X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
ראש ממשלת הודו נהנה מכוח כמעט ללא מעצורים, מה שיאפשר לו לקדם רפורמות - וגם גורם לחששות מפני גלישה לרודנות. "The World in 2020" מפנה את תשומת הלב גם לשר הפנים
▪  ▪  ▪
מודי ושאה. יותר כוח למשטרה [צילום: AP]

ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, מציין השנה שש שנים בשלטון כמעט ללא מצרים. רבים ציפו שמפלגת בהראטיה ג'נאטה שבראשותו תנצח בבחירות ב-2019, אך מעטים חזו שנצחונה יהיה גדול עוד יותר מאשר ב-2014. האופוזיציה המרוסקת, שהייתה חלשה ומפולגת ממילא, נמוגה עוד יותר. הצפי כעת הוא לדמוקרטיה של מפלגה אחת - ממשיך מקס רודנבק, הכתב הראשי של אקונומיסט בדרום אסיה, במאמרו ב-"The World in 2020".
מודי אינו נהנה רק מכך שהוא עומד בראש מפלגה מצליחה. הוא עצמו מהווה שילוב של אנרגיה, כריזמה ופעלתנות המוחץ את מתנגדיו. הבחירות אשתקד היו פחות על מדיניות ויותר על מודי עצמו. הוא עשה שרירים מול פקיסטן, הבטיח חדרי שירותים ותנורי בישול לעניים ותקף ללא רחם את יריביו - וכל אלו מלמדים על שאפתנות עצומה להצליח.
אם ההודים רצו מנהיג חזק - הם קיבלו אותו. נעלמו הבלמים של המפלגה בקדנציה הראשונה שלו, כאשר כיום הוא נהנה מרוב של 353 מושבים בבית התחתון של הפרלמנט בן 545 החברים, המעניק לו למעשה צ'ק פתוח לפעול כרצונו. מודי בוחר שרים ובעלי תפקידים אחרים פחות על-פי כישוריהם, ויותר על-פי הסכמתם לעדיפות הראשונה שלו - אידיאולוגיה הינדית-לאומנית - ועל-פי נאמנותם האישית כלפיו.
עם ממשלה חלשה יחסית, מרכז הכוח נמצא בידי משרדו של מודי עצמו. היוצא מן הכלל היחיד הוא אמית שאה, עוזרו הקרוב של מודי עוד מהתקופה בה עמד בראש ממשלת מדינת גוג'ראט. כראש המפלגה בקדנציה הקודמת, לזכותו של שאה נזקפים הגדלת מספר חבריה ועיצוב אסטרטגיות הקמפיינים שלה במישורי המדינות והלאום. כעת הוא שר הפנים, תפקיד המאפשר לו להשתמש במערכות החוק והסדר כדי לתגמל ידידים ולהעניש יריבים.
השאלה היא, מסביר רודנבק, מה יעשה מודי עם הכוח הרב הזה. בקדנציה הקודמת הוא נמנע מביצוע רפורמות מרחיקות לכת. אבל מודי 2.0 מראה יותר נחישות. הוא הכניס את קשמיר לשליטה ישירה של ניו-דלהי, תוך דיכוי זכויותיהם הפוליטיות של 7.5 מיליוני המוסלמים בחבל זה. במקביל, מקדם שאה חבילת חוקים המגדילים את כוחה של המשטרה ואת יכולתה לפקח על הציבור. הוא גם החליט להרחיב לכל המדינה פרויקט שהחל כפיילוט במדינת אסאם, בו חויבו 32 מיליוני התושבים להוכיח את אזרחותם ההודית - מה שגרם לשלילתה מ-2 מיליון בני אדם, רובם עניים ומוסלמים.
כאשר כלכלתה של הודו מראה סימנים של האטה, התמקדותו של צוות מודי בנושאים כאלו נראית שגויה. אין ספק שהצעדים גרמו להזדעקות מצידם של בני מיעוטים ואינטלקטואלים ליברלים, החוששים מפני הטיה חזקה לעבר רודנות. אבל כאשר כל כך מעט יכול לבלום אותו, דרכה של הודו נתונה בידי מודי - מסכם רודנבק.

תאריך:  19/01/20   |   עודכן:  19/01/20
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
לארגונו של נסראללה אין חשק מיוחד להתעמת עם ארה"ב וישראל, אך ייתכן שכעת לא תהיה לו ברירה. Foreign Affairs סוקר את דרכי הפעולה האפשריות - בלבנון, במזרח התיכון וברחבי העולם
איתמר לוין
אקונומיסט מנתח את הדרמה הפוליטית במוסקבה השבוע, ואומר שמטרתו של פוטין ברורה: להישאר בשלטון, בצורה זו או אחרת, גם לאחר תום הקדנציה הנוכחית ב-2024    ארה"ב והאיחוד האירופי לא יתערבו, בעוד שליטים סמכותניים אחרים ינסו ללמוד מפוטין כיצד לשלוט לנצח
איתמר לוין
וושינגטון פוסט: טראמפ ויתר על הרעיון של משפט ארוך    פקיד בכיר בבית הלבן מבהיר שהנשיא מתנגד לשמיעת עדים כפי שדורשים הדמוקרטים, וצופה שהמשפט יימשך שבועיים בלבד: "הראיות הן לטובת הנשיא"
איתמר לוין
רוב הנשיאים האמריקניים נבחרים לקדנציה נוספת, ודאי כאשר הכלכלה במצב טוב. קשה להעריך מהם סיכוייו של דונלד טראמפ ללכת בעקבותיהם - מסביר "The World in 2020"
איתמר לוין
מנהלים אמריקנים בכירים יגלו השנה שיש מחיר להתעסקות בפוליטיקה, צופה "The World in 2020". חלקם יאמצו בתגובה גישה פשוטה יותר, שתאפשר להם להמשיך מעורבות זו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il