X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
ההכרה בצורך להקים בית לאומי ליהודים בארץ ישראל אינה רק נחלת ממשלת בריטניה בפברואר 1.19 עלה בידי נחום סוקולוב לשכנע את ממשלת צרפת להצטרף להצהרת בלפור אם גם זה לא מספיק כי אז יש להסביר וללמד כי העולם כולו הכיר בהצהרת בלפור והצטרף אליה
▪  ▪  ▪
הצהרת בלפור

בפוסטים שכתבתי על תוכנית השלום של דונלד טראמפ חזרתי על הצורך שינסה להשיג לה גושפנקה בינלאומית ולא יעמיד אותה בסתירה להחלטות מועצת הביטחון 242 ו-338, ונשאלתי על-ידי רבים מדוע זה חשוב? הנה התשובה שהבטחתי: ב-2 בנובמבר 1917 ניתנה הצהרת שר החוץ הבריטי הלורד בלפור, שהכיר בהקמת בית לאומי ליהודים בארץ-ישראל. הערבים הגיבו בזעם. מאז טענו כי בסך-הכל מדובר בהודעה של שר החוץ הבריטי, שמחייבת רק את מדינתו. זה השקר הערבי הגס הראשון.
מפני שההכרה בצורך להקים בית לאומי ליהודים בארץ ישראל אינה רק נחלת ממשלת בריטניה. בפברואר 1.19 עלה בידי נחום סוקולוב לשכנע את ממשלת צרפת להצטרף להצהרת בלפור. אם גם זה לא מספיק כי אז יש להסביר וללמד (קודם כל את תלמידינו) כי העולם כולו הכיר בהצהרת בלפור והצטרף אליה. מתי? פעם אחת בוועידת סן-רמו ב-1920 ולאחר מכן במתן כתב הסמכות על המנדט הבריטי בארץ ב-1922 (נדמה לי שזה היה בלוזאן, לא בטוח).
מה יש בכך הן לגבי הלימוד אצלנו והן לגבי העולם? שמנהיגי התנועה הציונית חיים ויצמן וחבריו הכירו בצורך להשיג הכרה עולמית כללית. כך נוהגת הנהגה אחראית. ברור שדוד בן-גוריון לא הסתפק בבריטניה וכבר ב-1942 יזם מהלך נועז של העברת משקל הכובד לארצות הברית (ועידת בילטמור בניו-יורק. מנחם בגין הודיע אז מן המחתרת למשה דיין במפגשם בתל אביב כי אם בן-גוריון יתמיד בתביעתו הוא מוכן לראות בו את מנהיג העם היהודי).
ברור שהבסיס לקיום ישראל הוא בהחלטה הבינלאומית של האו"ם מנובמבר 1947, והתביעה להכרה בה על-ידי מדינות ערב עולה מהחלטות מועצת הביטחון 224 ו-338 אחרי שישראל הותקפה במלחמת ששת הימים ובמלחמת יום הכיפורים. הוא הדין בכל יוזמה של טראמפ או של מישהו אחר, טובה יותר או פחות: חתירה ישראלית לגושפנקה בינלאומית. זה העניין.
[פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית]

תאריך:  28/01/2020   |   עודכן:  28/01/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עידן יוסף
הוושינגטון פוסט: האוטונומיה במזרח ירושלים ובגדה "תחוזק" במהלך שלוש השנים הבאות אם הפלשתינים ישובו למו"מ, יפעלו נגד הטרור ויגנו את האלימות    התוכנית כוללת סיפוח ישובים יהודיים ביו"ש
עידן יוסף
שר המשפטים אישר לרשות האכיפה והגבייה לעקל מהרשות הפלשתינית כספי פיצויים שנפסקו לנפגעי טרור ומשפחותיהם אך לא שולמו
עידן יוסף
הבית הלבן יפרסם את פרטי תוכנית השלום מחר בערב: "הפלשתינים ירצו את העסקה הזאת, היא טובה מאוד להם"    בהמשך ייפגש הנשיא האמריקני עם יו"ר כחול לבן גנץ: "הם מתמודדים ראויים, אבל אלה בחירות שנערכות בפעם השלישית. המערכת הפוליטית שלכם מוזרה"
עידן יוסף
נעצרו שני מגויסים של התשתית המתגוררים בתל אביב ובלוד    אחד מהם בן לאם יהודייה והשני בן לערבייה ישראלית    בין היתר צילמו מתקנים ביטחוניים במרכז הארץ, ומסרו מידע על מיקומי כיפות ברזל ונפילות רקטות במהלך סבב הלחימה האחרון
איתן אראל
בריטניה בגדה במחויבותה על-פי החֹוק וקרעה יותר משני שלישים של הבית הלאומי היהודי כדי לתתוֹ במתנה לאמיר עבדאללה    היכן היו אז ומי המציא את so called פלשתין? העם הפלשתיני?
רשימות נוספות
פיזור בהר-הבית: 10 ערבים נעצרו  /  עידן יוסף
ייהרסו בתי רוצחי רנה שנרב ודביר שורק  /  איציק וולף
"התערבות בהסכמה של גורם זר בבחירות"  /  איציק וולף
נאום הגנץ  /  דן מרגלית
הפלשתינים במלכוד  /  יוני בן-מנחם
פעמון המאה  /  יצחק מאיר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il