X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בטקס הלוויה של סולימאני הופרחו איומים רבים לכיוונן של ארה"ב וישראל, וסרטון "דיפ-פייק" המתאר התנקשות בחייו של נשיא טראמפ הופץ על-ידי גורמים אירניים ברשת החברתית
▪  ▪  ▪
אלפים משתתפים בהלוויה [צילום: ארזן קושארי/ סוכנות הידיעות טסנים/AP]

לרגל יום הולדתו ה-59 של מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, פורסמה קריקטורה לעגנית בתקשורת הלבנונית: נסראללה יושב מכווץ בבונקר אפל ומכבה את הנרות על עוגת יום-ההולדת שלו. משאלתו לשנה הקרובה הייתה "אללה, שחרר אותי מאחיזתו של סולימאני".
נראה כי משאלת יום-ההולדת שהביע בן דמותו המאוייר של נסראללה התגשמה במלואה, ואף מוקדם מן הצפוי. המזכ"ל האמיתי לעומת זאת, בחר להאשים שוב את ישראל בכך שלדבריו דחפה את ארה"ב לחסל את סולימאני, היות שהיא לא יכלה לבצע זאת בעצמה.
תפיסתו של נסראללה הופכת את יחסי הכוחות המציאותיים במלחמת הצללים המתנהלת במזה"ת על ראשם. לדבריו, "השטן הקטן" הוא זה אשר שולט ומנהל את מהלכיו של "השטן הגדול". לפי תפיסה זו, רק הגיוני שאירן תבחר להפעיל דווקא את חיזבאללה על-מנת להינקם מארה"ב על חיסולו של הגנרל הדומיננטי. אחרי הכל, ברמה המבצעית היה סולימאני משמעותי עבור חיזבאללה הרבה יותר מאשר נסראללה עצמו.
במהלך ארבע השנים האחרונות נתפסו שלושה סוכנים רדומים של חיזבאללה בארה"ב. השלושה משתייכים ליחידת עילית של הארגון, אשר מטרתה משימות איסוף מודיעין ופעולות טרור בחו"ל (מדובר, אגב, באותו מנגנון אשר הוציא לפועל את פיגוע הטרור בבורגס בשנת 2012).
סוכנים רדומים
בהתאם לשיטות המידור המחמירות הנהוגות ביחידה, פעלו השלושה בנפרד וכלל לא ידעו זה על קיומו של זה. מחקירתם עולה כי מדובר בסוכנים בעלי רמת הכשרה ויכולות מבצעיות מהגבוהות ביותר, וכי הם כפופים ומדווחים ישירות למזכ"ל הארגון ולמפעיליהם ב"כוח קודס" האירני, לא בהכרח בסדר הזה.
משימתם של כל אחד מהשלושה הייתה לאסוף מודיעין על אתרים המהווים סמלים לאומיים בארה"ב כגון פסל החרות, בניין הממשל הפדרלי ונמל התעופה JFK. הסוכנים הרדומים, אשר פעלו בלב ארה"ב במשך שנים ארוכות (חלקם התאזרחו לפני קרוב לשני עשורים, נישאו ואף הולידו ילדים), אספו מודיעין אשר איפשר למפעיליהם באירן לאתר נקודות תורפה במערכי האבטחה של מטרות פוטנציאליות באזור ניו-יורק, ניו-ג'רסי ואזורים נוספים. המידע שנאסף הכין את הקרקע ליום פקודה בו יידרש "כוח קודס" האירני לבצע מתקפת טרור ספקטקולרית בסגנון 9/11.
בטקס הלוויה של סולימאני הופרחו איומים רבים לכיוונן של ארה"ב וישראל, וסרטון "דיפ-פייק" המתאר התנקשות בחייו של נשיא טראמפ הופץ על-ידי גורמים אירניים ברשת החברתית. יש לברור את המוץ מן התבן משטף האיומים הללו בהתאם לסיכויי הייתכנות של כל אחד מהתרחישים.
ל"כוח קודס" כבר ישנן תוכניות מגירה מפורטות לביצוע מתקפות טרור נגד אתרים המהווים סמלים אמריקניים לאומיים, הודות לעבודתם המאומצת של סוכני יחידת המודיעין המובחרת של החיזבאללה. לאור זאת, תרחיש של מתקפה אירנית בלב ניו-יורק נראה סביר ואפשרי מתמיד. איומיהם של גורמים אירניים "להשמיד כל מקום שארה"ב אוהבת", מקבלים משנה תוקף בהקשר זה.

תאריך:  07/01/2020   |   עודכן:  07/01/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חסן נסראללה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נקמה אירנית בתפוח הגדול: תרחיש אפשרי
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
האיראנים דווקא לומדים
מה? מה פתאום?!  |  8/01/20 22:33
2
מהלכי האימים בע"מ...
יש העזתי שצופר...  |  8/01/20 22:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים נוי
מופע מוזיקלי מרגש ומרתק - תיאטרון הספרייה    זהו מסע אישי החולף בצמתים המרכזיים בחיים שמחוץ לארון.
איתן קלינסקי
אברהם הציב לי בפרשת חייו תמרורי דרך לחיים בארץ הזו, כאשר אנו חוזרים אליה אחרי שאלפים שנה לא היינו כאן
משה נסטלבאום
טור דעה אישית בשלישי ובשישי שלא דופק חשבון    בנט מגשים חלום ומשחק בתפקיד שר הביטחון    אופורטוניסט הצמרת כחלון מכיר רק את עצמו    על חסרי לב מאילת שאותרו לאחר שנטשו כלבה    על נוכלים ברשת שבישרו לי שזכיתי במאות מיליוני שקלים    ועל ביקור של הנשיא נבון שתושבי שכונת התקווה לא שוכחים
יצחק מאיר
עיון במשמעות "צום" לכבוד צום עשרה בטבת    הצום שוב איננו לא הצמתת הבשר, ולא עינוי הנפש, אלא תכליתו, והתכלית נותנת לו שם חדש, משנה אותו מן היסוד, והופכת למהותו
עו"ד יוסף פנדריך
לכאורה לנתניהו יש טענות כבדות משקל בעד הענקת החסינות    נתניהו טוען בתוקף שהתביעה נהגה עמו בחוסר תום לב, רדפה אותו והפלתה אותו בהשוואה לאחרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il