X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
ניתוח הצהרתו של נתניהו

חסין מפני האמת

דבריו של נתניהו בהודעתו על בקשת החסינות היו עמוסים בחצאי אמיתות, ססמאות חסרות יסוד וכזבים מוחלטים כדאי שילמד מסניגורו המנוח, אשר מיהר להוכיח את חפותו בבית המשפט
▪  ▪  ▪
סתירה בטענות [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
כיצד נהג וינרוט
כאשר הוגש כתב אישום נגד עו"ד יעקב וינרוט ז"ל, אשר הואשם במתן שוחד לפקיד שומה גוש-דן דאז, שוקי ויטה, ויתר וינרוט על השימוע ודרש שמשפטו יתנהל במהירות רבה ככל האפשר. וינרוט ידע מדוע: הוא היה חף מפשע, זוכה לחלוטין והמדינה אפילו לא ניסתה לערער. כדאי לנתניהו ללמוד ממי שהיה לא רק אחד מגדולי עורכי הדין בישראל, אלא גם סניגורו האישי שנים רבות.

דבריו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על כוונתו לבקש חסינות (יום ד', 1.1.19) היו עמוסים בחצאי אמיתות, ססמאות חסרות יסוד וגם כזבים מוחלטים. הנה הדברים ולצידם העובדות.
1. נתניהו על הגז הטבעי: זה יביא מאות מיליארדי שקלים לקשישים, לילדים, לבתי החולים, לבתי החולים, למערכת החינוך, לרווחה, לכל אחד ואחת מכם.
האמת: מאות מיליארדי שקלים יהיו לאורך השנים - ויעברו לא מעט שנים עד שיתחילו להגיע - הכנסותיהן של החברות מפיקות הגז. המדינה תגבה מהן מס שיגיע לכמה עשרות מיליארדי שקלים, ושוב - לאורך שנים. כדאי להזכיר, כי בשנת השיתוק האחרונה תופח הגרעון בתקציב המדינה והוא מתקרב ל-50 מיליארד שקל; לפני כל השקעה, יהיה צורך לכל הפחות להקטין אותו.
2. נתניהו: הפכנו את ישראל למעצמה השמינית בעולם.
האמת: נתניהו לא אמר על-פי איזה מדד הוא מדבר. המדידה המקובלת היא על-פי התוצר לנפש; ישראל נמצאת בה במקום ה-19 בעולם - מכובד ביותר, אך לא המקום השמיני. מובן שבתוצר המוחלט אנחנו במקום נמוך יותר (ה-31).
3. נתניהו: החסינות היא תמיד זמנית ומתבטלת עם סיום כהונת הכנסת שהעניקה אותה. על-פי החוק, אין שום אפשרות לאף אחד להימנע מהעמדה לדין.
האמת: נכון, אבל נתניהו לא התחייב שלא יבקש חסינות גם בכנסת הבאה. לפי כל הסימנים, זו בדיוק תוכניתו: למנוע דיון בחסינות בכנסת ה-22, בתקווה שיזכה לרוב בכנסת ה-23 שיאפשר לו לקבל שוב חסינות. בפועל, אם ההעמדה לדין תידחה שוב ושוב - לא יהיה טעם של ממש בניהול המשפט אחרי שנים, וגם יהיה קשה מאוד לנהל אותו מבחינת העדויות.
4. נתניהו: חוק החסינות נועד להגן על נבחרי ציבור מתפירת תיקים, מהגשת כתבי אישום פוליטיים שמטרתם לפגוע ברצון העם. החוק נועד להבטיח שנבחרי העם יוכלו לשרת את העם לפי רצון העם.
האמת: חוק החסינות נועד להגן על חברי כנסת מפני רדיפה פוליטית, וליתר דיוק - למנוע מהשלטון להשתיק את מתנגדיו באמצעות מערכת המשפט. הוא לא נועד לאפשר לראש הרשות המבצעת להימלט מפני הרשות המבצעת.
5. נתניהו: זה מה שקורה במקרה שלי. תפירת תיקים, אכיפה בררנית, סחיטה באיומים של עדי מדינה, הדחת עדים, מבול של הדלפות פליליות ומגמתיות ושטיפת מוח ערב ערב כדי להסיט נגדי כדי לעשות משפט שדה על-ידי הטיית דעת הציבור.
האמת: טענותיו של נתניהו ראויות להישמע, וחלקן כבדות משקל ועשויות להשפיע על ההכרעה בעניינו. המקום להשמיע אותן ולהכריע בהן הוא בית המשפט - אך נתניהו מתחמק מלהגיע אליו. בית המשפט הוא גם המקום לחשוף את העובדות ולהימנע מהתופעות התקשורתיות עליהן מדבר נתניהו - אבל שוב: הוא מנסה לכל הפחות לדחות את הבירור הזה.
6. נתניהו: והכי מדהים - האשמה חדשה שלא הייתה קיימת בתולדות האנושות: אני מואשם בקבלת סיקור חיובי.
האמת: סיקור חיובי יכול להיות שוחד לכל דבר. עובדת ההעמדה לדין בפעם הראשונה היא עניין לקולת העונש ולא להרשעה.
7. נתניהו: היריבים שלנו מסיימים עשור של "רק לא ביבי".
האמת: יום אחד בלבד לפני כן, בדיון בבג"ץ, טען בא-כוח הליכוד, עו"ד אבי הלוי, כי העתירה בנוגע להרכבת הממשלה מיועדת להפיל את נתניהו. הוא ציין, כי הליכוד הוא המפלגה היחידה שבפתק שלה נאמר במפורש "הליכוד בראשות בנימין נתניהו לראשות הממשלה". עוד נציין, כי הקמפיינים האחרונים של הליכוד התמקדו לחלוטין בנתניהו. לכן, הטענה לפיה יריביו התמקדו בו גם הם - היא צבועה.
8. נתניהו: אין לבני גנץ שום דבר להציע לאזרחי ישראל - לא ניסיון, לא כישורים, רק פשיטת רגל בחברה שלו. יש אנשים שבניגוד אלי עברו עבירות חמורות ולהם יש חסינות אוטומטית לכל החיים. הם פשוט בצד הנכון של התקשורת והשמאל. ואתן דוגמא: בני גנץ שלקח 50 מיליון שקל מכספי הציבור ללא מכרז על מוצר שלא קיים, ושלשל לכיסו 4 מיליון שקל - הוא אפילו לא נחקר.
האמת: בני גנץ היה הרמטכ"ל ובהחלט יש לו מה להציע. חברת הממד החמישי לא פשטה את הרגל אלא התפרקה. גנץ לא היה בעליה אלא היו"ר שלה. אכן, קיים חשד כבד בנוגע להתקשרות בין הממד החמישי לבין המשטרה ויש לחקור אותו; ההימנעות מכך היא בעייתית מאוד. אבל גנץ לא לקח 50 מיליון שקל, ואיש אינו טוען שהוא קיבל מיליונים לכיסו.

תאריך:  02/01/2020   |   עודכן:  02/01/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חסין מפני האמת
תגובות  [ 17 ] מוצגות  [ 17 ]  כתוב תגובה 
1
החסינות תחזור לשמאל כבומרנג
אקטואלי  |  2/01/20 08:52
 
- נתניהו-האיש שהקריב מפלגה שלמה
לא אקטואלי  |  2/01/20 09:44
 
- רות גביזון=BBלא יזכה למשפטהוגן
ע_הראל  |  2/01/20 15:32
2
מאיפה הביאו את המחלה הזה ?
הגוי..  |  2/01/20 08:53
3
טעויות בשוליים ולא העיקר
לוגי  |  2/01/20 09:52
 
- יפה ענית.
יעקבובסקי  |  11/01/20 00:50
4
אין קשר בין חסינות,שמאל וימין
הגוי..  |  2/01/20 09:53
5
התחמקות היועמש מהחלטה אומר דר ל"ת
ששי   |  2/01/20 10:46
6
אכן מקום שמיני
פנחס  |  2/01/20 11:17
7
הכותרת מוגזמת, והתוכן גם.
אהוד פרלסמן  |  2/01/20 11:20
8
איתמר》שמע טענת המחץ של ריקלין!
ע_הראל  |  2/01/20 11:34
 
- תגובה של עבד נרצע לנתניהו ושרה ל"ת
יהודה דרורי  |  3/01/20 10:02
 
- בגלגולו הבא》דרורי=ג'וק בגינתBB
ע_הראל  |  5/01/20 00:02
9
בדיחה.
מגיב ותיק  |  2/01/20 13:12
10
איתמר לוין עצמו
באום  |  2/01/20 13:43
11
בתגובה השופטת בדימוס שלי וולך:
קורןנאוה טבריה  |  2/01/20 14:44
12
דוגמת ויינרוט כבומרנג
יאיר 4  |  6/01/20 12:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשות נתניהו
איציק וולף, איתמר לוין
טוען שמדובר בחסינות זמנית וכי הוא אינו מתכוון לחמוק מהתמודדות משפטית עם כתבי האישום נגדו    קבלת החסינות מחייב את אישור ועדת הכנסת - שטרם הוקמה - ומליאת הכנסת    גנץ: מי שחושב שלא יהיה כלום כי אין כלום - לא חושש ממשפט    ליברמן: לא נהיה חלק מקואליציית חסינות
עידן יוסף
מסתמן כי בסביבות השעה שמונה בערב יודיע נתניהו על בקשתו לחסינות    נוכח בקשת יו"ר הוועדה המסדרת לכינוס הוועדה, הודיע לו יו"ר הכנסת כי בתחילת השבוע ייפגש עם יועמ"ש הכנסת    גרמן: אדלשטיין שכח שהוא מחויב לכל חברי הכנסת
איתמר לוין
חיות, מלצר ופוגלמן: אין תקדים לביקורת לפני הפעלת הסמכות - החלטת הנשיא מי ירכיב את הממשלה    בא-כוחו של נתניהו טען שריבלין יפר את החוק אם לא יטיל על נתניהו - וחיות הגיבה בכעס: את זה תשמור לנתניהו
איתמר לוין
חוק חסינות חברי הכנסת נועד להגן על האופוזיציה מפני הממשלה, ולא על ראש הממשלה מפני שלטון החוק; הדבר נאמר במפורש כאשר הכנסת הראשונה דנה בו. נתניהו משתמש בחוק בצורה צינית כדי להציל את עורו
עידן יוסף
רה"מ פנה ליו"ר הכנסת והודיע על כוונתו    כחול לבן: הוועדה המסדרת תכונס ברביעי כדי לדון בנושא    ניסיון לגייס את ליברמן להתנגד לחסינות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il