X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
"כאשר, נולד תינוק, הוא לא יכול לעשות כלום מלבד לבכות... אז הוא מיילל וגם צריך להחליף לו חיתולים, אחר כך הוא בגן ובבית הספר ואחר כך בצבא הגענו לגיל עשרים"
▪  ▪  ▪
שיחות בפרלמנט [צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90]

יושבים בקפה הפרלמנטי שלנו, שותים קפה עם קרואסון והמלצרית שואלת אם מישהו רוצה סנדוויץ' עם סלומון. אז איש לא רוצה סנדוויץ', אבל אחדים ממהרים לתקן לה: "סלומון הוא שלמה. המלך. סלמון הוא דג, שמגיע מצפון אירופה והוא טעים". טוב, היא לא המלצרית היחידה שלא ידעה את ההבדל. אז בקצה השולחן הסתכל מישהו על הנוכחים, שכולם לא צעירים והעיר ביבושת: "כמה הם חיי אדם"? מין שאלה, שבגילנו לא שואלים. אבל האיש לא מתבייש ולא מהסס. מסתכל על היושבים סביב הקפה ושותקים. מי יודע להשיב על שאלה כזו?... - אולי, אולי תסביר את השאלה, מעיר מישהו קצת בגמגום.
"טוב, אז כמה שנים הן פעילות? כמה זמן אפשר לומר שחיי האדם הם פעילים? בממוצע כמובן"... מכיוון, שגם ההסבר לא זכה לתגובה, המשיך האיש שלנו: "כחמישים שנה. רק חמישים שנה". איזה הסכמה של אי-הסכמה נשמעה מסביב. "מז'תומרת"? "כאשר, נולד תינוק. הוא לא יכול לעשות כלום מלבד לבכות", ממשיך הקשיש. "אז הוא מיילל וגם צריך להחליף לו חיתולים. אחר כך הוא בגן ובבית הספר ואחר כך בצבא. הגענו לגיל עשרים. "עוד קצת ללמוד או להתאמן ובגיל עשרים וחמש, נגיד, הוא יכול להתחיל לעשות משהו. "ואם ימשיך להיות עסוק אחרי יציאה לפנסיה, יגיע לגיל שבעים וחמש. אז יבוא אלינו, לפרלמנט.
"בקיצור, מעשרים וחמש עד שבעים וחמש - חמישים שנות פעילות. ואל תשלו את עצמכם, שחיי אדם הפעילים הם יותר שנים. לכולנו יהיה אותו סוף". היה שקט קצר ואז אמר מי מן היושבים: "לצערי, אתה צודק. היה אצלי השבוע טכנאי בקלנועית - היה פנצ'ר והוא בא להחליף גלגל. 'אני בן ארבעים ושלוש', אמר הטכנאי. 'לפני שבע שנים התחלתי להתעסק עם קלנועיות ונתקלתי בזקנים, נכים, בדמנטיים וחולים בכל מיני צרות. היה לי משבר, כי עד אז לא חשבתי על הסוף. חשבתי שתמיד אהיה צעיר, בריא ואחד שהולך לחדר כושר"... האיש שלנו שמע, קם, נשען על מקלו ודידה לאט אל היציאה מן הקפה.
מספרים חיוביים
פרופ' אברהם בלבן (בן 76) כותב בכל יום ששי טור של רשימות תל אביביות בהארץ ובאחרונה הוציא ספר של רשימות מעולות אלה. אתמול כתב בטור שלו בהארץ על רכיבתו על אופניים: "כשאני עושה את דרכי חזרה לטיילת כדי להמשיך ליפו, נוסע מולי נער על קורקינט חשמלי. הוא מתקרב אלי במהירות ואני זז ימינה כדי לפנות לו דרך, אבל גם הוא בבלבולו פונה ימינה ומעיף אותי לעבר הכביש... הגלגל הקדמי של אופניי נחבט ברעש גדול בספסל ואני אחריו. אני מרגיש איך מוחי מתחיל אתחול מחדש של המערכת: יום שישי, 11 בבוקר, מכה חזקה בברך שמאל ובירך, כאב חזק בצוואר, אבל הקסדה שמרה על הראש... "אני לא צריך עזרה. רק לשבת כמה רגעים כדי לייצב את נשימתי".
כתבתי פעמים רבות כאן בבלוג, על אסון החשמלונים למיניהם, אבל שר התחבורה הכושל, ישראל כ"ץ, מנע בתוקף התקנת מספרים לכלי תחבורה אלה. רק כשפרש מתפקידו, הותקנו מספרים לאופניים וקורקינטים. ואני זוכר, שבימי הבריטים היו כאן מספרי זיהוי לכל זוג אופניים (לא חשמליים!). וגם היום, כאשר מישהו פוגע - כמו הנער הזה - אפשר לציין את המספר ולתפוס את המזיק!

תאריך:  20/01/2020   |   עודכן:  20/01/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עליס בליטנטל
רשף לוי הנפיק יצירה "לרקוד ולעוף" שמקפיצה את הצופים ומפתיעה בכל רגע נתון    הבימאית הצעירה אלה ניקוליבסקי ניווטה בטוב טעם ובהצלחה את הקאסט הצעיר והמלבב של מסיימי שנה ג׳ בבית צבי    הצגה מרנינה ומשלהבת
ציפי לידר
בשולי הכותרות: איזו מפלגה ראוייה להדחה?    [הדממה האלחוטית לנוכח הבאר המרעילה של הסופר    השפם והתמונה    ולקינוח קריקטורה אחת
יורם אטינגר
ב-2020 תפישת העולם מונחית הרהורי לב משוכנעת שמשטר האייתולות הוא שותף פוטנציאלי למו"מ ודו-קיום בשלום, ומקילה ראש בעקרונות האיסלאם המנחים את האייתולות למימוש חזון מגלומני
איתן קלינסקי
אליהו קאופמן
המדינה הזו הוקמה - במשך כמאה שנה (טרום ההקמה ולאחר הקמתה) באנדרלמוסיה כזו שציבורים שונים ומשונים דבקו זה לזה עם עמדות קיצוניות הפוכות    לפיכך פסילתם של אלה ושל אחרים לא תסתיר את העובדה שזו לא מדינה נורמאלית ולכן כל ציבור בטוח שהוא ורק הוא שייך למדינה הזו ואילו האחר הוא כאן רק בבחינת "פרזיט" ואויב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il