X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
גם הכלכלה האמריקנית נפגעה משמעותית

המחיר הכבד של מגיפת המשככים

מחקר חדש מלמד, שההתמכרות למשככי כאבים גרמה לאורך השנים לקושי משמעותי במציאת משרות, לירידה במכירות ולהסתמכות גדולה יותר של חברות על תחליפים טכנולוגיים לבני אדם - מדווח אקונומיסט
▪  ▪  ▪
המחיר: 3.4% מהתוצר [צילום: ג'סיקה היל, AP]

השלכות מגיפת משככי הכאבים בארה"ב הולכות ומתעצמות. מחקר של אן קייס ואנגוס דיטון מאוניברסיטת פרינסטון העלה, כי שימוש היתר במשככים היווה סיבה מרכזית לעלייה במקרי מוות בגיל העמידה מאז שנת 2000. מועצת היועצים הכלכליים מעריכה, כי בשנת 2018 עלתה המגיפה הזאת – כולל המחיר הכלכלי של אובדן חיים – 696 מיליארד דולר, שהם 3.4% מהתוצר האמריקני באותה שנה.
יותר ויותר פרטים צצים כעת, מדווח אקונומיסט. בשנת 2017 הראה אלן קרוגר מאוניברסיטת פרינסטון, כי שיעור ההשתתפות בכוח העבודה ירד באותם מחוזות בהם נרשמו יותר משככי כאבים. שלושה חוקרים מאוניברסיטת צפון קרוליינה מפרסמים מחקר על השלכות המגיפה על עסקים ועל ההשקעות העסקיות. החוקרים מצאו, כי הסיכוי למצוא עבודה נמוך ב-5.8% כאשר מדובר במטופלים של רופאים אשר לאורך השנים רשמו יותר משככי כאבים. זאת ועוד: המכירות של חברות ב-75 המחוזות בהם נרשמו יותר משככי כאבים, נמוכות ב-1.7% משל חברות ב-25 מחוזות בהם נרשמו פחות. חברות אלו מתקשות למצוא עובדים – משום שהם מכורים למשככים – וגם משקיעות יותר בטכנולוגיה המחליפה את העובד האנושי.
החוקרים ניסו לשלול הסברים חילופיים לתופעות אלו. הם בדקו האם התוצאות שונות אם משמיטים את המחוזות בעלי הביצועים הכלכליים הגרועים ביותר ואת אלו שבהן נרשמו משככי כאבים בשיעור הגבוה ביותר. הם גם בדקו מה קורה אם מוציאים מהחישוב חברות תעשייתיות ואת אלו החשופות לייבוא מסין. התוצאה: השפעת משככי הכאבים על התעסוקה נשארת זהה.
החוקרים בדקו רק עובדים בגילאי 60-18, כדי להוציא מהמחקר את מי שעומדים לפרוש ממילא, והוציאו מהבדיקה את מי שלא קיבלו אי-פעם משככי כאבים. הם גם הביאו בחשבון את המקרים בהם השימוש במשככים היה לצורכי חרום, למשל בחדרי מיון. התוצאה: גם השימוש הזה במשככים מוביל לירידה בתעסוקה ובתפוקה.
לדברי אקונומיסט, להשלכות השליליות של מגיפת המשככים יש תוצאות ברורות. ראשית, הן מראות עד כמה כלכלנים עלולים להתקשות בתחזיותיהם לגבי שוק העבודה, משום שלתמונה ייכנסו גורמים מפתיעים כמו התרופות. שנית, המגיפה מעלה טיעון חזק בעד התערבות ממשלתית, שכן היא נבעה מכשל שוק: רופאים שהיו חופשיים לרשום את המשככים ומטופלים שהיו חופשיים להשתמש בהם. שתי הקבוצות לא צפו את התוצאות השליליות, ואיש לא הזהיר אותן.
הרשויות בארה"ב אכן הגיבו, כאשר 25 מדינות אישרו חוקים לאסדרת השימוש במשככים. נראה שמאז 2017 נבלם הגידול במספר המתים כתוצאה מן השימוש במשככי הכאבים. המחקר החדש מוצא גם הוכחות להשלכות חיוביות על המדינות בהן עברו חוקים אלו. עסקים צריכים לא רק עובדים בעלי מיומנות; הם צריכים עובדים שאינם מכורים.

תאריך:  20/01/20   |   עודכן:  20/01/20
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
ארה"ב ואירן ימשיכו להיות קרובות לעימות צבאי, והסיכויים לפריצת דרך של ממש השנה הם אפסיים. אבל אולי בכל זאת יהיה שיפור כלשהו ביחסים - מסביר "The World in 2020", לפני חיסולו של סולימאני
איתמר לוין
יפן מקווה להפוך את האולימפיאדה השנה למנוף לחיזוק מעמדה הבינלאומי. היא נמצאת במקום טוב לעשות זאת, אך יש גם לא מעט מכשולים - מדווח "The World in 2020"
איתמר לוין
לארגונו של נסראללה אין חשק מיוחד להתעמת עם ארה"ב וישראל, אך ייתכן שכעת לא תהיה לו ברירה. Foreign Affairs סוקר את דרכי הפעולה האפשריות - בלבנון, במזרח התיכון וברחבי העולם
איתמר לוין
אקונומיסט מנתח את הדרמה הפוליטית במוסקבה השבוע, ואומר שמטרתו של פוטין ברורה: להישאר בשלטון, בצורה זו או אחרת, גם לאחר תום הקדנציה הנוכחית ב-2024    ארה"ב והאיחוד האירופי לא יתערבו, בעוד שליטים סמכותניים אחרים ינסו ללמוד מפוטין כיצד לשלוט לנצח
איתמר לוין
וושינגטון פוסט: טראמפ ויתר על הרעיון של משפט ארוך    פקיד בכיר בבית הלבן מבהיר שהנשיא מתנגד לשמיעת עדים כפי שדורשים הדמוקרטים, וצופה שהמשפט יימשך שבועיים בלבד: "הראיות הן לטובת הנשיא"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il