X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אולמרט כתב שנתניהו לא עשה כלום נגד ההתבססות האירנית בסוריה, רק דיבר, ובמקום זה נערך להתקפה על מטרות באירן
▪  ▪  ▪
אולמרט. בושה [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

כאשר אני שומע את אהוד אולמרט, ראש ממשלה לשעבר, לוקח חלק בשיח הציבורי ותוקף את נתניהו על שחיתות, אני מקבל בחילה, בעיקר אם קהל שומעיו פוצח במחיאות כפיים, אך אני משלים עם זה. ומחריש. ברור לי שמולי אחד מפירות הבאושים של המחלה הסופנית הקרויה שנאה, ובמקרה הרלוונטי שנאה לנתניהו. כאשר אני קורא שאולמרט כותב (מעריב, 20 דצמבר) שהמדיניות שלנו בעזה, שהיא של "סגר חונק", תרחיק יותר לשוליים את אותו חלק באוכלוסיית עזה "שהייתה יכולה לשתף אתנו פעולה נגד הטרור", אני מתמלא פליאה מי היא אותה אוכלוסייה שאם יהיה לה יותר חשמל וביוב טוב יותר, תהיה מוכנה לפעול עמנו נגד החמאס. אבל, ככל הנראה זאת אמונתו של אולמרט, וצדיק באמונתו יחיה. מותר לו.
אבל, כאשר אני קורא דברים שכתב אולמרט (מעריב, 20 דצמבר) בנושאי מדיניות הביטחון של ישראל, ואין ביניהם לבין המציאות ולא כלום, והם "עוברים" חרש, בלי שום תגובה, דומני שחובה להגיב. וכך הוא כותב: "כישלונה של ישראל למנוע את חדירת הצבא האירני לסוריה הוא כישלון ביטחוני-אסטרטגי. בעוד הממשלה בראשות נתניהו נערכת להתקפה צבאית נגד מגוון של מטרות באירן במרחק של למעלה מאלף קילומטרים משטחנו, חלחלו בהדרגה, בתחכום וביעילות, כוחות צבא אירניים לתוך סוריה, מרחק של נגיעה מישראל. מה עושה נתניהו כדי להרחיק אותם משם, חוץ מאשר להתרברב כי בכוחנו להשמיד את כל אויבינו, והם הולכים ומתקרבים לגבולנו".
קראתי פעם ופעמים. וחשבתי שאולמרט חי בעולם של אתמול, ואינו יודע את שכל אזרח ישראלי יודע, אפילו מחוננים תלמידי יסודי: מאז נחתם הסכם הגרעין עם אירן ורוסיה החלה את מעורבותה הצבאית בסוריה, ב-2015, יצאה אירן מבדידותה, זכתה במאה מיליארד דולר במזומן מממשל אובמה, וקיבלה יד חופשית לקדם את יעדה האסטרטגי העליון: הגמוניה בסהר הפורה, וכיתור מדינת ישראל מסוריה ומלבנון של חיזבאללה. המטרה: הרס מדינת ישראל, בעיתוי המתאים, מלבנון ומסוריה כאחת.
במילים אחרות: להפוך את סוריה למאגר כוח אש כמותי ואיכותי נגד ישראל כמו זה שהוקם בלבנון מאז מלחמת לבנון השנייה ב-2006. ישראל איפשרה לחיזבאללה (כלומר, למעשה אירן) להתעצם בטילים באופן שגעוני, וקיבלה שקט בגבול. ההחלטה של נתניהו והצמרת הביטחונית הייתה שלא לאפשר התרחשות כזאת לאירן בסוריה, שלא לדבר על רמת הגולן; כמו שלא לאפשר לאירן להחדיר ללבנון טילים מדויקים או מערכת תעשייתית שתהפוך טילים למדויקים.
לכן, מזה כמה שנים ישראל פתחה במאמץ צבאי על-מנת למנוע התבססות צבאית אירנית בסוריה, וחזרה והודיעה על כך פומבית לכל העולם. מפקד חיל-האוויר שלנו, והרמטכ"ל שלנו, אמרו בגלוי שבצענו מאות תקיפות במלחמה זאת, רובן חשאיות. הן מבוצעות בסוריה, בעירק, בגבול עירק סוריה. אלמלא היו מבוצעות, היינו חס וחלילה עומדים תוך זמן לא רב בפני חזית אירנית סורית דמוית אחותה הלבנונית. המלחמה נמשכת בשל הנחישות האירנית, לפי שעה. ככל שהיא נמשכת גם המתיחות עולה.
הבושה לאולמרט על דברי הכזב שכתב. זה לא גורע, כמובן מהישגו הביטחוני האדיר ב-2007 בחיסול הכור הגרעיני הסורי. ובו בזמן אני מודה לאל כל יום על החסד שנעשה לנו כאשר אולמרט נכשל בניסיון להחזיר את רמת הגולן כולה לידי בשאר אסד שנה לאחר מכן. דרך אגב, עד עכשיו לא נתקלתי במחקר, אקדמי או עיתונאי, על המו"מ של אולמרט עם בשאר אסד, אולי גדול פושעי המלחמה של המאה ה-21.

תאריך:  02/01/2020   |   עודכן:  02/01/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דברים חסרי שחר שכתב אולמרט
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
אין לי ויכוח עם הכותב
ארי כספי  |  2/01/20 11:49
2
יישר כח
Kuium  |  3/01/20 02:52
3
המאמץ נכשל
משה דב  |  3/01/20 11:37
4
אהוד אולמרט בראיון ל'מעריב' ב-
קורןנאוה טבריה  |  3/01/20 14:12
5
אולמרט - גנב גנב גנב גנב גנב.
מדמוני אסף  |  3/01/20 22:50
6
עמוס, כל מילה סלע, אולמרט פושע
היה שותף לעקירה  |  4/01/20 09:59
7
אתה צודק לחלוטין
שמואל א  |  4/01/20 21:42
8
בחילה עמוקה ותיעוב עז!
יורם ברט  |  4/01/20 22:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
מרדכי ליפמן
עשור הולך ועשור בא    באו תוצאות הפריימריז והראו כי נתניהו שמר על כוחו ואף הגדיל אותו. רה"מ זכה בניצחון סוחף    הוא אף מצא לנכון להבטיח: "אוביל את הליכוד גם לניצחון גדול בבחירות"
מירב ארד
עיקרי המתווה כוללים את הרגעת האלימות בגבול הרצועה ומניעת ירי הרקטות לצד מתן הקלות אזרחיות לתושבי הרצועה    חיסולו של בהא אבו אל עטאא יצר הזדמנות לשינוי אסטרטגי ביחסים
יוני בן-מנחם
מתווה ההסדרה הנוכחי ברצועת עזה הוא טעות אסטרטגית קשה ואסור לישראל להסכים לו. מדובר ב"הסדרה תחת אש" שתאפשר לארגוני החמאס והג'יהאד האיסלאמי להתעצם ותפגע בהרתעה של ישראל
יוני בן-מנחם
ארגון הג'יהאד האיסלאמי פירסם את החלטות הלשכה המדינית שלו ובראשן המשך ההתנגדות והג'יהאד נגד ישראל. הארגון נחוש לטרפד בהשראת אירן כל הסכם הסדרה ברצועת עזה, החמאס אינו מוכן להתעמת עמו ולכן כל הסכם הסדרה בעת הזו עלול להיות בעוכריה של ישראל
דן מרגלית
אני מכיר את יישובי עוטף עזה מעשרות ביקורים    אם תהיה הסדרה של ממש הם יקבלוה בברכה    גם הם מבינים שיש מושג אשר שמו "מגבלות הכוח"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il