בעלי החנויות עושים מאמצים רבים, שונים ומגוונים להביא לקוחות לחנות, על-מנת להציע להם את מרכולתם, למכור ולהרוויח. זה יכול להיות באמצעות פרסום, מבצעים, שוברי הנחה, קופונים, מועדון לקוחות ועוד שלל אמצעים, אולם מסתבר שישנה עוד דרך, תודו... דרך משונה להחזיר לקוחות לחנות ואולי על הדרך להציע להם מוצרים נוספים ותתפלאו, ישנם גם לקוחות שמרוצים משיטה עקומה זו, שכן "החנות לא סידרה אותם".
לשיטה קוראים, תמחור בטעות, או במילים אחרות פער בין השילוט המוצג בחנות לבין הסכום המופיע בחשבונית הקנייה. נכון, ישנם לקוחות שלא בודקים וישנם לקוחות שבודקים ולא עולים על הטעות וכמובן ישנם לקוחות שעולים על הפער ולא מתעצלים וחוזרים לחנות על-מנת לקבל את הזיכוי ואולי על הדרך נזכרים שחסרים להם עוד כמה פריטים ומשלימים שם את קניותיהם.
מקרה שכזה קרה לי השבוע ברשת
רמי לוי במודיעין, שמתוך 28 פריטים נמצאו שלושה פריטים עם פערי מחיר וסך-הכל הזיכוי הכספי שתקבל עמד על 6% מערך הקנייה, מספרים מדהימים, בהתחשב בהיקפי הפעילות של הרשת, זאת ועוד בקנייה החוזרת שביצעתי באותה חנות (קניות השלמה) נמצא פער נוסף בפריט אחד מתוך 25 בערך כספי של 1.9%. סביר מאוד להניח ונקווה שזה צירוף מקרים ושבאופן סטטיסטי הדברים אינם שכאלה, אולם לבצע הם משקפים סוג של התנהלות המזכירה את "שיטת המצליח".
מסקנה - תבדקו את החשבון בכל מקום בו אתם מבצעים קניות ואל תתעצלו לבקש זיכוי, אם קיים פער.