מבצעי הונאות בבריטניה פועלים באין מפריע, משום שהמשטרה אינה ערוכה כיאות להיאבק בהם – חושף (שבת, 25.1.20) העיתון טיימס. המשטרה אינה מסוגלת להתמודד עם המספר הגדל במהירות של הונאות ורוב התיקים מטופלים בידי חוקרים שאינם מיומנים בתחום. התוצאה היא, שמיליוני קורבנות שאינם מקבלים מענה.
העיתון חשף דוח שהכין סר קרייג מקיי, לשעבר סגן מפקד משטרת לונדון, בעקבות תחקיר שלו בשנה שעברה על הכשלים בתחום. על-פי הדוח, מוקדנים ב-Action Fraud (שירות הדיווח הלאומי של המשטרה), לועגים למתקשרים וקיבלו הנחיות לגרום להם לחשוב בצורה מוטעית כאילו תלונותיהם ייחקרו – בעוד רובן לא זוכות להתייחסות כלשהי. רק אחד מכל 200 שוטרים מופקד על חקירות הונאה, למרות שבשנה שעברה היו 4 מיליון תלונות – שליש מכלל הפשעים המדווחים באנגליה-וולס.
מקיי קובע, כי אופן הטיפול של המשטרה בהונאות מצריך "שינוי רדיקלי". בין היתר הוא אומר, כי הגידול במקרי ההונאה מהווה "איום לאומי"; Action Fraud אינו עונה לשליש מן הפונים וסובל משיעור גבוה במיוחד של היעדרויות ותחלופת כוח אדם; חקירות התעכבו בצורה בלתי נסבלת, תוך שהשוטרים מחפשים תירוצים להימנע מביצוען; מערכות המחשוב המשטרתיות כה גרועות, עד שההצלבות נעשות בכתב-יד; באחד מעמודי האתר של כוח המשימה נכתב במשך שנה fruad במקום fraud, והטעות לא תוקנה מחשש שהחברה שניהלה את האתר תדרוש תשלום תמורת התיקון.
בעקבות הדוח של מקיי, ייתכן שמשרד הפנים יזרים 60 מיליון ליש"ט למאבק בהונאות, למימון שכירתם של 400 שוטרים שיוקדשו לתחום – חלק מתוכניתו הכוללת של ראש הממשלה, בוריס ג'ונסון, לגייס 20,000 שוטרים ולחזק משמעותית את המאבק בפשיעה. לדברי מקיי, קיים חוסר התאמה בולט בין היקף עבירות ההונאה לבין יכולתה של המשטרה לחקור אותן, והיא אינה מסוגלת להתמודד עם העומס והסחבת.
מקיי מתאר כיצד המוקדנים הודרכו להחליט תוך כדי השיחות האם לסווג אותן כ"דוחות פשע" או כ"דוחות מידע", כאשר האחרונים כמעט ולא נבדקו. הם גם הודרכו שלא לחשוף את הסיווג השני בפני המתלוננים, וכך סברו הללו בטעות שתלונותיהם ייבדקו. עוד נמצא, כי זמן המענה היה ארוך מדי ולכן חלק מן המתלוננים ניתקו. זמן ההמתנה הממוצע היה 4:37 דקות, לעומת 35 שניות במגזר העסקי; 33% מן המתקשרים התייאשו וניתקו, לעומת 14% במגזר העסקי. ואילו כאשר השיחות נענו וסווגו בצורה נכונה, ממשיך מקיי, הרי שבמקרה הטוב יכולתה של המשטרה לחקור את התלונות היא מוגבלת, ובמקרה הגרוע – בלתי קיימת.
לצד זאת מגלה מקיי, כי כבר קיימות תוכניות להקמת יחידות איזוריות למאבק בהונאה, וייתכן שהיו יופעלו בסוף שנת התקציב 2021/22 – אם האוצר יקציב את הכספים הדרושים. הוא מציע להקים כבר כעת צוותים בראשותם של קצינים שיעסקו רק בהונאות, ואשר יכללו מומחים פיננסיים שיגויסו מן המגזר הבנקאי - תמורת שכר גבוה מן המקובל במשטרת בריטניה. מקיי גם קורא להגדיל מיד ב-50 את מספר המוקדנים ב-Action Fraud כדי להתמודד עם מספר השיחות הגדל במהירות.