X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
ארבע חלליות ימריאו השנה למאדים, אך המשימה החשובה ביותר - כותב "The World in 2020" - תהיה תחילתו של ניסיון לחזות הפרעות חשמליות רבות עוצמה מהשמש
▪  ▪  ▪
יתקרב לשמש מדי ארבעה חודשים [צילום: ESA]

שנה מרגשת למתעניינים במאדים: ארה"ב, סין, האיחוד האירופי ואיחוד האמירויות ישגרו השנה חלליות לכוכב הקרוב ביותר לכדור-הארץ. כל המשימות ניזונות מרעב לידע, אך לכל אחת מהן יש גם שאיפות מסוג אחר - כותב בנג'מין סאת'רלנד ב-"The World in 2020".
נאס"א כבר מפעילה רובוטים במאדים, אך השנה היא תשגר לשם מסוק ללא טייס. טיסה מוצלחת באטמוספירה הדלילה של מאדים תזכה את ארה"ב, המדינה שהמציאה את הטיסה בכדור הארץ, בכבוד להיות גם המדינה הראשונה שתבצע טיסה דומה בכוכב לכת אחר.
סוכנות החלל האירופית (ESA) טרם נחתה על מאדים. ב-2016 התרסקה שם החללית ששיגרה, ויצרה מכתש אותו צילם טלסקופ של נאס"א. הפעם מסייעות ארה"ב ורוסיה לאיחוד האירופי, אך ESA היא שתוביל את הנחיתה המתכוננת של רכב החלל הקרוי על שמו של המדענית הבריטית רוזלינד פרנקלין שנטלה חלק בגילוי הדנ"א.
משימת מאדים הראשונה של סין כשלה ב-2012, כאשר הלווין הרוסי שנשא את החללית שלה לא הצליח להמריא. לכן, היא תשגר השנה בעצמה את החללית שלה למאדים. למרות זאת, סין בהחלט להוטה למצוא שיתופי פעולה בחקר החלל. סגן מנהל סוכנות החלל שלה, וו ינוהה, מדבר על יצירת "קהילה של ייעוד אנושי" באמצעות המסעות לחלל, תוך שימוש ב"חוכמה הסינית".
איחוד האמירויות פיתח את משימת מאדים שלו בשיתוף עם גורמים אמריקניים והחללית תשוגר בטיל יפני. למרות האופי הבינלאומי של הפרויקט, בהחלט ניתן לומר עליו שהוא הראשון בעולם הערבי. מנהל סוכנות החלל המקומית, אחמד אל-פלאסי, אומר שזהו הישג ערבי היסטורי, "אשר יחזיר את תהילת אבותינו".
החללית הערבית Hope תחקור את האטמוספירה של מאדים, בניסיון להבין כיצד ומדוע החמצן והחנקן בורחים לחלל. נאס"א תבדוק את האפשרות להפוך פחמן לחמצן, כדי שבני אדם יוכלו לנשום בעתיד על פני הכוכב או לשימוש כדלק טילים. המשימה של האיחוד האירופי תהיה לקדוח לעומק חסר תקדים של שני מטרים בשטח שלפי ההערכות היה בעבר נהר. הסלעים ירוסקו ויורתחו עד שיהפכו לגז, בניסיון לגלות שרידים לחיים שאולי התקיימו בעבר בכוכב. ואילו החללית הסינית תנסה למצוא כיסי קרח - שוב במטרה לבחון האם היו חיים במאדים.
נאס"א גם עשויה לשגר השנה את SLS, הטיל הגדול ביותר בעולם - מוסיף סאת'רלנד. וירג'ין אלנטיק ו-Blue Origin עשויות להתחיל את הטיסות המסחריות לחלל, במחיר המתאים רק לעשירי תבל. אבל ייתכן שהשיגור בחודש הבא של Solar Orbiter בידי ESA, המתוכנן לחודש הבא, יהיה בעל המשמעות הגדולה ביותר לאנושות.
חללית זו אמורה להתקרב לשמש אחת לחמישה חודשים, במטרה לאתר שינויים בקרני השמש העשויים לפגוע במערכות חשמל ומחשבים בכדור-הארץ - פגיעות העלולות לגרום לכאוס ואף לעימותים בהיקפים עצומים. שינוי שכזה התחולל בשנת 2012, ועבר במרחק של ימים ספורים בלבד מכדור-הארץ. המידע שתאסוף החללית יאפשר לנסות ולפתח מודלים לחיזוי השפעות חשמליות אלו כמה ימים לפני שיפגעו בכדור-הארץ, כך שניתן יהיה לנתק זמנית את המערכות העלולות להיפגע או להגן עליהן באמצעים אחרים. למשימה זו אין היוקרה של החלליות למאדים, אבל כאמור - היא עשויה להיות הפרויקט החשוב ביותר השנה בחלל.

תאריך:  22/01/20   |   עודכן:  22/01/20
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
הביטוי "תעבורה אווירית עירונית" יעבור השנה מעולמם של מהנדסי האווירונאוטיקה לארוחת הערב של הלקוחות העשירים הראשונים - מדווח "The World in 2020"
איתמר לוין
תחרות מצד פורומים דומים, המתקפה על הקפיטליזם הגלובלי ושאלת ההמשכיות אחרי קלאוס שוואב. אלו האתגרים שבפני הגוף המארגן את הכנס השנתי היוקרתי, כותב אקונומיסט
איתמר לוין
מטבע הליברה של פייסבוק נתקל במכשולים משמעותיים וגם מתחריו מתקשים לצאת לדרך, אך מתישהו עשוי מטבע וירטואלי להפוך לאמצעי תשלום בינלאומי מרכזי - צופה "The World in 2020"
איתמר לוין
המתחים העדתיים והאתניים, הג'יהאדסטים מבחוץ ולחצי המדינות הזרות - כל אלו מעיבים על נצחונו העקוב מדם של בשאר אסד במלחמת האזרחים בסוריה, מסביר "The World in 2020"
איתמר לוין
וושינגטון פוסט ממשיך לעקוב אחרי השקרים וחצאי האמיתות של הנשיא    בשנת 2019 לבדה השמיע טראמפ יותר מאשר בשנים 2018 ו-2017 יחדיו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il