  14/01/20   |   עודכן:  14/01/20
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
נשיא צרפת ינסה לתמרן מבית בין רפורמות לקונצנזוס, וגם להפוך למנהיג הניטראלי של אירופה. זה לא יהיה קל, מעריך אקונומיסט ב-"The World in 2020"
איתמר לוין
הפרשן הפוליטי ג'ון אליס צופה, במאמר בוושינגטון פוסט, כי בעוד חודשיים יגלו הדמוקרטים שראש עיריית ניו-יורק לשעבר הוא הסיכוי הטוב ביותר שלהם לנצח את טראמפ - ולו רק בגלל הונו העצום
איתמר לוין
העורכת הראשית של אקונומיסט מצביעה ב-"The World in 2020" על הקשר בין הבחירות בארה"ב לבין היחלשות הכלכלה העולמית, ומזהירה מפני משבר שיחמיר את המצב
איתמר לוין
דניאל פרנקלין, עורך "The World in 2020", מצביע על זירות העניין המרכזיות: מהבחירות בארה"ב, דרך אירועי הספורט הגדולים, עבור במגמות הסותרות בהיי-טק וכלה בהתבגרות האוכלוסייה העולמית
איתמר לוין
ג'ו ביידן וברני סנדרס מובילים לקראת הפריימריז הראשונים, אך המרוץ צמוד וייתכן שרק אחרי סופר טיוזדיי תתבהר המדינה    אבל אז אולי ייכנס לתמונה מייקל בלומברג, מנתח ניו-יורק טיימס שלושה שבועות לפני ההצבעות הראשונות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il