X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
מנהלים אמריקנים בכירים יגלו השנה שיש מחיר להתעסקות בפוליטיקה, צופה "The World in 2020". חלקם יאמצו בתגובה גישה פשוטה יותר, שתאפשר להם להמשיך מעורבות זו
▪  ▪  ▪
בארה. חתמה ופעלה אחרת [צילום: קרלוס אוסריו, AP]

כלל הברזל למנהל אמריקני שרצה להתערב בפוליטיקה היה: אל תעשה את זה. לאחרונה הכלל הזה החל להיות מופר, כאשר מנהלים בכירים החלו לדבר על חוסר השוויון, מלחמות התרבות ושינויי האקלים. עד עכשיו זה היה קל: יותר כיף לדבר על חזון כלל-אנושי מאשר על שולי הרווח. אבל בשנת 2020 ייתקלו מנהלים אלו בבעיות שפוליטיקאים מכירים היטב: האשמות בצביעות, סכנת המיתון ושינויי אידיאולוגיה הגורמים לחוסר יציבות.
פטריק פוליס, עורך לענייני עסקים באקונומיסט, מסביר ב-"The World in 2020", כי אמריקה בע"מ נכנסה לזירה הפוליטית אחרי המשבר הפיננסי של 2009-2008, בעקבות הביקורת הקשה על המגזר העסקי והתרחבות הפערים החברתיים. המנהלים החלו להגיב. ג'יימי דימון, מנכ"ל ג'יי.פי מורגן צ'ייס, מפרסם מכתבים בני 50 עמודים לבעלי המניות, שהאחרון בהם עסק בין היתר בחינוך. 180 מנכ"לים חתמו על הצהרה, לפיה מטרתה של החברה היא לשרת גם את לקוחותיה ועובדיה, ולא רק את בעליה.
אנשי עסקים פועלים מתוך אידיאלים וגם מתוך אינטרסים מחושבים, אך עד כה סייעה להם העובדה שמעורבות זו באה חינם. כמו כמה פוליטיקאים, יש מנהלים הנוטלים לעצמם את הקרדיט על נושאים שאינם בשליטתם. למשל: רוב המנהלים שהתחייבו להילחם בפליטת גזי חממה, עומדים בראש חברות שממילא אין להן נגיעה לנושא. וכמו כמה פוליטיקאים, יש מנהלים המפזרים הבטחות שאינם מקיימים. למשל: למרות אותה הצהרה שהזכרנו, שכר המנהלים ממשיך לעלות ואין כל סימן לשינוי אופן חלוקת הרווחים בין בעלי המניות לבין העובדים.
אך כאמור, פוליס צופה שהשנה הקרובה תביא לשינוי. לא קשה למצוא ראיות לצביעות. נייק, אשר הכריזה על "מיתוג ערכי", מעורבת בשערוריית סימום. קרן ההשקעות בלאק-רוק, אשר קראה לחברות אחרות להשקיע יותר, הוציאה בשנה האחרונה למעלה מ-100% מתזרים המזומנים שלה על רכישת מניותיה. ויזה חתמה על הצהרת ערכי החברות, אך היא חלק ממונופול האשראי. אם הפער בין המילים למעשים יהיה גדול מדי, המוניטין יינזקו - כפי שלמד מארק צוקרברג.
אם יהיה מיתון, יתקשו המנכ"לים למכור לבעלי המניות את דאגתם לעובדים ולרווחה. בשני המיתונים האחרונים הורידו החברות האמריקניות את השכר ב-6%, ואלמלא עשו זאת - רווחיהן היו נמוכים ב-24%. הגמישות הזאת היא אבן יסוד בקפיטליזם האמריקני. אבל קחו לדוגמה את מנכ"ל ג'נרל מוטורס, מרי ברה, אחת החתומות על הצהרת החברות: בחודש ספטמבר שבתו 46,000 עובדי החברה במחאה על תנאי העסקתם.
ולבסוף, הקרקע האידיאולוגית עשויה להשתנות במהירות. מנכ"לים מקווים שעל-ידי אימוץ מטרות חברתיות ופוליטיות, הם יוכלו להתחמק מתחושות קיצוניות יותר. חלומות פז, מגיב פוליס בציניות. מסע הבחירות לנשיאות יניב ביקורת רבה על העסקים הגדולים, חלקה מוצדקת.
בסוף 2020 יבינו ראשי אמריקה בע"מ, שלהתעסקות בפוליטיקה יש מחיר. רבים מהם יחששו שמדובר בגימיק מזיק. חלק מן החברות יאמצו טיעון פשוט יותר: תפקידה של הממשלה לקבוע את החוקים, ותפקידם של העסקים למקסם את הרווחים במסגרת החוקים. זה אומר: להשביע את רצון הלקוחות (כולל בעלי הרגישות החברתית), להשקיע במיזמים רווחיים (כולל טכנולוגיות ירוקות) ולמשוך עובדים (לעיתים באמצעות שכר גבוה יותר). זה לא אומר לחטוף ביקורת; זה תפקידם של הפוליטיקאים.

תאריך:  16/01/20   |   עודכן:  16/01/20
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צביעות, מיתון ושינויים אידיאולוגיים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
מספר המפגינים ברחובות טהרן הולך וגדל, חלקם קוראים בגלוי להפלת חמנאי, בסיס התמיכה של המשטר מראה סימני התפוררות, סטודנטים לועגים לנסיונו של המשטר לתעל את הזעם לעבר ארה"ב וישראל
איתמר לוין
בריטניה מפולגת כפי שלא הייתה מעולם, המוסדות הפוליטיים שלה נמחצים בין שני גישות ומעמדה העולמי מתערער קשות - מסכם "The World in 2020" את השפעות הברקזיט, לקראת השנה בה יתקיים המו"מ על יישומו
איתמר לוין
בוריסמה עומדת במרכז פרשת אוקראינה שהובילה למשפט נגד טראמפ    ייתכן שהמודיעין הצבאי הרוסי חיפש מידע מכפיש על ג'ו ביידן, סגן הנשיא לשעבר שבנו היה דירקטור בחברה האוקראינית
איתמר לוין
אין להתפלא אם מאבק הבחירות לנשיאות ארה"ב יגרום לגל אלימות חמור - אם כי רק בוחרים מועטים יושפעו מהרטוריקה המתלהמת, טוען "The World in 2020"
איתמר לוין
הפרשן הפוליטי ג'ון אליס צופה, במאמר בוושינגטון פוסט, כי בעוד חודשיים יגלו הדמוקרטים שראש עיריית ניו-יורק לשעבר הוא הסיכוי הטוב ביותר שלהם לנצח את טראמפ - ולו רק בגלל הונו העצום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il