X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הנשיא טראמפ קיבל החלטה אסטרטגית והורה על חיסולו של הגנרל האירני קאסם סולימאני בזמן מערכת הבחירות ושיגר מסר חשוב: "די לטרור!". אירן תנקום את מותו של סולימאני, המזרח התיכון בדרך להסלמה לאירנים יש יכולות צבאיות להגיב כלפי ארה"ב, ייתכן שינסו גם לגרור את ישראל ולהכלילה במסע הנקמה
▪  ▪  ▪
חיסול סולימאני [צילום: משרד ראש הממשלה העירקי, AP]

חיסולו של הגנרל האירני קאסם סולימאני, מפקד גיס "קודס" ב"משמרות המהפכה" הינו הישג מודיעיני ומבצעי חשוב ביותר של ארה"ב ובעל משמעות אסטרטגית לגבי הנעשה במזרח התיכון, ארה"ב שיגרה באמצעות החיסול מסר חד-משמעי לאירן: לא נשלים עם התקפות הטרור שלכם בעירק על מטרות אמריקניות בפרט ובמזה"ת בכלל. קאסם סולימאני",השהיד החי של המהפכה", כפי שכינה אותו המנהיג העליון ח'מינאי, הפך לשהיד אמיתי.
אחרי חיסולו המוצלח של מנהיג דאעש אבו בכר אלבגדדי, קיבל הנשיא טראמפ החלטה אסטרטגית אמיצה לחסל את קאסם סולימאני למרות שהוא נמצא במערכת בחירות לנשיאות, האירנים הופתעו, הם לא העריכו צעד כזה מצדו של הנשיא טראמפ, קאסם סולימאני נהג בשאננות והרגיש כמו מלך בעירק, הוא חש בטוח ולא ניסה להסתיר את תנועותיו בעירק, דבר שעלה לו ביוקר והוא שילם על כך בחייו. הנשיא טראמפ הבין כי חיסולו של קאסם סולימאני פירושו חיסול הדיאלוג החשאי עם אירן בנושא הגרעין אך למרות זאת קיבל את ההחלטה על החיסול.
ההחלטה של הנשיא טראמפ על חיסולו של קאסם סולימאני הינה החלטה חשובה יותר מההחלטה של הנשיא אובמה לחסל את מנהיג אל-קאעידה אוסאמה בן-לאדן או ההחלטה של טראמפ עצמו לחסל את אבו בכר אלבגדדי מנהיג דאעש. קאסם סולימאני היווה איום משמעותי למזרח התיכון כולו, הוא היה ראש התמנון של הטרור האירני במזרח התיכון והקבלן הראשי של ייצוא המהפכה הח'ומיינסטית ב-20 השנים האחרונות, הוא זה שהביא לחיזוק מעמדה של אירן בסוריה, לבנון, עירק ותימן.
על ידיו של קאסם סולימאני יש דם רב של אמריקנים, ישראלים וערבים, הוא זה שהפעיל את שלוחות הטרור של אירן במזרח התיכון: חיזבאללה, חמאס, הג'יהאד האיסלאמי, המליציות השיעיות והמורדים החות'ים בתימן. סולימאני היה מעורב בפיגוע בבניין הקהילה היהודית בבואנוס איירס ב-1994, בפיגוע אוטובוס התיירים הישראלים בבורגס בבולגריה ב-2012 ובניסיונות פיגוע בישראל דרך רמת הגולן. הוא האחראי להתבססות הצבאית האירנית בסוריה, חימש חיזבאללה והצבא הסורי, חימוש ומימון המורדים החות'ים בתימן וארגוני חמאס והגי'האד האיסלאמי ברצועת עזה.
סולימאני פעל בשבועות האחרונים לתקוף באמצעות המליציות השיעיות את הבסיסים האמריקנים בעירק, בהתקפה האחרונה באזור כרכוכ נהרג קבלן אמריקני דבר שהביא להסלמה האחרונה. הוא הכווין את ההתקפה על השגרירות האמריקנית בעירק, על-פי הוראת המנהיג העליון ח'מינאי, הוא פעל בחודשים האחרונים לדכא את הפגנות הענק שפרצו בלבנון ובעירק והוא היה האחראי למותם של מאות הרוגים ואלפי פצועים בעירק עצמה. כל מתקפות הטרור של אירן במזה"ת הוכוונו על ידו, כולל ניסיונות שנכשלו לתקוף את ישראל מרמת הגולן.
התגובה האירנית
"משמרות המהפכה" האירניים הבטיחו נקמה חריפה נגד ארה"ב על חיסולו של קאסם סולימאני. אירן לא יכולה להימנע מתגובה, מדובר בפגיעה בכבוד הלאומי שלה ופגיעה מורלית ותדמיתית, קאסם סולימאני היה מבכירי המשטר, בן טיפוחיו של המנהיג העליון ח'מינאי וקבלן הביצוע של מדיניותו במזרח התיכון, על-פי גורמים אירניים, היו לו סיכויים טובים להפוך ליורשו של ח'מינאי.
חוסר תגובה אירני יתפרש במזרח התיכון כחולשה גדולה ויפגע בתדמיתה ויוקרתה של אירן כמעצמה אזורית, גם ההרתעה שלה תיחלש. בפני האירנים יש קשת רחבה של דרכי פעולה אפשריות לתגובה על חיסולו של קאסם סולימאני, סביר להניח שהם הכינו תוכניות מגירה לאפשרות הזו, נוכח העובדה שהיו איומים בעבר ואף ניסיונות לחסל את קאסם סולימאני שנכשלו.
היעדים המיידיים לתגובה הינם הבסיסים האמריקנים במדינות המפרץ כמו בקטר,בסיסים אמריקניים בעירק, מיכליות ואונייות מערביות במפרץ הפרסי, שגרירויות וקונסוליות אמריקניות במזרח התיכון, פיגועים ביעדים אמריקנים ברחבי העולם. התגובה האירנית יכולה להתבצע עם חותמת ברורה על-ידי "משמרות המהפכה" או באמצעות שלוחות הטרור שלה כמו חיזבאללה, המליציות השיעיות והמורדים החות'ים בתימן, או מערך המודיעין והריגול של אירן הפועל בחו"ל.
הקשר לישראל
בישראל הוכרזה דריכות וערנות מודיעינית בגבול הצפון והדרום מחשש לנקמה אירנית בישראל למרות שרשמית אירן האשימה את ארה"ב בלבד באחריות לחיסול.
המערכת המדינית והביטחונית מקיימת התייעצויות, אתר החרמון נסגר מכיוון שבעבר ניסה כוח "קודס" האירני לפגוע בו ברקטות אך נכשל. לא מן הנמנע שהאירניים ינסו לכלול גם את ישראל במסע הנקמה שלהם באמצעות חיזבאללה, חמאס והג'יהאד האיסלאמי.
סביר להניח שישראל עודכנה מראש לקראת החיסול של קאסם סולימאני, החיסול קרה בדיוק בשעה שישראל מנסה לקדם הסכם הסדרה עם חמאס ברצועת עזה.
אולם, בשורה התחתונה ברור שהמשמעות המיידית של פעולת החיסול האמריקנית הינה הסלמה במזרח התיכון, האירניים לא יוותרו וינקמו את כבודם בשורה של פעולות כדי לשקם את תדמיתם, הנקמה יכולה להיות מיידית או לקחת כמה זמן, ברור שהאירנים מחפשים כעת פרצות ביטחוניות והזדמנויות מבצעיות לבצע את הנקמה. עם זאת, נראה כי אין בכוונת האירנים לצאת למלחמה עם ארה"ב וישראל, הם יודעים היטב את המשמעות החמורה של מהלך כזה לגביהם.

תאריך:  04/01/2020   |   עודכן:  04/01/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אוסאמה בן-לאדן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חיסול סולימאני - הסלמה במזרח התיכון
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
זה הזמן להפיל את המשטר האיראני
אקטואלי  |  4/01/20 11:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חיסול סולימאני
יובל כהן
"כוח-קודס" צפוי לנסות ולנקום את מותו של קאסם סולימאני, ובכך לצעוד ישירות למלכודת שטומן טראמפ למשטר האייתולות. כעת, כשהוא חמוש בהחלטה 107-40, רשאי טראמפ לעשות ככל העולה על רוחו מבחינה צבאית
מירב ארד
עשרות אלפים משתתפים בחלק הראשון של הלוויה בבגדד    פומפאו: קוראים לכולם להצטרף למאמצינו לגרום לאירן להתנהג כמו אומה נורמלית    טראמפ: הוא תכנן מתקפות מיידיות, שלטון הטרור שלו חלף"
איתמר לוין
פומפאו: החיסול הציל את חייהם של עשרות ואולי מאות אמריקנים    תגובות זהירות בעולם: קריאה לאיפוק לצד הימנעות מהתייחסות לחיסול עצמו    מחירי הנפט זינקו ביותר מ-4% מחשש שאירן תפגע בהפקה ובייצוא במזרח התיכון
איציק וולף
המנהיג האירני העליון, עלי חמינאי, הודיע על מינוי סגנו של סולימאני למחליפו    קאאני נחשב לכריזמטי פחות מסולימאני ולא ידועה מידת קרבתו לחמינאי, אולם הוא מכיר היטב את המערכת ואת משימות כוח קודס
איציק וולף
ראש הממשלה מקדים את חזרתו לישראל מיוון    בצה"ל נמצאים בכוננות ובהערכת מצב במשרד הביטחון הוחלט להשאיר את אתר החרמון סגור    צבא בריטניה במזרח התיכון העלה את הכוננות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il