X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
חברת דן. לא עומדת בלו"ז [צילום: אברהם שטרן]
דוח הבקרה על התחבורה הציבורית
9% מהנסיעות של דן בוטלו
3.7% מנסיעות חברת דן איחרו או הקדימו בפעם הראשונה: בקרה אלקטרונית בזמן אמת שחושפת נתונים עגומים חוסר אדיבות בקווים ארוכים ובקווי חרדים ביטולים רבים בקווי בית שמש-ירושלים נהגי אגד נוסעים באור אדום
בקרה חסרה
בשל עיכובים מכרזיים לא התקיימה בקרה שאינה אלקטרונית בידי חברות הבקרה, ולכן הדוח חסר ואינו מונה ליקויים (שאינם איחורים או אי-ביצוע) שאירעו מאפריל 2019 עד יולי 2019.

דוח בקרה חדש של משרד התחבורה, שלראשונה משתמש בנתוני אמת של בקרה אלקטרונית על מועדי יציאת קווי התחבורה הציבורית לדרך, ולא על בקרה מדגמית כפי שהייתה עד כה, חושף כי מצב התחבורה הציבורית גרוע מכפי שהוצג עד היום, והשירות מקבל ציון כמעט נכשל (66.5).
את הציון הגרוע ביותר קיבלו חברות קווים, דן ומטרופולין (הגרועה ביותר). את הציון הטוב ביותר קיבלו נתיב אקספרס, דן באר שבע, רמה (בגולן), נסיעות ותיירות, דן בדרום וש.א.מ (הטובה ביותר). ציון ממוצע קיבלו המפעילים ג'י בי טורס, סופרבוס, אגד, גלים, אגד תעבורה ואפיקים. עם זאת כדאי לשים לב שלמפעילים בעלי היקף פעילות קטן המספקים רק שירות עירוני קל יותר להתברג בצמרת הדירוג, וכך גם למפעילים שאין עליהם בקרה מלאה (ש.א.מ ונסיעות ותיירות), שהציון שלהן עשוי להתברר כנמוך יותר.
חברת דן שוברת את השיא, לרעה. כ-9% מן הנסיעות שאמורה הייתה לבצע כלל לא בוצעו. 1.4% מהנסיעות איחרו בין 7 ל-10 דקות, שיעור דומה של הנסיעות הקדימו וכ-0.9% מהנסיעות איחרו בין 11 ל-20 דקות. בראש הטבלה נמצאים אשכולות בת ים עם 14% אי-ביצוע, ואחריהם בני ברק ות"א (9.2%), ראשל"צ-חולון (9%), פתח תקוה-ת"א (6.4%) והאשכול המזרחי ברמת גן (5.6%).
גם לאגד יש אשכולות בהם קיים שיעור גדול של נסיעות מבוטלות – בקווי ירושלים-בית שמש (10%) ובקווי אשדוד-אשקלון-ירושלים (4.4%). בכל האשכולות בהם נרשם אי-ביצוע נרשמו המון סטיות מלוחות הזמנים שכללו איחורים והקדמות.
על-פי הבקרה הנוכחית, מאחר שהמערכת האלקטרונית אינה מודדת שניות, ירד הרף כך שבניגוד לעבר, איחור של 6 דקות כלל לא נספר כאיחור, ולמעשה שיעור האיחורים גבוה יותר מאשר משקף הדוח. למעט חברות ש.א.מ ונסיעות ותיירות, שבהן עדיין לא ידוע מתי תוכנס בקרה אלקטרונית מלאה, ביתר המפעילים החלה בקרה אלקטרונית מלאה ב-1 בינואר 2019, פרט לאגד ולאגד תעבורה שבהן החלה הבקרה המלאה רק בחודש אפריל.
בחברת ג'י בי טורס נצפו כ-11% מהנהגים משתמשים בטלפון הנייד בנהיגה עם דיבורית או בלעדיה. במטרופולין ובנסיעות ותיירות נצפו כך 7.8% מהנהגים, בדן בדרום 6.8%, בקווים 6%, בדן באר שבע 5.7%, באגד תעבורה 5.6%, באפיקים 4.5%, בסופרבוס 4.3%, בש.א.מ 2.9%, בנתיב אקספרס 2.8%, בדן 2.2% ובאגד 1.5%.
באשכול אגד ראשון לציון נצפו כ-6.5% מהנהגים נכנסים לצומת באור אדום ובאגד חולון כ-3%.
ברמת הניקיון, 2.5% מקווי אשכול ביתר עילית ועמק האלה (חברת קווים) מלוכלכים, 1.8% מקווי סופרבוס בפרוזדור ירושלים, 1.3% באשכול אשדוד-יבנה-ת"א של אפיקים, 1.2% מהקווים העירוניים ברחובות (אגד), 1% בקווים העירוניים בירושלים (1%), ו-0.7% מקווי דן בדרום.
מקרים רבים של חוסר אדיבות נרשמו באשכולות של חברת אגד – ת"א-אשקלון (7.9% חריגה), חיפה-י-ם-אילת (7.7%), קו 402 (6.1%) וירושלים-בית שמש (4%); וכן באשכול ביתר עילית ועמק האלה של קווים (5.3%) ובאשכול כביש 4-ירושלים-בני ברק של אפיקים (4.7%). מן הנתונים עולה כי חוסר האדיבות בולט בקווים ארוכים ובקווים המשמשים ציבור חרדי.

תאריך:  07/01/2020   |   עודכן:  07/01/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
לזימון ללשכת הגיוס שנשלח בדואר לא יצורפו יותר שוברים לנסיעה בתחבורה הציבורית    מעכשיו, מלש"בים יכולים להשתמש בכרטיס הרב-קו
עידן יוסף
מועצת העיר אישרה הצטרפות למיזם נעים בסופ"ש    גם שהם צפויה להצטרף    הקו לא ייכנס לתחומי העיר וינוע רק על כביש 461    העלות השנתית שתמומן מתב"ר: 89 אלף שקל    מודיעין תסתפק בקו העירוני הקיים ולא תצטרף למיזם
עידן יוסף
ועדת הכספים האריכה את רישיונות המפעילים הקיימים    רק כמחצית מהמכרזים הושלמו, ורק אשכול אחד מתוך 20 פועל בפועל   : מתוך עשרה זוכים במכרזים, אחד פרש, שניים לא עמדו בדרישות, ונאלצנו לבטל"
עידן יוסף
מהיום ניתן לנסוע לאילת ממרכז תל אביב: אגד חונכת את קו 794 - קו חדש לאילת שייצא ממסוף ארלוזורוב (סבידור) במרכז תל אביב
עידן יוסף
ראש הממשלה הורה לזמן לדיון את שרי האוצר והתחבורה לדון מחדש בהחלטת ועדת המחירים    מחאת נהגי המוניות הושעתה, וההפגנות שתוכננו באילת, במישור החוף הצפוני ובירושלים בוטלו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il