X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הסודות מאחורי המדפים

תרגילי שיווק של הרשתות

בחלק לא מבוטל של הרשתות מופעל מותג פרטי של הרשת, אשר החל את דרכו כמותג מוזל לצד המותג המוביל, אולם על ציר הזמן גדלה נוכחותו
▪  ▪  ▪
אי שקט ברשתות [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

רשתות השיווק נעות בתקופה האחרונה במסלול של אי-שקט מסוים. ריבוי ההזמנות דרך האינטרנט מאתרי חו"ל, ייקור עלויות כוח אדם ושכירות, קריסת רשתות אופנה, התגברות תחרות בתחום עיצוב הבית והפארם וכן התגברות מגמת צמצום הצריכה, אשר נמצאת עדיין על אש קטנה, אך אש אשר מרחיבה את השפעתה מדי יום.
אי שקט זה בא לידי ביטוי בעלייה בלתי פוסקת של מחירי צרכן וזאת על-מנת להגדיל את הרווח ולהקטין במידת מה את הסיכון שלהם (כך הן חושבות, אולם בסופו של דבר טעות בידן) וגם ביצירת מבצעים מלאכותיים של קנה זוג במחיר מוזל, כאשר מחיר הבדיד הוא מחיר מופקע ומחיר הזוג הוא מחיר סביר, ממש לא מחיר מבצע אמיתי. נכנסתי לאחרונה לסניף של יינות ביתן ונראה שהלחץ אוחז בכל פינה ובכל מדף. ישנם עשרות רבות של "מבצעי זוג ב", הרשת ממש מתחננת, קנה ממני והצרכן לעיתים בחוסר ברירה מעמיס גם מוצרים אשר לא נחוצים לו ואולי יעשה בהם שימוש עוד חצי שנה.
פעילות שיווקית נוספת, היא פרסום במדיה של מבצעים. הדבר בולט בעיקר בפרסומים של רשת שופרסל גם לכלל הלקוחות וגם ללקוחות כרטיס האשראי שלה - אני מסתכל בדף המבצעים ולא מוצא שם חיתוך מחיר אמיתי, או במילים אחרות לא מוצא סיבה לקום מהכורסא ולקנות שם. את "המבצעים שלהם" אני יכול למצוא גם ברשתות אחרות, בלי פרסום/רעש וצלצולים, כלומר נראה שהרשת הגדולה עם יכולת הקניה האדירה, מעדיפה לכאורה להשקיע בפרסום ובמודעות/נראות ופחות במחיר טוב ללקוחותיה.
בחלק לא מבוטל של הרשתות מופעל מותג פרטי של הרשת, אשר החל את דרכו כמותג מוזל לצד המותג המוביל, אולם על ציר הזמן גדלה נוכחותו גם במקום המותג המוביל ובמחירי צרכן אשר לא אחת אף יקרים מהמותג המוביל והכל על מזבח הרווח והרווחיות.
הפעילות הכי מרגיזה של הרשתות זה קביעת רף זכאות למבצע, כמו קנה ב-400 שקלים שלם רק 250, כאשר שני הצדדים יודעים שמחירי המוצרים הבדידים זה הרבה יותר "מפייק".
פעילות זו למעשה נלחמת באופן ישיר ובוטה במגמה הצרכנית החדשה של צמצום הצריכה ונראה שאולי היא רק מלבה את האש ומקוממת יותר ויותר צרכנים מלהדיר את רגליהם מהרשת שנוקטת כך.
האם לא יותר פשוט ונכון - להציע את המוצרים במחיר הנכון שלהם? ולתת ללקוח להחליט מה טוב בשבילו? מדוע אנו צריכים לקנות שניים-שלושה פריטים נוספים על הפריט המבוקש?
פעולות מסוג זה, רק יגרמו ללקוחות להזמין יותר באינטרנט ורק את הפריט שהם מבקשים ו/או לשכנע אותם להסיט את כספם למוצרים אחרים כמו מוצרי חוויה, קרי טיול לחו"ל או בילוי בקולנוע והתאטרון?
נראה שבעתיד נראה סכומים הולכים וגדלים המופנים לצריכה של תרבות פנאי ותרבות חוויה ופחות כסף, ופחות צריכה של מזון ומוצרי צריכה יום יומיים, נראה דחייה של קניות לבית, והפניית המשאבים לצריכה של זיכרונות וחוויות.

תאריך:  19/01/2020   |   עודכן:  19/01/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
יורשו של קאסם סולימאני מנסה לטרפד את ההסדרה ברצועת עזה באמצעות ארגון הג'יהאד האיסלאמי וחמאס אינו מונע ירי רקטות לעבר ישראל    חמאס רוצה להינות מפירות ההסדרה ומהסיוע האירני כאחד, הוא מנסה להחזיק את המקל משני קצותיו ולשמר מנוף לחץ קבוע על ישראל
יוסף אורן
הרגע הקונקרטי שבו נולד השיר 'סליחות' הוא רגע ההתפכחות מקסמי אהבה כוזבת, אהבה שהתבססה רק על העונג המיני    במושגי כל תקופה יישאר השיר נועז למדי, משום שלאה גולדברג לא נרתעה בו מחשיפת עצמה בנושא שכותבות רבות היו בוחרות להצניע
נסים ישעיהו
משה גילה שבני ישראל נחלקים בתוכם באופן כללי לשני מחנות; מחנה אחד, אומנם לא גדול אבל משפיע כי הוא החזיק בכל עמדות הכוח, התנהל כמי שתכלית חייו היא למצוא חן בעיני הגויים, להידמות להם ככל האפשר, והמחנה השני התנהל כמי שתכלית חייו היא לשאת חן בעיני המחנה שמחזיק בעמדות הכוח
עידן יוסף
נסיעות בקווים עם ביקוש מועט הוקדמו או בוטלו ב-16 קווים    ynet הצית תבערה תקשורתית ובשמאל תקפו בחריפות נגד שר התחבורה שמצידו צינן את המהומה
הרב אילעאי עופרן
המשוררת לאה גולדברג, שאתמול מלאו 50 שנים למותה, הייתה בצעירותה דיירת משנה בביתם של סבי וסבתי, ישעיהו וגרטה לייבוביץ', בגרמניה    כך הצילה את סבי, בשיחת טלפון בעברית, מציפורני הגסטאפו הנאצי והצילה את חייו    אני חב לה את חיי ואת חיי משפחתי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il