X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
התוכנית שהנשיא טראמפ עדיין שוקל מתי לפרסמה, מונחת על השולחן ואפילו בעברית, ואין בה בשורה גדולה לישראל
▪  ▪  ▪
טראמפ. פרסום לא רשמי [צילום: איוואן ווצ'י]

מדהים - בעוד שהנשיא טראמפ שוקל בדעתו לגבי מועד פרסום תוכנית המאה שלו, והשבוע אף נמסר מן הבית הלבן שייתכן שהתוכנית תפורסם עוד לפני הבחירות של חודש מארס, מונחת התוכנית חשופה לעין כל זה מספר שבועות, באתר האינטרנט של הבית הלבן, שם היא מתפרסמת בשלוש שפות: אנגלית, עברית (צחה) וערבית.
גורמים אמריקניים יודעי דבר אמרו כי הפרסום, אף שאינו מוגדר רשמית כתוכנית המאה, אכן מייצג את תוכנית המאה, אך באורח לא רשמי. "זוהי תוכנית המאה מבלי שתישא את הכותרת תוכנית המאה", הסבירו גורמים אמריקניים. חשיפת התוכנית במרחב הווירטואלי בשלוש השפות הרלוונטיות נעשתה במודע, על-מנת לאפשר למעוניינים להתרשם ממנה ולהעביר לממשל האמריקני היזון חוזר.
וכך יכול כל ישראלי קורא עברית וכל קורא ערבית לעיין כאוות נפשו בסוד הכמוס. צריך רק לגוגל את שמה המקורי של התוכנית 'משלום לשגשוג', בעברית, ולקבל את הגירסה העברית של התוכנית, המשתרעת על פני כארבעים עמודים ומעוצבת בסגנון עכשווי, בליווי לא מעט צילומים מרהיבי עין, ומנוסחת ברוח אופטימית של 'מזרח תיכון כלכלי חדש'.
רוח אופטימית נושבת בכל עמודי התוכנית, שכותרתה: "משלום לשגשוג: התוכנית הכלכלית: חזון חדש לפלשתינים", ובעמוד הפותח שלה נאמר על-רקע צילום של שתי ילדות פלשתיניות מצחקקות בחן, כי "תוכנית 'משלום לשגשוג' תעצים את הפלשתינים לקראת בניית עתיד טוב יותר להם ולדורות הבאים".
מגמה מובהקת
האם התוכנית האופטימית הזו בת ביצוע? קשה להאמין, אם לשפוט על-פי מה שאין בה. אין היא מתייחסת למוקשים העיקריים בדרך להסדר הסכסוך. אין בה התייחסות לסוגיית זכות השיבה המופרכת, ולא איזכור של ישות פלשתינית כלשהי: לא מדינה פלשתינית, לא חצי מדינה, לא אוטונומיה (שבעצם כבר קיימת וממנה מתעלמת התוכנית).
וגם אין בה כדי לממש את החזון הישראלי לביטחון, למניעת הסתה, להפסקת עידוד הטרור מצידם של הרש"פ, המשלמת שכר לטרוריסטים בכלא הישראלי, ושל אונרא שהפכה עצמה לגוף מעודד טרור, באמצעות ספרי לימוד מסיתים שמדינות העולם מממנות (כנראה מתוך מגמות אנטישמיות סמויות, עטופות מחלצות של הומאניזם). אין בה גם מילה על ביטול הנצחת הפליטוּת לדורות, ועל שיקום קבע של הפליטים במקומותיהם, אך יש בה מגמה מובהקת לעשיית הפליטים לגורמים יצרניים, שיחדלו להתפרנס מכספי צדקה.
מה כן יש בה? הרבה מאוד כסף: 50 מיליארד דולר, שיושקעו כמעט בכל תחומי החיים של הפלשתינים ויהוו תשתית לגן עדן כלכלי פלשתיני "בגדה המערבית ובעזה" (כך מכונים בתוכנית השטחים שבשליטת הפלשתינים). התוכנית מנוסחת כבשורה לפלשתינים, ובנויה על אלמנטים של תקווה וחזון: "הפלשתינים חיים כבר במשך דורות מבלי לדעת שלום", פותחת התוכנית. "הגדה המערבית ועזה נקלעו למשבר ממושך... הפלשתינים ממשיכים במאמציהם ההיסטוריים לממש את שאיפותיהם ולבנות עתיד טוב יותר לדורות הבאים. תוכנית 'משלום לשגשוג' הינה חזון לאפשר לפלשתינים לבנות חברה משגשגת ומלאת חיים... תוכנית 'משלום לשגשוג' הינה המאמץ הבינ"ל השאפתני והמקיף ביותר למען הפלשתינים, עד היום, [ומושתתת] לא על מצוקה ואובדן אלא על חופש וכבוד".
התוכנית מדברת על התגייסות מצרים, ישראל ירדן ולבנון, לצד האמריקנים והאירופים, כדי לחולל את הלא ייאמן: תוספת מיליון מקומות עבודה לפלשתינים, הגדלת התמ"ג הפלשתיני בלמעלה מ-100%, צימצום שיעורי העוני הפלשתיני עד ל-50%, הגדלת אחוז היצוא הפלשתיני מ-17% ל-40%, הבטחת זמינות חשמל מתמדת במחירי נוחים בגדמ"ר ובעזה, הכפלת היצע מי שתיה ראויים לנפש, הפעלת שירותי דיגיטציה מהירה, הגדלת אחוז השקעות חוץ בתמ"ג הפלשתיני מ-1.4% ל-8%.
צונאמי של הסתה
השקעות עתק נוספות: פיתוח מערכות חשמל פלשתיניות שיספקו לעזתים כבר בשנה הראשונה 16 שעות חשמל ביום ויוזילו את מחירו; פיתוח תיירות בינלאומית ב'ערש הדתות', שיכלול החקלאות, שיפור הדיור, סלילת רשת תחבורתית יעילה, וגם ניצול שדה הגז הטבעי בימה של עזה, ועוד.
התוכנית מסיימת באפילוג: "תוכנית 'משלום לשגשוג' הינה חזון לחברה פלשתינית מוצלחת, שמבוססת על מגזר פרטי חזק, אזרחים מועצמים וממשלה יעילה. היא מראה מהו אפשרי במצב של שלום והשקעה, וכיצד ניתן להשיג הצלחה דרך ביצוע תוכניות ספציפיות שכוללות פרויקטים ברי השגה".
התוכנית כולה מתמקדת ביתרונות שהיא מבטיחה לפלשתינים, לעיתים גם על חשבון ישראל. כך למשל היא מציעה את ביתור המדינה לשניים, באמצעות "מעבר תחבורתי שיחבר את הגדה המערבית לעזה דרך כביש ראשי ואולי דרך קו רכבת מודרני". כביש מרכזי אקסטריטוריאלי בלבה של המדינה?
מדינת ישראל לא הגיבה רשמית לתוכנית, גם לא לפרטיה המקוממים. רק המרכז לחקר מדיניות המזה"ת, שחשף צונאמי של הסתה אנטי ישראלית, אנטישמית, חמורה ביותר, בספרי הלימוד המשמשים בבתיה"ס הפלשתינים, הביע הסתייגות. "התוכנית נשמעת טוב מאוד בתיאוריה", אומר מנהל המרכז דוד בדין, תושב אפרת. "אבל אסור שהבית הלבן יוציא אותה לפועל, ללא הפסקת שטיפת מוח של התלמידים, הסופגים כמויות בלתי מוגבלות של דמוניזציה, דה-לגיטימציה והסתה לרצח ישראלים ויהודים 'בני שטן'. אם זה לא יקרה, יוסיף החינוך הפלשתיני להטיף להשמדת ישראל - והפעם בחסות תוכנית 'משלום לשגשוג' האמריקנית".

תאריך:  15/01/2020   |   עודכן:  15/01/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תוכנית המאה: הסוד חשוף לכל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ואת הסוד האמיתי מסתירים
חשדנית  |  18/01/20 23:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איתן קלינסקי
המסגד בעין ח'וד, הממוקם כיום בכפר הנקרא כפר האומנים עין-הוד, הפך למסעדה בה מוגש אלכוהול "כשר למהדרין"    זה הסדר מיוחד של "בית כנסת שחולן"
עידן יוסף
לפי צה"ל בטהרן מעוניינים לדבוק בהסכם הגרעין וההפרות נועדו לצורך מיקוח    הסבירות למלחמה יזומה נמוכה, אך תיתכן הסלמה בעקבות הפעולות המיוחסות לישראל בגזרה הצפונית    בעזה חמאס מורתע ודבק בהסדרה, אך ייתכנו ימי קרב עם ישראל    נתניהו: "ישראל לא תאפשר לאירן להשיג נשק גרעיני"
יוסי אחימאיר
בשבת מלאו שש שנים לפטירתו של שרון, אחרי שמונה שנות תרדמת טראגית, וזו הזדמנות לתת ביטוי להרהורי בו
איתן קלינסקי
הקול האוניברסאלי ההומאניסטי נחלש במציאות חיינו כיום, במיוחד מצד העולם הרבני המייצג "המוסמך" של התיווך הפרשני
איציק וולף
מי שהיה עוזר שר הביטחון לענייני התיישבות ופוטר במפתיע ביוני 2019 על-ידי נתניהו חוזר ללשכת שר הביטחון כפרויקטור שירכז את המערכה הישראלית נגד בנייה פלשתינית לא חוקית בשטחי סי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il