X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
כעת זו שעת מבחן לבצלאל סמוטריץ' איש מוכשר שעלה כמטאור בשמי הפוליטיקה הישראלית. כבר בתחילת פעילותו בתנועת רגבים התבלט כביצועיסט ואיש עקרונות
▪  ▪  ▪
סמוטריץ'. מחזק את אופיה היהודי של המדינה [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

בתוך הבוקה והמבולקה הפוליטיים כדאי שלפני כל דבר אחר נעשה סדר בדברים, שאחרת לא נמצא את הידיים או הרגליים מרוב ידיעות, דעות, מאמרים, פרשנויות, הטעיות ופרסומים רבים שבחלקם הגדול הם מגמתיים.
לפני עידן ועידנים (כך נדמה) עמדה מפלגת הבית היהודי בפני שוקת שבורה ואל הדגל נקרא איש טוב ורב זכויות הרב רפי פרץ. די מהר התברר שהעיסוק בפוליטיקה גדול עליו ואינו מתאים לאופיו הטוב והנינוח. יתרה מכך, התרשמות רבים היא שהחיידק הפוליטי השתלט על האיש ועל מידותיו הטובות עד כי נהיה "עוד פוליטיקאי" תאב שררה וכיסא. המהלך האחרון של חבירה במסתרים לעוצמה יהודית (בניגוד למהלכים שקדמו, בלי לשעות לדעת הרב דרוקמן, תוך הסתרת המהלך ממוטי יוגב ואחרים) תרם תרומה מכרעת לסברה ששיקול אחד גובר אצלו על כל השאר - שמירה על מקומו כראש הבית.
עצם החבירה לעוצמה יהודית הוא מהלך נכון ומתבקש. כל המלעיזים שניסו להמעיט בכוחם של בן גביר ושותפיו נחלו מפלה בדמות נוקאאוט אותו קבלו עת התפרסמו תוצאות הבחירות האחרונות. עוצמה יהודית הביאה למעלה משמונים וארבעה אלף קולות - יותר מהבית היהודי ויותר מהאיחוד הלאומי שקבלו (ביחד) מעט יותר ממאה וחמישים אלף קולות. אלה עובדות ועמן אי-אפשר להתווכח.
כהמשך טבעי לראיית צרכי הכלל כמכריעים, להסכמה לוויתור על אגו, תפקידים, כבוד ושררה, הסכימו בעוצמה להסתפק במקומות 3-6-9, למרות עדיפותם המספרית כמוכח בבחירות האחרונות.
חשוב לציין כי למרות ביקורת נכונה באשר לאופן גיבוש מהלך החיבור כמתואר לעיל, נהגו הצדדים הגינות והתחשבות באיחוד הלאומי עת הותירו מקום שני מכובד לבצלאל סמוטריץ' ועוד מקומות ראויים ומידתיים למפלגתו בהמשך הרשימה. אין לזלזל במה שהוא מעבר למחווה - התנהלות כזו והותרת מקומות מכובדים לאיחוד הלאומי הם הצהרה כנה בדבר רצון בהמשך השותפות בתנאים הוגנים.
הצבת העובדות
אינני מתעלם מהקולות (שאינם מעטים) הדורשים איחוד מלא בין הבית לאיחוד הלאומי, מרעיון עריכת הבחירות הפתוחות (פריימריז) ומהרצון לקבל את משוב הציבור והכרעתו בדבר הרכב הרשימה המאוחדת כולה. אלא שעל-פי המסתמן, התנאים אינם כשרים לכך, בוודאי שלא באלו הימים בהם על הימין כולו להתעלות ולהסתער על השלטון, לפני שחלילה השלטון יסתער על כולנו עם גזירות הרס וחורבן ליהדות, להתיישבות לתורה וללומדיה.
כעת זו שעת מבחן לבצלאל סמוטריץ'. איש מוכשר שעלה כמטאור בשמי הפוליטיקה הישראלית. כבר בתחילת פעילותו בתנועת רגבים התבלט כביצועיסט ואיש עקרונות. בחייו הפוליטיים התאפיין כמי שככל שהדבר תלוי בו, ארץ ישראל ותורת ישראל אינם ולא יהיו לעולם על שולחן המשא-ומתן. בפעילותו עשה על-מנת לחזק את אופיה היהודי של המדינה, לחזק את ההתיישבות ו"ליישר" את מערכת המשפט על-מנת להסיר את הנגעים והפגמים שפשו בה.
אלא שכעת מתברר שסמוטריץ' מתקשה עם הצבת העובדות כפי שנעשה בהסכם בין הרב פרץ ואיתמר בן גביר. על כך יש להביע תמיהה רבתי!! הרי בצלאל עצמו התבטא לא פעם בעבר כי הדבר האחרון שמעסיק אותו הוא גורלו האישי ומעמדו בכוח וכי בכל רגע נתון הוא מוכן לזוז הצידה לטובת איחוד כוחות. יתרה מזאת - עת נוהל המשא-ומתן עם עוצמה בעבר, כאשר הלינו אנשי עוצמה על המקומות הלא ריאליים ואף המשפילים שהוצעו להם השיב להם סמוטריץ' שכך מתנהלים הדברים בפוליטיקה - מי שמצטרף ראשון מקבל יותר מזה המצטרף בסוף מהלך. אם כן, מה מונע ממנו כעת להצטרף לאיחוד ובכך להבטיח הנחת התשתית למיצוי מרבי של כוחה של הציונות הדתית - מאוחדת וגדולה? לבצלאל הפתרונים.
בשולי הדברים נעיר שהרעיון לפיו על סמוטריץ' לחבור לבנט ושקד מתעלם מהעובדה שבנט מכוון לשאוב אליו מצביעים רבים שמה שמאפיין אותם הוא לאומיות וימניות מחד והשקפה ליברלית ורפורמית (לעתים אף אנטי דתית!!) מאידך. צירופו של בצלאל החרד"לי שמבחינות רבות מהווה סדין אדום למצביעי ימין לא מעטים סותר את תוכניותיו של בנט ולכן התרחיש אינו מציאותי.
אחזור כאן על מה שנאמר בעבר ומבטא היום תחושת רבים - איחוד הכוחות כולם צריך שיהיה מהיר על-מנת להתחיל לפעול כאיש אחד ובלב אחד לייצר בקרב הציבור תחושה של אחדות אמתית. גרירת רגליים, מריבות, קטנוניות וסחבת תוך מאבקי אגו מתוקשרים - כל אלה ירחיקו ומרחיקים מצביעים רבים מביתם הפוליטי הטבעי לעבר שדות זרים.

תאריך:  31/12/2019   |   עודכן:  31/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מצב העניינים בעת הזו
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
על כל מפלגות הימין הקטנות,
יהודה ק.  |  1/01/20 05:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2020
איתמר לוין
חיות, מלצר ופוגלמן: אין תקדים לביקורת לפני הפעלת הסמכות - החלטת הנשיא מי ירכיב את הממשלה    בא-כוחו של נתניהו טען שריבלין יפר את החוק אם לא יטיל על נתניהו - וחיות הגיבה בכעס: את זה תשמור לנתניהו
דן מרגלית
מזמן האופוזיציה לא העניקה לציבור שיעור מאת מנחם בגין במדע המדינה שיאמר: נכון, ובג"ץ הוא העם
יוסי אחימאיר
אם בבית פנימה סוערות רוחות מחוסרות רסן - מה צפוי לנו, אבוי, במערכת הבחירות הכלליות, סיבוב שלישי, שנפתחת עתה, עם תחילת 2020? האם שנאה יוקדת תתן בהן את הטון? האם מיפלס האיבה בין המפלגות וראשיהן לא ייסכר? האם התעמולה תהיה גדושת השמצות יותר ממה שחזינו באפריל ובספטמבר
מירב ארד
ח"כ אוסאמה סעדי אמר בדיון: "אנחנו ממשיכים להתמודד כרשימה המשותפת והפילוג נועד לצרכים טכניים של ניהול מערכת הבחירות"
דן מרגלית
עם החסינות ביבי עבריין-בכוח, שבפועל הודה באשמתו ונהנה עדיין מחזקת חפות    זה מצב פרדוקסלי
רשימות נוספות
לריסה עמיר תעמוד בראש מפלגה  /  איציק וולף
ח"כ זוהר: נקיים דיון בפנסיה של ניצן  /  איציק וולף
נתניהו: חסינות - אבן יסוד בדמוקרטיה  /  איציק וולף
הימין נגד בית המשפט  /  דן מרגלית
הסער שלפני הסערה  /  אליהו קאופמן
המרחק בין ימין לשמאל  /  אליזבט רימיני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il