X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
חוות הדעת של יועמ"ש הכנסת טעונה עיון מחודש - הן לאור ניגוד העניינים שבו הוא מצוי כפי שעולה מעצם מכתבו הוא, והן מטעמים שלגופו של עניין
▪  ▪  ▪
איל ינון [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

שר המשפטים אמיר אוחנה שיגר לאחרונה מכתב אל היועץ המשפטי של הכנסת איל ינון בעניין הטענות לניגוד עניינים מצד יועמ"ש הכנסת בעניין הקמת ועדת הכנסת לצורך דיון בחסינותו של ראש הממשלה. מתוך מכתב התשובה של היועמ"ש עצמו עולה לכאורה, שלמרות הכחשתו - הוא אכן נמצא בניגוד עניינים.
ברקע העניין, המדובר כידוע בחוות דעתו של יועמ"ש הכנסת בעניין הקמת ועדת הכנסת לצורך דיון בחסינותו של ראש הממשלה, וזאת - שעה שבת זוגו של היועמ"ש עובדת בכירה בפרקליטות ומעורבת בתיקי נתניהו. יועמ"ש הכנסת מכחיש כאמור את ניגוד העניינים מכל וכל - באשר המדובר לטענתו בעניין פרוצדוראלי. במכתב הנ"ל, שכאמור שלח שר המשפטים אל יועמ"ש הכנסת נשאל היועמ"ש מספר שאלות ובין היתר הוא נשאל אם הוא שוחח עם בת זוגו על העניין. יועמ"ש הכנסת השיב לשר במילה אחת: "לא".
ישאל השואל התמים: "וכי למה לא?" שהרי נוהג שבעולם הוא שבני זוג חולקים ביניהם עניינים שונים הנוגעים לעבודתם - מקל וחומר כמובן עניינים הנוגעים לראש הממשלה.
ולענייננו, איזו סיבה סבירה יש ליועמ"ש הכנסת להימנע מלשוחח עם בת זוגו על עניין כלשהו - בוודאי עניין פרוצדוראלי לטעמו - הנוגע לחסינות ראש הממשלה שנמצא בתחום טיפולו?
התשובה הסבירה של היועמ"ש לשאלה זו תהיה: "כי אני נמצא בניגוד עניינים". ובמילים אחרות, אלמלא ניגוד העניינים האמור - דבר לא היה מונע מיועמ"ש הכנסת מלשוחח, או אפילו להתייעץ, עם בת זוגו על העניין שבו עסק. ומשנמנע היועמ"ש מלשוחח על כך עם בת זוגו, הרי הוא מעיד לכאורה על עצמו שהוא נמצא בניגוד עניינים.
יודגש: ניגוד עניינים מתקיים לא רק כשבני הזוג משוחחים ביניהם עם העניין, אלא גם כשיש זיקה והשפעה הדדית בין העניינים ששניהם עוסקים בהם. עצם הימנעותו של היועמ"ש מלשוחח עם בת זוגו על העניין מעיד עליו שהוא מודע לזיקה ולהשפעה האמורה, ובאחת - מדובר ניגוד עניינים. גם לגוף העניין, טענתו של היועץ המשפטי של הכנסת כי אין ניגוד עניינים במתן חוות הדעת האמורה - טענה זו, בכל הכבוד, לא ממש מחזיקה מים. היועמ"ש לכנסת מצדיק עמדתו בכך שהמדובר כאמור בעניין פרוצדורלי פנימי להבדיל מדיון בבקשת החסינות עצמה שבו אין בכוונתו לעסוק.
לא נתעמק כאן בזיקה שבין פרוצדורה לבין מהות ובמידת ההשפעה שיש לפרוצדורה על המהות ונסתפק במילים ספורות שיבהירו העניין: כך למשל, אילו, נניח, היה מדובר אך בקביעת השעות שבהן יתקיימו הדיונים ניתן היה לקבל שהמדובר בעניין פרוצדורלי מובהק שאין בו להשפיע על המהות. אלא שבענייננו המדובר על עצם קיום הדיונים, וזאת בעיצומה של מערכת בחירות - דבר שיש בו להשפיע על תוצאות הבחירות הקרבות - בוודאי כשהמדובר בדיונים מתוקשרים בנוכחות הטלוויזיה על כל הנובע מכך. שלא לדבר על כך שמטבע הדברים הדיונים ינוצלו לתעמולת בחירות של חברי הכנסת - תעמולה שלא יהיה דבר בינה לבין דיון מעין שיפוטי שמתחייב על-פי הדין בהליך חסינות.
הנה כי כן, חוות הדעת של יועמ"ש הכנסת טעונה עיון מחודש - הן לאור ניגוד העניינים שבו הוא מצוי כפי שעולה מעצם מכתבו הוא, והן מטעמים שלגופו של עניין כפי שנאמר בקצרה לעיל.

תאריך:  09/01/2020   |   עודכן:  09/01/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ניגוד העניינים של יועמ"ש הכנסת
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
ניגוד עניינים בנוסח עו"ד דר
שלמה המגיב  |  9/01/20 19:55
2
כל הענין הזה של המטלות שנטל
פועל בניגוד ליושר  |  9/01/20 21:27
 
- "להמרות את פי השר הממונה" ?
שלמה המגיב  |  9/01/20 22:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשות נתניהו
טל בן-יעקב
נתניהו מבקש למשוך עוד ועוד זמן בכל הנוגע לענייניו המשפטיים, כולל ללכת לעוד ועוד בחירות    ישנן כמה סיבות מדוע הוא עושה זאת    הוא ימשיך לעשות כן ככל שיעלה על רוחו
ד"ר גד פניני
איך אדם משכיל ואינטליגנט ושפוי ואיש ישר יכול בכלל לחשוב להצביע לנתניהו    השאלה הנוקבת הזו הובילה אותי לשתף אתכם
עידן יוסף
שר המשפטים במכתב ליועמ"ש הכנסת: "קיים ניגוד עניינים חמור; משוך ידיך מעיסוק במישרין או בעקיפין בתיקי ראש הממשלה"    "ככל שתחליט שלא לעשות כן, אבקש מיו"ר הכנסת להורות עליך לחדול מטיפול בעניינים אלו"
עו"ד יוסף פנדריך
לכאורה לנתניהו יש טענות כבדות משקל בעד הענקת החסינות    נתניהו טוען בתוקף שהתביעה נהגה עמו בחוסר תום לב, רדפה אותו והפלתה אותו בהשוואה לאחרים
עידן יוסף
ישראל ביתנו וכחול לבן סיכמו כי אם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין יטיל וטו על הקמת ועדת הכנסת, הוחלט לאסוף 65 חתימות ולדרוש דיון במליאה על הנושא חרף התנגדותו של אדלשטיין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il