X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מה קורה כאשר פוליטיקאים/ות בעלי נטייה לדמגוגיה נמוכה אף שקרית, תאבי פרסום להרע, בשיתוף הדוק עם חלק גדול מהמדיה, משתפים פעולה יחד, ובלבד שתסורס ותעוקר ממשלת נתניהו?
▪  ▪  ▪
חיימוביץ'. מסע אפל [צילום: פלאש 90]

לכאורה תם סיפור הגז הטבעי הנוזלי, כאשר שר האנרגיה, פרופ' יובל שטייניץ, סובב את ה'שיבר', והחלה הזרמת הגז לצרכניו, ובראש ובראשונה לחברת החשמל, לממלכה הירדנית ולמספר צרכנים זריזים בישראל.
אולם לא ניתן לעבור לסדר היום, גם ככלות הכל, לנוכח מסע האיוולת וההשמצות החסרות כל שחר כנגד מתווה הגז. לרדיפה המטורללת הזו, בה חטאו אנשי תקשורת ופוליטיקאים, כמעט ולא היה תקדים. סליחה היו גם היו תקדימים - שניים. האחד המלחמה של הירוקים בכביש 6, וגיוס (כן כבר אז), של פוליטיקאים/שרים(!) כיוסי שריד, יוסי ביילין ויעקב צור שהעלו לכנסת בינואר 1996 הצעה להקים ועדת שרים שתבחן חלופות לכביש חוצה ישראל. ההצעה לוותה בפעילות נרחבת של שדולה צרת מצח, שהקימה החברה להגנת הטבע, אליה התלוו פעילויות ציבוריות ענפות מטעם אדם, טבע ודין, החברה להגנת הטבע, פעולה ירוקה וחיים וסביבה. לא פחות.
יוסי שריד האיש שלשונו בכל, הגדיר את הפרויקט: "במקום מדינה שיש לה כביש יש לנו כביש שיש לו מדינה"... התקדים השני - מלחמתם של הירוקים בהקמת נקודות יישוב חדשות בנגב. כן. הירוקים לחמו על הסיסמה 'לשמור על השטחים הפתוחים בנגב'... כאילו טחו עיניהם מראות את התפשטות הפזורה הבדואית, את הכיבוש הזוחל של חלק לא קטן ממרחבי הנגב.
מה עמד באמת בראש מעייניהם של הלוחמים הללו, אז והיום, זולת הדחף האנרכיסטי שאפיין חלק מהעיתונאים והפוליטיקאים שעסקו בהם? שרדפו את הנושא הזה, מאז צף ועלה על סדר היום, בחמת זעם, כאשר היום ברור כי לא עמדה מאחרי דעתם הנפתלת לרעה, דבר זולת המאמצים הבלתי נלאים לרדוף ולהכות בממשלת ישראל. ומי הצטרף אליהם? נחשתם נכון: שוב ושוב חוזרת התופעה של "אנשי רוח", נגד הממשל. אז, במקהלה: ס’ יזהר, חיים גורי ודויד גרוסמן. אלה טרחו אף להפגש עם שמעון פרס במגמה לגייסו ליוזמה הנפשעת הזו.
עמית סגל מבכירי הכותבים בישראל אמר על כך בטורו בידיעות אחרונות, דברים נכוחים (ציטוט): "בראש הג'יהאד (נגד מתווה הגז - מ.ל.), עמד, כמו במקרים רבים, העיתון דה מארקר: "הייצוא מתרחק, מונופול תמר מתחזק - ואחת מתגליות הגז תישאר במצולות", זעקה כותרת ראשית אחת מיני רבות. בוקר בוקר במשך חודשים ושנים נטען שהמתווה מבוסס על אדני שקר, יסודו בשחיתות ואחריתו גורנישט". "עם או בלי החלטת בג"ץ. מאגר לוויתן לא יפותח בעתיד הנראה לעין", נקבע בפסקנות בראשית 2016. פרשן העיתון קבע בנחרצות: "הגז מלוייתן יישאר בים. מקורות בענף מביעים את החשש הפשוט שלפיו לא תהיה בעצם כדאיות כלכלית בפיתוח המאגרים".
שפירית הביצות
"קרן נויבך, שתוכניתה ברשת ב' הפכה מטה פעולה יומיומי נגד המתווה, הפצירה במאזיניה "לפנות לעצמכם כמה דקות להקשיב לשר גבאי". פיניתי. השר דאז הזהיר ש"אם מאפשרים (את המתווה) אין תמריץ לפיתוח לוייתן". ונויבך סיכמה: "השתכנעתי מזמן שנושא הגז הוא נושא ביטחוני מהמעלה הראשונה, ביטחון אנרגטי. רק לא השתכנעתי שהמתווה יוביל לכך. להפך". "מסע הצלב של נויבך וחבריה נשען גם על הטיעון שהגז שייך לכולנו, אבל רק מעטים נהנים מרווחיו. אם חושבים על זה לרגע, זו בדיוק הבעיה עם התוכנית של נויבך: היא משתמשת כבר שנים במשאב ציבורי ששייך לכולנו - שעתיים יומיות ברדיו הממשלתי - לקידום עמדותיה".
במהלך הפטפטת הנואלת של רבים ורבות נשמעו גם אמירותיהן של שתי פוליטיקאיות, האחת מהמחנה הציוני, שהציעה ממרומי ידענותה המופלגת "להשאיר את הגז באדמה" (שלי יחימוביץ), והשנייה מיקי חיימוביץ מכחול לבן -שהחרתה החזיקה באותה דעה בדיוק.
במסע האפל ההוא נגד כביש 6 ונגד מתווה הגז, אנו מצווים לזכור לטובה עתונאי אחד ויחיד שהעז להשמיע את קולו - נחמיה שטרסלר (הארץ). לאמור, יש צדיק בסדום. אני זוכר לו את החסד שעשה עם כולנו, כאשר בזכות ההברקה שלו (שפירית הביצות), בה תקף את הירוקים המוכנים להגן על חרק מיתולוגי, אך לא להגן על חייהם של אזרחים היוצאים לחרף את נפשם בכבישים הצפופים והדחוסים.
מאמרו זה תרם לשינוי באווירה הציבורית, ובכך גם להמשך העבודות בפרויקט התחבורתי הגדול. שוו בנפשכם מה היה מצבנו מבחינה תחבורתית היום, לו היו הירוקים מצליחים בקמפיין האנרכיסטי שלהם נגד הכביש. בפעם השנייה יצא שטרסלר להצדקת מתווה הגז. וגם בנושא זה אמר דברים נכוחים.
ונשאלת שאלה המכוונת גם לאנשי המדיה: מדוע לא נשמעת מהדוברים הנ"ל התנצלות כלשהי. הרי תוחלתם נכזבה, פעמיים, בגדול. כיצד ניבאתם בלשון כה נחרצת על עתידו של מתווה הגז וכיום אינכם מוכנים לומר לנו את המילים המתבקשות: סליחה. טעינו.

תאריך:  08/01/2020   |   עודכן:  08/01/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סיפור הגז הטבעי הנוזלי - תם ולא נשלם
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מאמר מצויין. יישר כוח. ל"ת
אלי נמט  |  8/01/20 20:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות גז טבעי
מירב ארד
תמכור גז טבעי בהיקף של עד BCM2 (שנתי) מן המאגרים שבהם מחזיקה החברה בישראל    זהו ההסכם המסחרי הראשון לקידום פעילות ב-EastMed Pipeline
מירב ארד
הוסיף: "נכונן ברית שתהפוך את ישראל למעצמה אנרגטית"    המשרד להגנת הסביבה אישר לנובל אנרג'י לקיים את הנישוב השני ביום שני הקרוב
איתמר לוין
ביהמ"ש: עתירת עמותת שומרי הבית התבססה על תשתית עובדתית רעועה ביותר והייתה בה סתירה פנימית    העמותה תשלם הוצאות בסכום יוצא דופן של 60,000 שקל
איתמר לוין
השופט אלי אברבנאל: הרשויות המקומיות ועמותת צלול לא סתרו את עמדתם המקצועית של מומחי המדינה, לפיה הסכנה לציבור מפליטת גזים רעילים היא נמוכה מאוד
איתמר לוין, יצחק דנון
העמותה טוענת, כי המועצה עומדת לקבל מחברת הגז הטבעי 480,000 דולר במשך חמש שנים - במקביל לטיפולה האסדרתי בתחום הגז ובענייניה של החברה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il