X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ורד כהן עורכת דין משרד בר-און ,כהן, עורכי דין
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
בחירת המומחה צריכה להיעשות על-ידי הלקוח עצמו, אשר שומה עליו להתרשם מהמומחה, מרצינותו, מיסודיותו, מבדיקותיו ומלימודו את החומר לגביו הינו אמור לחוות את דעתו
▪  ▪  ▪
יסודיות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

בידקו את המועדים: הוראות הדין קובעות מועדים שונים בהם שומה על נתבע להגיש כתב הגנה. בידקו היטב את המועד בו שומה עליכם להגיש כתב הגנה. לאחר שווידאתם מהו פרק הזמן המוקצב לכם להגשת כתב הגנה - דאגו שלא לעבור מועד זה. בנסיבות מסוימות ניתן להגיש לבית המשפט בקשה להארכת מועד להגשת כתב ההגנה. איחור בהגשת כתב ההגנה עלול לגרום למתן פסק דין בהעדר הגנה.
שיכרו את שירותיו של עו"ד אשר יוכל לייצגכם נאמנה: מומלץ לסכם באופן ברור ומדויק, בכתב, את גובה שכר הטירחה, אשר תמורתו יבוצע תפקיד זה. עדיף שלא להסתפק בסיכום בעל-פה, המהווה פתח לאי הבנות ולמחלוקות עתידיות, אלא לערוך את הסיכום בכתב, באופן בהיר וחד-משמעי.
יש להגדיר היטב את הטיפול לשמו נשכרו שירותיו של עורך הדין. אין להסתפק בציון סתמי, כי אם לפרט אילו שירותים משפטיים מתחייב עורך הדין לבצע בתמורה לשכר טירחתו. תשומת לב מיוחדת יש להקדיש לשאלה האם השכר שסוכם כולל הליכי ערעור, אם יהיה בהם צורך, הליכי הוצאה לפועל, וטיפול בעניינים נלווים אחרים, אשר יכול ויידרשו במהלך ניהול התיק. בכלל כך, יש לציין מפורשות אם השכר שסוכם כולל גם ייצוג ובפני אילו גופים - בתי משפט, בוררויות, גישור והליכים נוספים, בהם יכול ותידרש מעורבותו של עורך הדין.
יש לבחור את עורך הדין לאחר שקילת מכלול השיקולים. אין די בבחינת גובה שכר הטירחה הנדרש, אלא יש אף לתת את הדעת לשיקולים נוספים, כדוגמת מומחיותו של עורך הדין בליטיגציה ונסיונו בהופעה בפני בתי משפט, רמתו המקצועית של עוה"ד ואופן הטיפול בגינו נשכרים שירותיו.
ספרו לעורך דינכם את כל העובדות: עורך דינכם איננו השופט בתיק, ואין זה מתפקידו לשפוט אתכם על התנהלותכם. על-מנת לסייע לכם במצב נתון, חשוב מאוד שעורך הדין יידע היטב את כל העובדות הקשורות לעניין. נטיית בעלי דין להסתיר עובדות מעורך דינם - תפעל לרעתם. בטרם יגבש עורך הדין את דרך הטיפול בעניינכם, שומה עליו להכיר את המסכת העובדתית כולה, ובהתאם לה לכלכל את צעדיו ולהעניק לכם את הייעוץ המתאים למצבכם המשפטי, בהתחשב בתמונה העובדתית המלאה.
איספו את כל המסמכים והעבירו לעורך דינכם: דומה, כי יש קשר מובהק בין בעלי דין מסודרים, אשר מסמכיהם נאספו בקפידה, לבין אחוזי ההצלחה בעניינם. לא ניתן להגזים בחשיבות איסוף המסמכים, על-מנת להעניק טיפול נכון ללקוח.
כך למשל, בתביעות נזקי גוף, איסוף חשבוניות המעידות על הוצאות מסוגים שונים (נסיעות, רפואיות, וכיוצ"ב) הינו תנאי לקבלת פיצוי בגין הוצאות אלה. דוגמה נוספת - חוזי ההתקשרות עם גופים שונים נחוצים לבחינת הסכומים הנתבעים על ידם. כצרכני שירותים, החתומים על שלל חוזים והתחייבויות כלפי רשתות הסלולר, ערוצי הטלוויזיה ועוד - יש לבחון את המסמכים המקוריים בגינם "צמח" החוב: האם הדרישה הכספית תואמת את התנאים נשוא ההתחייבות. כך למשל, האם חישוב הסכום הנטען על-ידי חברת הסלולר תואם את תנאי התשלום שסוכמו - עלות לדקה, עלות להעברת מיסרון, עלות זמן אוויר, וכן הלאה.
שכירת מומחים: לא אחת נדרשים בעלי דין לשכירת שירותיהם של מומחים. כך למשל, מומחים רפואיים, בענפים שונים, מומחים בתחום ההנדסה ושמאות המקרקעין, רואי חשבון וכן הלאה. זאת, לצורך הוכחת טענותיהם של בעלי הדין בעניינים שבמומחיות. ככל שמדובר בהוכחת טענות רפואיות - נדרש בעל הדין לצרף את חוות דעתו של המומחה הרפואי כבר לכתב טענותיו. חוות דעת אחרות יכולות להיות מוגשות גם בשלב הראיות במשפט. מומלץ לבחור מומחים, אשר שמם המקצועי הולך לפניהם, על-מנת שיתנו חוות דעת מומחה מבוססת, שלא תקרוס בשלב חקירתו הנגדית של המומחה.
בחירת המומחה צריכה להיעשות על-ידי הלקוח עצמו, אשר שומה עליו להתרשם מהמומחה, מרצינותו, מיסודיותו, מבדיקותיו ומלימודו את החומר לגביו הינו אמור לחוות את דעתו. מומלץ, כי הלקוח יבדוק היטב ומראש את עלות שכר טירחתם של המומחים הדרושים בעניינו, על מרכיביהם (מתן חוות דעת, הופעה בבית המשפט; האם סכום גלובלי? האם לפי שעות ?). תשלום חוב שאינו שנוי במחלוקת: תשלום החוב שאינו שנוי במחלוקת רצוי גם כאשר כבר מתנהל תיק בלשכת ההוצאה לפועל. חייבים רבים סבורים, בטעות, כי ניתן לשלם רק את מלוא הסכום נשוא תיק ההוצאה לפועל, ואינם מודעים לכך שביכולתם להפקיד בתיק ההוצאה לפועל גם חלק מהסכום.

הכותבת היא עורכת-דין ממשרד עורכי הדין בר-און, כהן, עורכי-דין.
תאריך:  26/01/2020   |   עודכן:  26/01/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רשלנות
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עיצות להתמודדות עם תביעה (ותיק הוצל"פ)
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מה זה עיצות?!
ים תיכונית  |  27/01/20 19:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
קובי אפללו
זה ממש לא ישראל לפני הכל, אלו המנדטים של כחול לבן לפני הכל, "שוחד, מרמה והפרת אמונים" זו המנטרה שתומכי כחול לבן יחזרו עליה עד שבאורח פלא גנץ אולי יהפוך למנהיג
טל בן-יעקב
הפלשתינים אינם מוכנים לשלום, אך ניתן וצריך להכריח אותם לכדי הבשלה למוכנות אמיתית בעזרת הקהילה הבינלאומית - ארה"ב, אירופה ומדינות ערב המתונות    לא נראה כי תוכנית טראמפ תוכל לספק זאת
אליהו קאופמן
זהו תרגיל המאה של טראמפ - נתניהו, שהפך רמטכ"ל צבאי לטירון מדיני ומנגד הפך את ליברמן ל"מיותר פוליטית"    גם לאיחוד שבין העבודה למרצ יש ממה לדאוג, ואילו עבור הכהניסטים זהו הסיכוי היחיד לעבור את אחוז החסימה, על דרך השלילה
איתן קלינסקי
שר החינוך נתן את הסכמתו למצע, בו נשלל לחלוטין כל חיפוש מוצא במו"מ עם הפלשתינים, אלא חובה לפעול רק על-פי סעיף 7 במצע "עוצמה יהודית" - "ללא משא-ומתן, ללא ויתורים וללא פשרות"
צילה שיר-אל
אתם נמצאים בתקופת יום ההולדת ולכן מצד אחד זוהי תקופה של חוסר אנרגיה בגלל סיום תקופה לא פשוטה ומצד שני עליכם להבין ולהפנים שאתם למעשה סוגרים את העבר ופותחים פתח להתחלות חדשות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il