X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
לצד העובדה שראש ממשלתנו הרבה יותר אינטליגנטי ומצליח מאשר נשיא ארה"ב, קיימות נקודות דמיון מטרידות בין השניים. לא פלא שהם מסתדרים כל כך טוב; השאלה היא מה המחיר שאנחנו עלולים לשלם על הידידות הזאת
▪  ▪  ▪
הדמיון איננו מחמיא [צילום: אבי אוחיון, לע"מ]

הליכים משפטיים

נפתח באקטואליה. בנימין נתניהו ניצב בפני כתב אישום על קבלת שוחד ומרמה והפרת אמונים, בעוד דונלד טראמפ צפוי לעמוד לדין בסנאט על ניצול לרעה של כוח המשרה ועל שיבוש חקירת הקונגרס בפרשת אוקראינה. יש כמובן הבדלים רבים מאוד בין ההליכים, אך יש דמיון רב בצורה בה שני המנהיגים מגיבים להאשמות נגדם: הכחשה גורפת והכפשה של המאשימים, עד כדי חתירה מכוונת תחת אמון הציבור במערכות האכיפה והשפיטה.
נתניהו מדבר על תפירת תיקים, על סחיטת עדי מדינה, על פוטש שמטרתו להפיל אותו. טראמפ מדבר על ציד מכשפות, על עדויות בלתי אמינות, על פוטש שמטרתו להפיל אותו. נתניהו טוען שהבוחרים נתנו את אמונם בו ולכן הוא זכאי להמשיך בתפקידו. טראמפ טוען שמטרת ההליך היא להפוך לאין ואפס את קולותיהם של עשרות מיליוני האמריקנים שבחרו אותו. נתניהו מבקש לקבל חסינות כחבר כנסת. טראמפ סבור שהוא כבר נהנה ממנה כנשיא. נתניהו מייחס למערכת המשפט הטיה פוליטית. טראמפ מייחס פסיקות נגדו ל"שופטים של אובמה".

הכזבים

בזה אין ספק שטראמפ עולה על נתניהו ובגדול. וושינגטון פוסט תיעד עד כה למעלה מ-15,000 מקרים, מאז נכנס טראמפ לבית הלבן, בהם הנשיא שיקר, בילף, הוציא דברים מהקשרם או אמר חצאי-אמיתות. נסתפק בשתי דוגמאות אגב פרשת אוקראינה. טראמפ אומר שוב ושוב, שהליך ההדחה נגדו הוא בלתי חוקי ובלתי חוקתי; האמת היא שההליך מתנהל בדיוק לפי החוקה ולפי הדרך בה פעלו הרפובליקנים ב-1999 נגד ביל קלינטון. טראמפ טוען שהשרת של מחשבי המפלגה הדמוקרטית בבחירות 2016 הוברח לאוקראינה; האמת היא, שבכלל לא היה שרת, כי הדמוקרטים השתמשו במיחשוב ענן.
אבל גם נתניהו אינו מועמד לפרס על אמירת אמת. אצלנו אין מערכת מסודרת שיושבת ועוקבת אחרי הכזבים שלו, אך הרושם הכללי הוא ברור. ושוב, רק שתי דוגמאות. נתניהו ייחס למופתי חאג' אמין אל-חוסייני את היוזמה להשמיד את יהודי אירופה: המופתי "טס לברלין. היטלר לא רצה להשמיד את היהודים באותו הזמן, הוא רצה לגרש אותם. חאג' אמין אל-חוסייני הלך אליו ואמר: 'אם תגרש אותם, הם יגיעו לכאן'. 'אז מה עלי לעשות איתם?', שאל. הוא ענה: 'שרוף אותם'". הוא לא חזר בו, אלא המשיך לתת הסברים מפותלים. ובקפיצה לשבוע שעבר: נתניהו דיבר על "מאות מיליארדים שקלים" שיגיעו "לכל אחד ואחת מכם" משדות הגז - בעוד הסכום לקופת המדינה יהיה לכל היותר כמה עשרות מיליארדים, ויש גרעון ענק (52.2 מיליארד שקל) שצריך לכסות.

דרישת הנאמנות
האם הם סוג של כת? [צילום: פלאש 90, AP]

"חיי הקבוצה ממוקדים במנהיג. חברי הקבוצה מפגינים מחויבות מוחלטת למשנתו ולתפיסותיו, ונאמנים באופן קיצוני לפקודותיו הנתפסות כ'חוק' וכאמת יחידה שאין בלתה ואין כל מנגנון מבקר. ההערצה והסגידה למנהיג בלתי ניתנות לערעור וגוררות אף נתינה מוגזמת מצד התלמידים"

על-פי מחקר אמריקני המצוטט באתר המרכז לנפגעי כתות, אחד הסימנים המעידים לקיומה של כת הוא ש"חיי הקבוצה ממוקדים במנהיג. חברי הקבוצה מפגינים מחויבות מוחלטת למשנתו ולתפיסותיו, ונאמנים באופן קיצוני לפקודותיו הנתפסות כ'חוק' וכאמת יחידה שאין בלתה ואין כל מנגנון מבקר. ההערצה והסגידה למנהיג בלתי ניתנות לערעור וגוררות אף נתינה מוגזמת מצד התלמידים למנהיג, כמו: נתינת כספים, עזרה בצרכיו האישיים (לדוגמה ניקיון דירתו הפרטית) והגנה על המנהיג מפני העולם החיצוני".
קראתי לאחרונה מאמר באחד העיתונים החשובים בארה"ב, התוהה האם במובן זה - ובמובן זה בלבד - הפכה המפלגה הרפובליקנית לסוג של כת. נייר הלקמוס לבחינת הנאמנות למפלגה שוב איננו ההסכמה עם ערכיה ודרכה, אלא מידת ההזדהות עם טראמפ. וזה די מדהים, לנוכח העובדה שטראמפ בכלל היה דמוקרט בעברו ושמועמדותו לנשיאות הייתה על אפה ועל חמתה של מנהיגות המפלגה. אבל בתוך שלוש שנים היא הפכה להיות המפלגה שלו, ונבחריה חוששים לצאת נגדו - שמא ישלמו את המחיר בבחירות הבאות, משום שה-base נוהה אחרי טראמפ בעיניים עצומים.
את אותה שאלה - ושוב, במובן זה בלבד - ניתן להציג לגבי הליכוד. תראו את התגובות ל"העזתו" של גדעון סער להתמודד מול נתניהו. תראו את הדיבורים על "נקמה" ו"חיסול" אחרי שהובס. תראו את העובדה שכמעט כל הבכירים האחרים יישרו קו עם נתניהו, למרות החשש הריאלי שהוא יוביל את מחנה הימין להתרסקות. ומנסיוני האישי: אדם המשתייך למחנה הימין, אך הסבור שנתניהו צריך לפנות את מקומו, נתפס כ"בוגד", כ"שתול של השמאל", כ"מתחזה". ההערצה לנתניהו והתלות הנפשית בו הפכו לכאלה, שרבים מדי בליכוד בפרט ובמחנה הימין בפרט, לא מסוגלים לחשוב על המציאות בלעדיו. וזה לא רק שגוי וילדותי; זה מסוכן והרסני.

הפוליטיקה
אפס ממלכתיות [צילום: AP, פלאש 90]

נקודת דמיון מטרידה במיוחד, היא הנכונות של טראמפ ונתניהו להכפיף שיקולי ביטחון לאומי לצרכיהם הפוליטיים והאישיים. טראמפ עשה זאת כאשר עיכב את הסיוע הצבאי לאוקראינה כדי ללחוץ עליה לפתוח בחקירות שהיו מסייעות לו בבחירות - נגד בנו של ג'ו ביידן ובהאשמה ההזויה בנושא השרת הדמוקרטי. נתניהו ספסר השבוע בתיק הביטחון, כאשר איים לפטר את נפתלי בנט אם לא יוביל לאיחוד של מפלגות הימין

נקודת דמיון מטרידה במיוחד בתחום הפוליטי, היא הנכונות של טראמפ ונתניהו להכפיף שיקולי ביטחון לאומי לצרכיהם הפוליטיים והאישיים. טראמפ עשה זאת כאשר עיכב את הסיוע הצבאי לאוקראינה כדי ללחוץ עליה לפתוח בחקירות שהיו מסייעות לו בבחירות - נגד בנו של ג'ו ביידן ובהאשמה ההזויה בנושא השרת הדמוקרטי. נתניהו ספסר השבוע בתיק הביטחון, כאשר איים לפטר את נפתלי בנט אם לא יוביל לאיחוד של מפלגות הימין. טראמפ עומד לדין בסנאט על מעשיו, אם כי ברור שהוא יזוכה. אך שניהם גם עומדים השנה למבחן הבוחר - שיצטרך להביא בחשבון התנהגות מופקרת זו.
אנחנו לא מצפים מפוליטיקאים להיות מופת לנימוס ואיפוק. למרבה הצער, התכונות החיוביות הללו לא מושכות מצביעים, ודאי שלא בעידן האינטרנט והרשתות החברתיות. אנחנו גם לא מצפים מפוליטיקאים להחמיא ליריביהם, משום שזו תהיה צביעות - שהיא תכונה שלילית במיוחד. אנחנו כן מצפים מהם, במיוחד בדרגים הבכירים, לפחות למידה מסוימת של ממלכתיות, אפילו כלפי מי שנמצא בעברו השני של המתרס. נתניהו וטראמפ רחוקים מלהתנהג כך, בערך כמו המרחק שבין וושינגטון לירושלים. ההתנהלות הזאת גורמת נזק קשה וארוך טווח למערכת הפוליטית ולחברה בכללה, אבל לשניהם לא אכפת; העיקר הרווח המיידי והאנוכי שלהם.
לנתניהו יש עבר ארוך של אמירות קיצוניות, פלגניות ואף מסיתות. "אנשי השמאל שכחו מה זה להיות יהודים", אמר כבר ב-1997. "המצביעים הערבים נעים בכמויות אדירות לקלפי", התריע בבחירות 2015. ערב אותן בחירות אמר לשר משה כחלון: "רק אני יודע להשיג את הקולות המזרחיים, אני יודע את מי הם שונאים". באוגוסט 2017 האשים את השמאל והתקשורת: הם "מתגייסים כעת למסע ציד אובססיבי חסר תקדים נגדי ונגד משפחתי במטרה לבצע הפיכה שלטונית". וכאמור, ההאשמות הללו חוזרים ביתר שאת בחודשים האחרונים.
על האמירות של טראמפ נגד יריביו אפשר לכתוב ספר שלם, שתהיה לו בעיה אחת: הוא יתיישן בתוך חודש. רק בשנה האחרונה, טראמפ הציע לחברות קונגרס מוסלמיות ומזרח-תיכוניות לחזור לארצותיהן (למרות שנולדו בארה"ב), הכריז שננסי פלוסי איננה יו"ר בית הנבחרים (היא כן), אמר עליה שהיא "בושה וחרפה, מגעילה, איומה ונוראה", כינה את המועמדים הדמוקרטיים "ג'ו [ביידן] הישנוני וברני [סנדרס] המשוגע", למועמדת אליזבת וורן הדביק את הכינוי "פוקהונטס" (משום שטענה שמוצאה אינדיאני), את יו"ר ועדת המודיעין כינה "[אדם] שיף הנכלולי" (באנגלית זה נשמע טוב יותר) ו"כלכלב חולה", אמר על הסנאטור צ'אק שומר שהוא "שמוק פוליטי", את חבר בית הנבחרים קווין מק'קראתי (הרפובליקני!) כינה "פרה", שב וכינה את הילרי קלינטון "מושחתת" והציע כמעט במפורש להוציא להורג את מגיש התלונה בפרשת אוקראינה.

שירות החוץ
תקציבי המשרדים קוצצו בעשרות אחוזים

כיום אין לישראל שגרירים בשלוש מדינות חשובות: רוסיה, קנדה ומצרים. ואילו טראמפ לא אייש 30 משרות בדרג שגריר, וביניהן: יוון, קובה, קטאר, פקיסטן, אוקראינה, אונסקו, שתי משרות באו"ם וארגון OECD

"ראש הממשלה משגר את שר החוץ לחו"ל לשליחויות מפוקפקות מכל הסוגים, אבל כשמדובר בנסיעה שיש עימה תהילה - הוא יוצא לחו"ל בעצמו ומושך אליו את כל הזרקורים", הסביר ברנרד וולי לג'ים האקר. ניהול יחסי החוץ והביטחון מצוי לעיתים קרובות בתחרות בין המשרדים המופקדים עליהם לבין הנשיא או ראש הממשלה, אך דומה שלא היו בישראל ובארה"ב מי שעשו כל כך הרבה כדי לפגוע בצורה שיטתית בשירות החוץ, כמו בנימין נתניהו ודונלד טראמפ.
המספרים למעשה אומרים הכל, בשתי המדינות. תקציב משרד החוץ הישראלי לשנת 2019 היה 1.385 מיליארד שקל - 15% פחות מאשר בשנה הקודמת. התקציב הזה נמצא בירידה כמעט מתמדת מאז 2015, כאשר בשנה היוצאת הקיצוץ היה חד במיוחד. הדברים הגיעו לכדי כך, שהממשלה נאלצה לאשר השבוע עריכת מגביות למימון אירועי יום העצמאות הקרוב בשגרירויות ישראל ברחבי העולם. ואילו תקציב מחלקת המדינה צנח בשנה היוצאת ב-25% לעומת השנה הקודמת ועמד על 39.3 מיליארד דולר; השנה הוא יהיה 40 מיליארד דולר.
נתניהו, אשר התעקש להחזיק בידיו את משרד החוץ עד שממש לא הייתה לו ברירה (משום שהבטיח לבג"ץ להיפרד ממנו), לא מיהר למנות שגרירים. כיום אין לישראל שגרירים בשלוש מדינות חשובות במיוחד: רוסיה, קנדה ומצרים. ואילו טראמפ לא אייש 30 משרות בדרג שגריר, וביניהן: יוון, קובה, קטאר, פקיסטן, אוקראינה, אונסקו, שתי משרות באו"ם וארגון OECD. במשרד כולו לא אוישו 21% מהמשרות המצריכות את אישור הסנאט, אם כי חייבים לומר שמצבו הרבה יותר טוב משל המשרד לביטחון פנים (53%), משרד המשפטים (52%) ואפילו משרד האוצר (32%). בין המשרות הפנויות: היועץ המשפטי, חשב המשרד, סגן השר לדיפלומטיה ציבורית, עוזר השר לפיקוח על הנשק, עוזר השר לענייני אירופה, עוזר השר לעניינים משפטיים, עוזר השר לדרום אסיה ועוזר השר לחצי הכדור המערבי.

המחיר
נתפס כהזדהות מוחלטת [צילום: איוון ווצ'י, AP]

הבעיה העיקרית היא, שנתניהו לא עשה דבר בשלוש השנים האחרונות כדי למנף את הידידות הזאת. במקום להמתין לתוכנית המאה, הוא היה צריך להציע יוזמה מדינית משלו. אבל נתניהו, כמו נתניהו, לא פועל עד הרגע האחרון - ולעיתים גם לא ברגע האחרון. וכך, בעוד שנה בלבד, אנו עלולים לגלות שקיבלנו ארבע שנים של מחוות אמריקניות חשובות - אך נשלם עליהן בריבית, מבלי שהפקנו מהן שום רווח ממשי

בחודש שעבר שוחחתי עם ידיד, שהוא מן המובילים בתחומו בישראל ואשר יש לו קשרי עבודה יום-יומיים עם פירמת ענק בינלאומית שמרכזה בארה"ב. שאלתי אותו על יחסי ישראל עם הקהילה היהודית בארה"ב, ותשובתו הפתיעה אותו. לדבריו, הבעיה איננה מתווה הכותל או הגיור, אלא מה שנתפס כהזדהות מוחלטת של נתניהו עם טראמפ. הידידות עם ישראל הייתה מכנה משותף לדמוקרטים ולרפובליקנים, הסביר, אך כעת - בגלל האנטגוניזם הקיצוני כלפי טראמפ - יש לא מעט דמוקרטים המסתייגים מאותה ידידות. אם ישראל תפסיק להיות בקונצנזוס האמריקני, עלולה להיות לנו בעיה קשה.
טראמפ הוא כנראה ידיד אמיתי של ישראל, אם כי אצלו קשה לדעת בוודאות. בכל מקרה, מעשיו מלמדים על ידידותו: היציאה מהסכם הגרעין עם אירן, ההכרה בירושלים כבירת ישראל, ההכרה בסיפוח הגולן, הקלת המדיניות כלפי ההתנחלויות, ההתייצבות לצד ישראל במוסדות בינלאומיים. במישור הרחב יותר, התנהלותו של טראמפ בהחלט בעייתית מבחינתנו ואף עלולה לפגוע בנו בטווח הארוך: הקיטוב בארה"ב, ההימנעות מפעולה נחרצת נגד הגזענות והאלימות, האמון המופרז ברוסיה, הנסיגה מתפקיד השוטר הבינלאומי, ערעור יסודות המערכת הבינלאומית. אך מי שמסתכל על המישור הבין-מדינתי, ועוד יותר מכך על המישור הבין-אישי טראמפ-נתניהו, בהחלט יכול ליצור משוואה שלא תעזור לנו, בלשון המעטה, אם הנשיא הבא יהיה דמוקרטי.
הבעיה העיקרית היא, שנתניהו לא עשה דבר בשלוש השנים האחרונות כדי למנף את הידידות הזאת. במקום להמתין לתוכנית המאה, הוא היה צריך להציע יוזמה מדינית משלו. במקום לחכות להצעות שלא נוכל לקבל, הוא היה צריך להעלות הצעות שיפגינו נכונות להידבר. ייתכן מאוד שהפלשתינים היו דוחים אותן, כפי שהם דחו כל הצעה שאינה מבטיחה את השמדת ישראל, אך היינו זוכים בנקודות רבות ערך בעולם ויכולים לאחר מכן לפעול בעצמנו. אבל נתניהו, כמו נתניהו, לא פועל עד הרגע האחרון - ולעיתים גם לא ברגע האחרון. וכך, בעוד שנה בלבד, אנו עלולים לגלות שקיבלנו ארבע שנים של מחוות אמריקניות חשובות - אך נשלם עליהן בריבית, מבלי שהפקנו מהן שום רווח ממשי.

תאריך:  17/01/2020   |   עודכן:  17/01/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 OECD  אבי גבאי / Avi  Gabay  אבי דיכטר / Avi Dicter  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  איוונקה טראמפ / Ivanka  Trump  אלי כהן / Eli Cohen  אנתוני  סקרמוצ'י / Anthony Scaramucci  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  ביל קלינטון / Bill Clinton  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  ג'ו ביידן  ג'וזף  דנפורד  ג'יימס  מאטיס / James Mattis  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  דוד אזולאי / David Azulai  דוד אמסלם / David Amsalem  דונלד ג'ון טראמפ / Donald John Trump  דייוויד  שולקין  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  הילרי קלינטון / Hillary  Clinton  הרברט מקמאסטר  חוק הלאום  חיים כץ / Haim Katz  יואב גלנט / Yoav Galant  יובל שטייניץ / Yuval  Steinitz  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל כ"ץ / Yisrael  Katz  מייק  פומפאו  מייק פנס  מיקי לוי / Mickey  Levy  מלאניה טראמפ  משה כחלון / Moshe Kahlon  משולם נהרי / Meshulam Nahari  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סוני פרדו  סופה (סופיה) לנדבר / Sofa  Landver  סטיב בנון  סילבן שלום / Silvan  Shalom  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  קלייאן קונוויי  ראיין זינקי  ריינס פריבוס  רקס טילרסון / Rex W. Tillerson  שון ספייסר  שרה סנדרס-האקבי
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביבי והדונלד
תגובות  [ 23 ] מוצגות  [ 23 ]  כתוב תגובה 
1
יש כאן,כנראה מישהוא
שמחה חן  |  17/01/20 09:22
2
המכנה המשותף של טראמפ ונתניהו
בן נאמן  |  17/01/20 09:39
3
ביבי זה שמאל בתחפושת ימין
חשדנית  |  17/01/20 10:16
 
- המשך-ביבי זה שמאל בתחפושת
חשדנית  |  17/01/20 21:26
 
- לא מסכים איתך חשדנית
רון ה.  |  18/01/20 15:55
 
- רון ה. רשימת 'ההישגים' של ביבי
חשדנית  |  18/01/20 20:32
 
- השליחות של הדחלילים מלהגות
חשדניסט  |  23/01/20 12:28
4
עיתונאי רציני, אבל...
אלגוריתמאי  |  17/01/20 10:30
5
מר לוין הונדס תודעתית
לכן מכחיש מציאות  |  17/01/20 11:34
6
אין שכל אין דאגות...
יש העזתי שצופר...  |  17/01/20 11:48
7
באמת...
אלו שלא שוכחים 73  |  17/01/20 11:53
8
האיי קיו של מר נתניהו עובר ...
רננה  |  17/01/20 15:24
9
מיחזור של דברים
באום  |  17/01/20 16:04
 
- ואם כבר הזכרת את ברנע
שונסי גנצינר  |  18/01/20 14:18
10
לוין מבקר את ביבי...
בדיחה?  |  18/01/20 09:35
 
- גם זה לא
גם זה לא  |  23/01/20 05:54
11
קשקוש
מגיב ותיק  |  18/01/20 10:36
 
- אנא קרא את דברי חשדנית.
אל: מגיב ותיק  |  18/01/20 17:58
 
- הכישרון המיוחד של חשדנית ושות'
צייד כשרונות  |  19/01/20 12:09
 
- קשקשן,אני מצביעה לעוצמה יהודית
חשדנית  |  20/01/20 01:29
 
- על ראש הבן גבירים בוער הרביב
החושד בחשדנית  |  20/01/20 21:21
12
מספיק שהמחבר מכנה את ראש
שושנה ד.  |  18/01/20 18:14
13
כתב התעמולה הזה לא ראוי ל"ת
עיתונאי  |  23/01/20 19:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשל טראמפ
איתמר לוין
נשיא המצוי ערב מלחמה מסתמך על יועצים מנוסים, קהילת מודיעין אמינה, קשרים הדוקים עם בעלות ברית ואמונו של הציבור. לטראמפ יש מעט מאלו, טוען וושינגטון פוסט
איתמר לוין
גארדיאן מסכם לקראת שנת הבחירות: מדיניות החוץ של טראמפ היא כאוטית, וספק אם עומד מאחוריה תהליך מסודר ואחראי של קבלת החלטות בתחום הביטחון הלאומי
איתמר לוין
שני שופטים לבית המשפט העליון, 50 שופטים לבתי המשפט הפדרליים לערעורים - זהו היבול של טראמפ עד כה    לנוכח העובדה שמדובר בשופטים צעירים, מדובר בשינוי ארוך טווח - מציין וושינגטון פוסט
איתמר לוין
ממרום 96 שנותיו ואחרי 14 שנים בראש הבולשת וסוכנות הביון, ובסטר מודאג מההתקפות של טראמפ ושר המשפטים באר על היושרה של הבולשת ומאוכזב מרודי ג'וליאני
איתמר לוין
דונלד טראמפ חצה את רף 15,000 הבלופים מאז נכנס לבית הלבן ומחזיק בשבעה מבין השקרים הבולטים של השנה    גם הילרי קלינטון וקמלה הריס מדורגות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il