X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
לפני שמשלבים נשים וגברים בתפקידי לחימה המצריכים יכולות גופניות, כדאי לשלב את שני המינים באירועי ספורט. אבל ההיגיון הזה לא עובד, כי צה"ל מפחד מפני חבורה של פמיניסטיות צדקניות ותומכיהן בתקשורת
▪  ▪  ▪
זה חוק הטבע [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

הנה רעיון לעורך דין שרוצה לעשות הרבה רעש והרבה כסף: לעתור נגד הוועד האולימפי הבינלאומי בדרישה לשוויון בין המינים. מדוע נשים צריכות להתחרות בנפרד מגברים? ומדוע נשים מתמודדות באתלטיקה רק בקרב שבע, בעוד מלך האתלטים הגברי הוא מי שמנצח בקרב עשר? ומאחר שכידוע בגד הים מגביר את החיכוך במים, יש להתיר לשחייניות להסתפק בחלקו התחתון של בגד הים, כדי לקרב את הישגיהן לאלו של הגברים.
זה כמובן לא יקרה. אפילו בארה"ב, המלכה הבלתי מעורערת של הליטיגציה המופרעת, איש אינו דורש לשלב בין המינים באירועי ספורט. בוודאי שאיש אינו מעלה על דעתו לכפות על ליגת הפוטבול לשלב נשים, או לשלוח אישה לקרב איגרוף נגד גבר. למה? כי כולם יודעים שיש הבדלים פיזיולוגיים בין המינים. תמיד היו ותמיד יהיו. הגברים ירוצו מהר יותר ויקפצו גבוה יותר ויהדפו רחוק יותר ויחבטו חזק יותר - בעוד הנשים יבצעו תרגילי התעמלות ושחייה צורנית מרהיבי עין בזכות ממדיהן הקטנים.
יש ענף ספורט אחד ויחיד בו גברים ונשים מתחרים יחדיו: רכיבה על סוסים - כי כאן לכל היותר ייתכן שהרוכבת תהיה קצת יותר קלה מהרוכב, ומסתבר שזה לא משמעותי. בטניס יש זוגות מעורבים - גבר ואישה מול גבר ואישה. אבל עוד לא שמענו על קבוצת כדורגל בה יהיו חמישה גברים, חמש נשים ואחד טרנסג'נדר; זה בלתי אפשרי מבחינה פיזיולוגית, כי תיקול רגיל של גבר עלול לשבור את רגלה של אישה.
אז מאיפה צה"ל מביא את רעיון העיוועים, כאילו גברים ונשים יכולים לבצע בצורה שווה משימות לוחמה המצריכות מאמץ פיזי? למעט נשים חזקות במיוחד וגברים חלשים במיוחד, הטבע מכתיב שנשים יהיו איטיות יותר וחלשות יותר. זו אינה אמירה שיפוטית; הוא חוק הטבע. ואת זה אפילו הפמיניסטיות האדוקות ביותר לא יכולות לשנות, ולא משנה כמה יצעקו. התוצאה המתחייבת היא, שכאשר משלבים גברים ונשים בתפקידים פיזיים - כולם מתיישרים לפי המכנה המשותף הנמוך יותר, שהוא ההישגים הנשיים. וכאשר מדובר בכשירות צבאית ומבצעית, זה מסוכן - לחיילים/ות ולמדינה.
עכשיו צה"ל הולך על בהונות עם הדרישה לשלב נשים בתפקידי לחימה בשריון. במקום להגיד את המובן מאליו, צה"ל מנסה להיאבק בחוקי הטבע. והמובן מאליו הוא: הכושר הגופני של שריונרית יהיה נמוך מזה של שריונר. והמובן מאליו הוא: המדינה תתחרפן לחלוטין אם לוחמת תיפול בשבי. והמובן מאליו הוא: בתנאי שדה קשה מאוד לשמור על הצניעות המינימלית של שני המינים. לכן, המובן מאליו הוא: אין היתכנות ממשית לתפקיד של שריונרית מבצעית. מדריכת שריון? בבקשה; יש כבר לא מעטות. בשדה הקרב - זה לא ילך.
אבל כולנו הרי יודעים מה יעשו לרמטכ"ל שיעז להגיד את האמת הזאת. במקרה הטוב ביותר מבחינתו, יכנו אותו "שונא נשים", "סקסיסט", "שוביניסט", "חשוך", "איש ימי הביניים". במקרה היותר-גרוע, יקבעו ש"הוא נכנע להדתה" וש"רבנים מנהלים את צה"ל". ובמקרה הכי גרוע, מישהו ימצא - או ימציא - אמירה שלו שתוצג כאילו הוא הטריד מינית, ואולי אפילו חיבוק שנתן לפני 30 שנה לחיילת שלו, והקריירה שלו תחוסל.
אביב כוכבי - רמטכ"ל המצטייר כאחד הטובים ביותר שהיו לנו - צריך לבזבז זמן יקר על השטות הזאת: דיוני מטה, התייעצויות, החלטות, מעקב. כוכבי פשוט מבין, שמוטב לו לבצע את המהלך המטופש הזה, במקום להיות יעד לחמת הזעם הצדקנית של ארגוני הנשים ותומכיהן בתקשורת. והוא גם לא יסתכן בכך שבג"ץ יתערב ויכפה על צה"ל את השילוב הזה, בעוד צעד של אקטיביזם שיפוטי פורץ גבולות, אז הוא מנסה לכל הפחות לשלוט על התהליך. והשיא: צה"ל מוכן לדחות את הגיוס של שתי בנות שרוצות להיות שריונריות, כדי שיוכלו להשתלב בפיילוט המתוכנן. כלומר: לא הצרכים של צה"ל יקבעו, אלא הרצון למצוא חן.
בהקשר אחר לחלוטין אמר לפני עשרות שנים הנשיא דאז, יצחק נבון, כי צבא שיש לו העוז לומר למשפחה "בנכם לא יחזור", צריך להיות לו העוז לומר למשפחה "בנכם בשבי והמחיר תמורתו גבוה מדי". אבל אחרי שצה"ל איבד את היכולת לומר את המשפט השני, מה הפלא שאין לו יכולת לומר "מצטערים, אישה לא מתאימה". מתברר שהרבה יותר קל להילחם נגד חסן נסראללה מאשר מול פמיניסטית זועמת, ושאיום הטילים מאירן גורם להרבה פחות פיק ברכיים מאשר כמה שלטי מחאה.

תאריך:  21/01/2020   |   עודכן:  21/01/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צה"ל השתגעה
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
אהבתי
מילואימניק בעבר  |  21/01/20 08:32
2
אהבתי את הכותרת
מגיב ותיק  |  21/01/20 09:14
3
מ ב ר י ק
נכתב ע"י אשה  |  21/01/20 09:24
4
יש אולי 10 בנות שמעוניינות
חחחששש  |  21/01/20 10:41
5
לשרת עם בנות ולהתקלח אתן
בן 78 דורש לשרת   |  21/01/20 10:46
 
- צודק. שתי הבקשות אוויליות. ל"ת
alice  |  21/01/20 13:29
6
מפחדים מכמה צוחניות
למטכל אין ביצים  |  21/01/20 10:57
7
לצערי פיספסת
יובל כהן  |  21/01/20 11:51
8
לוין, למה, אתה מבין, למה לכתוב
בן נאמן  |  21/01/20 12:09
 
- אדוני, דומני שפספסת את מטרת
אל: בן נאמן  |  21/01/20 13:05
 
- עושה רושם שאתה לא הבנת
בן נאמן  |  21/01/20 15:58
9
יללות השוביניסטים
אחשדרפנים  |  22/01/20 12:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שרון מגנזי
אחד הרגעים המכוננים בעבודתה המחקרית של הפרופסור חרמונה שורק התרחש בעקבות שני מאמרי עמדה שפורסמו לפני כשנתיים בכתב העת Science. החוקרים האמריקנים הציעו גישה מחקרית חדשה המגדירה על ספקטרום אחד את כל מחלות הנפש החולקות תסמינים דומים, כגון סכיזופרניה והפרעה דו-קוטבית (מאניה דפרסיה). שורק העמיקה במאמרים ומצאה ש"שכחו" להתייחס במחקרים להבדל בין גברים ונשים
יואב יצחק
עולם מוזר: איש העסקים שמואל דונרשטיין (בעל השליטה ברב-בריח) סידר הטבות שלא כדין לסגנית מרכז ההשקעות אסתר עזריאל    לאחר מכן ועקב חששו ממנה התלונן נגדה בפני מנהל מרכז ההשקעות ובפני הפרקליטות    בגזר הדין נגד עזריאל צויינה השופטת עינת רון מפורשות דבר ההטבות שקיבלה עזריאל מדונרשטיין    הפרקליטות נמנעה ממתן הנחיה לחוקרו באזהרה ועתה היא מתגייסת להציגו כצדיק, על-אף שבפועל שימש "מעין עד מדינה" בלא הסכם
יואב יצחק
במסגרת החקירה בפרשת נתיבי ישראל נמסרה עדות והוגשה למשטרה הקלטה שבה נאמר: "היה בא ויזניצ'ר אומר לשמעון: תשמע, ליברמן צריך חצי מיליון שקל"    על-פי החשד שעלה, כספי שוחד מקופת חברת נתיבי ישראל יועדו לליברמן    למרות זאת, שי ניצן נמנע ממתן הנחיה לחקור את ליברמן    בעקבות פניית News1 פתח הנציב דוד רוזן בבדיקת הפרשה    ועוד: ליברמן חזר בו בבית המשפט וברח מדרישתו להאשים את הח"מ בשל כינויו: מאפיונר    בכך הוא מנסה לחמוק מבירור והכרעה בדבר התנהלותו המאפיוזית
איתמר לוין
לצד העובדה שראש ממשלתנו הרבה יותר אינטליגנטי ומצליח מאשר נשיא ארה"ב, קיימות נקודות דמיון מטרידות בין השניים. לא פלא שהם מסתדרים כל כך טוב; השאלה היא מה המחיר שאנחנו עלולים לשלם על הידידות הזאת
טובה ספרא
ומה אפשר ללמוד מהסיפור על הביטחון שלנו, בעיקר בחודש אוגוסט 2020    סקירה אסטרולוגית מיוחדת לבקשת הקוראים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il