X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ב-2020 תפישת העולם מונחית הרהורי לב משוכנעת שמשטר האייתולות הוא שותף פוטנציאלי למו"מ ודו-קיום בשלום, ומקילה ראש בעקרונות האיסלאם המנחים את האייתולות למימוש חזון מגלומני
▪  ▪  ▪

עתיד המדינה, לחסד או לשבט, תלוי בעימות המתנהל בין תפישת עולם מונחית מציאות לבין תפישת עולם מונחית הרהורי לב, בכל הקשור להתייחסותנו למזרח התיכון.
התפישה מונחית המציאות מכירה בעוצמת המאפיינים השורשיים והמתסכלים - בני 1,400 השנים - של הזירה הפנימית והאזורית הבינערבית ובין-מוסלמית. לדוגמה, אי-יציבות, אי-ודאות, אי-סובלנות, אלימות, טרור, חתרנות, הפכפכות, משטרי מיעוט רודניים וזמניים (ומכאן ארעיות ההסכמים), פיצול פנימי ואזורי, "על מילים אין משלמים מכס", מרכזיות האיסלאם הדתי/מדיני (כולל היחס ל"כופר" הנחות), חינוך לשנאת "הכופר", היעדר דו-קיום בשלום בינערבי ובינאיסלאמי.
תפישה מונחית מציאות מייחלת לתרחיש חיובי, אך מבינה שהמזרח התיכון מייצר, בדרך כלל, תרחיש שלילי, המחייב גבולות ביטחון מיוחדים כתנאי לקיום במציאות הפכפכה, בלתי צפויה ואלימה.
לעומת זאת, תפישה מונחית הרהורי לב מאמינה שמחוות וויתורים דרמטיים עשויים לשכנע את האזור להינתק משורשיו העמוקים ולאמץ ערכים, דפוסי התנהלות והגיון מערביים, כולל דו-קיום בשלום, למרות ש"המאמינים" עדין לא מעניקים זאת איש לרעהו.
הפער בין שתי הגישות בולט מאז דצמבר 2010, עם התפרצות מלחמות אזרחים, טרור ושפיכות דמים מצפון מערב אפריקה ועד המפרץ הפרסי. התפישה מונחית הרהורי לב ראתה בהתפרצות "אביב ערבי", "מצעד הדמוקרטיה" ו"מהפיכת הנוער והפייסבוק", והתעלמה ממציאות של "צונאמי ערבי" המדגיש הפכפכות ואיומים בלתי צפויים, המחייבים משנה זהירות וביטחון.
משטרי טרור
ב-1978/79 הקריבו הרהורי לב של הנשיא קארטר את השאה הפרסי הפרו-אמריקני והעניקו רוח גבית למתנגדיו, מתוך אשלייה שאייתולה חומייני יקדם דמוקרטיה ויהיה אנטי-סובייטי ופרו-אמריקני.
ב-1990, ערב פלישת סדאם חוסיין לכווית, הניחו הרהורי לב של הנשיא בוש שאויבו (צדאם) של אויבי (אייתולה חומייני) הוא ידידי, ומכאן הסכמי מודיעין, חימוש וסחר של ארה"ב עם עירק. בוש ראה באיומי סדאם על כווית עניין בינערבי, וסלל את הדרך לפלישה לכווית ולשתי מלחמות המפרץ.
ב-2003 הביא חיסול משטר סדאם לשדרוג תדמית ההרתעה האמריקנית ולהרתעת משטרי הטרור באירן, סוריה ולוב. אבל הרהורי לב של הנשיא בוש הבן הביאו לפעילות לקידום דמוקרטיה ערבית, למרות שהיא איום ברור ומיידי לכל משטר ערבי פרו-אמריקני. בוש אף פתח במערכה לפיוס האיסלאם כדי לשדרג את הקשר עם העולם המוסלמי, תוך התעלמות ממציאות המזרח התיכון הרואה בפייסנות, ומחוות סממני חולשה, המכרסמים בתדמית ההרתעה ומקצינים טרור.
ב-2015 הביאו הרהורי לב של הנשיא אובמה להנחה ש-150 מיליארד דולרים יסיטו את משטר האייתולות מטרור וגרעין לדו-קיום בשלום. המציאות ממחישה שהאייתולות שידרגו את חדירתם לעירק, סוריה, לבנון ותימן ואת האיום על כל משטר ערבי פרו-אמריקני.
ב-2020 תפישת העולם מונחית הרהורי לב משוכנעת שמשטר האייתולות הוא שותף פוטנציאלי למו"מ ודו-קיום בשלום, ומקילה ראש בעקרונות האיסלאם המנחים את האייתולות למימוש חזון מגלומני: האיסלאם הוא הדת הלגיטימית היחידה שנועדה לשלוט בעולם; על "הכופר" להתמסר ל"מאמינים" בדרכי נועם או מלחמה; הסכם עם "כופרים" הוא זמני עד לשיקום עוצמת "המאמינים".
הפקת לקחים מהמחיר הנורא של מדיניות מונחית הרהורי לב תצמצם טעויות של ישראל בהתנהלותה מול סוריה, חיזבאללה, חמאס והרשות הפלשתינית.

תאריך:  20/01/2020   |   עודכן:  20/01/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 סדאם חוסיין
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המזרח התיכון: מציאות לעומת הרהורי-לב
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
אליהו קאופמן
המדינה הזו הוקמה - במשך כמאה שנה (טרום ההקמה ולאחר הקמתה) באנדרלמוסיה כזו שציבורים שונים ומשונים דבקו זה לזה עם עמדות קיצוניות הפוכות    לפיכך פסילתם של אלה ושל אחרים לא תסתיר את העובדה שזו לא מדינה נורמאלית ולכן כל ציבור בטוח שהוא ורק הוא שייך למדינה הזו ואילו האחר הוא כאן רק בבחינת "פרזיט" ואויב
דן מרגלית
הייה ראוי לרוב הנושך שפתיים ומקיים פקודה חוקית שליבם אינו שלם איתה. הייה ראוי לנכדות ולנכדים שלי (ולבנות ולבנים שלך) שממלאים פקודות חוקיות אך מאוסות כדי לקיים את הערך היותר חשוב ויותר מרכזי של הדמוקרטיה
דן מרגלית
אבל הלילה היה לבנט רגע של עדנה, וההגינות מחייבת לציין זאת    אומנם הוא חבר לאנשים מזיקים מאוד כבצלאל סמוטריץ' ורפי פרץ, ובכל זאת עומדת לו הזכות שמנע מביבי להכניס לכנסת את הכהניסטים המוצהרים
עמוס שנער
הימין שזקוק לכל קול כדי לגרד את אחוז החסימה, חייב לייצג גם קהלים מתונים ולא לתת לרבים את התחושה שמשתלטים עליהם ועל חינוך ילדיהם    שר החינוך חייב להיות דמות כובשת ואהודה שאינה חייבת להיחשב כאישיות פוליטית דווקא    שר החינוך צריך לתת הרגשה נוחה להורים בבני ברק, בדימונה, בישובי המיעוטים וגם ברמת אביב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il