X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
רוב דבריו ומעשיו של טראמפ מכוונים בעיקר עבור הבייס שלו - הימין הקיצוני והאנטישמי והאוונגליסטים הפרו ישראלים, אשר תמיכתו בישראל מבוססת על יחסיו עימם הוא תמיד יעדיף אותם, כן, גם על פני היהודים כך הוא מתנהל בין רטוריקה אנטישמית לבין תמיכה לא מסויגת בישראל
▪  ▪  ▪
טראמפ. אנטישמי? [צילום: איוון ווצ'י/AP]

לפני התייחסות מעמיקה לתוכנית המאה, יש מקום לסקור את היחסים עד כה בין דונלד טראמפ לבין ישראל, ליהודים בכלל וליהודי ארה"ב בפרט, אשר יכולים להאיר באור שונה כל דיל עם ישראל: ההכרה בירושלים כבירת ישראל והעברת השגרירות היו מבורכות; מהות ההכרזה על ההכרה ברמת הגולן כשטח ישראל עוזרת לנו אסטרטגית; ההצהרה כי ההתנחלויות אינן מנוגדות לחוק הבינלאומי אומנם לא מובילה אותנו לשום מקום ואולי אף מזיקה לנו, אך אין ספק שהיא בעדנו. אי-אפשר להתכחש לעובדה שהעברת השגרירות וכל אחת מההצהרות הללו - כולל על ההתנחלויות - עושות לנו נעים בלב.
נכון, גם בהכרזות על ירושלים ורמת הגולן הדבר הרתיח את הפלגים הפלשתינים והרחיק אותם משולחן המו"מ, אך אין זה אומר שהן שגויות. יתרה מזאת, לא נכון יהיה לתת לצד השני להכתיב לנו אם קבלת הצהרה כזו או אחרת כדאית עבורנו. הגם ששתי ההצהרות הללו היו, למעשה, קבלת תנאי השטח דה פקטו. אך אין זה המקרה בעניין חוקיות ההתנחלויות. אם כבר, מדובר באי הכרה של החוק הישראלי, אשר אינו מכיר בהתנחלויות כשטח מדינת ישראל.
ולמרות שההצהרה בנושא חוקיות ההתנחלויות ממלאת אותנו בגאווה לאומית, אין היא עוזרת לנו כהוא זה. לא ניתן לתאר את התרחקות הפלשתינים משולחן המו"מ בעקבות הצהרה זו כתכתיב על מדיניות החוץ של ישראל, בכל הנוגע לשאלה האם כדאי לנו לקבלה או לא; בעוד שיש לנו אינטרס מובהק שיכירו בירושלים כבירתנו ובריבונותנו על רמת הגולן - ויש קונצנזוס נרחב על אינטרסים אלו - אין דין זה עומד בקנה אחד לגבי חוקיות או אי-חוקיות ההתנחלויות:
ההכרזה האמריקנית בדבר חוקיותן נוגדת את האינטרסים שלנו בנושא שמירת ישראל יהודית ודמוקרטית. הדבר גם יכול לשמש זרז בערה בכל אזורי הארץ ובנוסף לתת דלק לימין בדבר סיפוח. אפילו בנושא ירושלים ההכרה לא התייחסה למזרח העיר. מה היה כ"כ דחוף הפעם כן להחליט החלטה שההתייחסות לגביה בעניין ירושלים הייתה הפוכה? התשובה טמונה אולי בשאלה עבור מי ההצהרה בדבר חוקיות ההתנחלויות הייתה מיועדת - לישראל הרי אין כוח אלקטורלי בבחירות הממשמשות ובאות לנשיאות ארה"ב השנה, וכי מה דונלד טראמפ ירוויח מזה?
לשם כך קודם כל עלינו להבין - רוב הדברים שטראמפ אומר או עושה מכוונים בדרך כלל לשתי קבוצות עיקריות התומכות בו: הקבוצה הראשונה היא הימין הקיצוני, אשר מורכב ממאמיני עליונות הגזע הלבן, הקו קלוקס קלאן, ניאו נאצים, אנטישמים, מתנגדי הגירה, בדלנים, גזענים וקבוצות דומות; והקבוצה השנייה היא האוונגליסטים.

טראמפ והאוונגליסטים

זרה של ישו
הם תורמים להתנחלויות, לגופי ימין ולארגונים הפועלים למען הקמת בית המקדש השלישי, דבר אשר הכרחי לחזרתו של ישו לטענתם, במטרה לזרז הצתת מלחמה, מתוך אמונה שהתלקחות שכזו תשמש כיריית הפתיחה לארמגדון - המקבילה הנוצרית של גוג ומגוג.

ג'פרס משמש בין השאר כיועץ לנשיא לענייני דת ולעניינים נוספים ופעם אמר שהיהודים שיסרבו להתנצר יישלחו לגיהנום
▪  ▪  ▪

האוונגליסטים מאמינים ששיבת העם היהודי לארץ ישראל מקץ כאלפיים שנות גלות מבשרת על בואו הקרוב של ישו, וחובת שליטת היהודים על הארץ המקראית חיונית לאמונתם. צורך האוונגליסטים בציונות ובקוממיות היהודים בארצם, על-מנת שהביאה השנייה של ישו תתהווה במהרה, מתבטא אצל חלקם בעשיה בפועל:
הם תורמים להתנחלויות, לגופי ימין ולארגונים הפועלים למען הקמת בית המקדש השלישי, דבר אשר הכרחי לחזרתו של ישו לטענתם, במטרה לזרז הצתת מלחמה, מתוך אמונה שהתלקחות שכזו תשמש כיריית הפתיחה לארמגדון - המקבילה הנוצרית של גוג ומגוג, אשר כוללת, בין השאר, מלחמה כלל עולמית, חזרתו של ישו לעולם הגשמי כמשיח, קבלתו על-ידי שליש מהיהודים והתנצרותם, והשמדתם על-ידי האל של שני השליש הנותרים אשר לא ישכילו לעשות זאת.
כמובן שרוב האוונגליסטים לא פועלים מתוך מסיונריות, שנאה או כוונה שהאלוה ישמיד את היהודים לצורך ביאתו השנייה של ישו, אלא מתוך ציונות, שכן היהדות היא בסיס הנצרות ולפי האמונה האוונגליסטית ברית האל עם היהודים עדיין קיימת, כך שישראל עודנו עם מיוחד בפני האלוהים ועל כן יש המאמינים שפעילות למען יהודים ולמדינת ישראל היא בגדר מצווה - אך עדיין, תמיכתם מבוססת על אמונה כי יש ליהודים בארצם תפקיד מפתח בהתגשמות הנבואות; אוונגליסטיות לרוב מזוהה עם ציונות, אבל לאו-דווקא כתמיכה ביהדות.
כך דבריו ומעשיו של טראמפ כלפי מדינת ישראל יכולים להתפרש כמכוונים בעיקר כלפי האוונגליסטים ולאו-דווקא כישירות בעד ישראל. זה די מסביר את התשובה לשאלה איך אמירותיו בעלות הניחוח האנטישמי של הנשיא ויחסו השנוי במחלוקת כלפי יהודי ארה"ב מתיישבים עם המדיניות הפרו ישראלית ובעיקר הפרו אוונגליסטית מצידו - ציונות ללא אהבה יתרה ליהדות; כך אפשר לכוון גם לקולות האוונגליסטים, המהווים כרבע מאוכלוסיית ארה"ב, וגם לקולות האנטישמים - שניהם נמצאים בטווח שבין הימין לימין הקיצוני בארה"ב ואשר נכללים על בסיס מצביעיו.
לאוונגליסטים יש דריסת רגל במדיניות הבית הלבן בנושאים רבים, כגון העברת השגרירות לירושלים, ההכרה בריבונות הישראלית על רמת הגולן, המדיניות כלפי אירן, סגירת אונרא, המלחמה ב-BDS וכו'. בל נשכח כי מייק פנס, סגן הנשיא, ומייק פומפאו, מזכיר המדינה, אשר נתן את ההצהרה כי ההתנחלויות אינן מנוגדות לחוק הבינלאומי, הינם אוונגליסטים. בנוסף, מייק אוונס, מנהיג אוונגליסטי חשוב, העיד כי טראמפ הודה בפניו מספר פעמים כי הוא חייב לאוונגליסטים את הנשיאות וכי לא ישכח זאת.
דוגמה לעד כמה הדוקים הקשרים בין ממשל טארמפ לאוונגליסטים ניתן למשל למצוא בטקס העברת השגרירות לירושלים, שם נשאו דברים ותפילה, בין היתר, משום מה, דווקא כמרים אוונגליסטים - רוברט ג'פרס וג'ון הייגי. אגב, ג'פרס משמש בין השאר כיועץ לנשיא לענייני דת ולעניינים נוספים ופעם אמר שהיהודים שיסרבו להתנצר יישלחו לגיהנום.
הייגי, מייסד "נוצרים מאוחדים למען ישראל", הארגון הפרו ישראלי הגדול ביותר בארה"ב, נחשב בעיני רבים לאישיות האוונגליסטית המשפיעה ביותר בעולם ופעם אמר כי היטלר ביצע את רצון הבורא בכך שגרם לחזרתם של היהודים לארץ ישראל. כמו-כן יש לו דלת פתוחה בבית הלבן. הנשיא, למשל, אירח אותו מספר פעמים עם מנהיגים אוונגליסטים נוספים לדיונים על מדיניותו במזרח התיכון.

טראמפ ואנטישמיות

דעות גזעניות
בראיון ל-CNN, יומיים לפני הפריימריז למפלגה הרפובליקאית בחלק ממדינות הדרום, טראמפ נשאל שוב ושוב האם יגנה את דיוויד דיוק, מנהיג הקו קלוקס קלאן לשעבר ומכחיש שואה ידוע, את תמיכתו בו במרוץ לנשיאות ואת התנועות הדוגלות בעליונות הגזע הלבן, אשר בחלקים מהמדינות האמורות דעות גזעניות כאלו רווחות. טראמפ סירב, בטענה המופרכת כי אינו מכיר את דיוק ותנועות קיצוניות אלו דוגמת הקלאן.

בתחילת כהונתו של טארמפ, מעשי האנטישמיות ברחבי ארה"ב כולה הלכו וגברו: חילול, ניפוץ והשחתת קברי יהודים בבתי קברות שונים, ריסוס צלבי קרס, כתובות נאצה וכו' וכו'
▪  ▪  ▪

האוונגליסטים והימין הקיצוני מהווים את הבייס של טראמפ, בסיס המצביעים הנאמן אליו. הוא כמעט תמיד מכוון אליהם ולבני בריתו ותמיד יעדיף אותם - כן, גם על פני ישראל והיהודים. לשם כך נבחן אפוא את הפעמים בהם יש סתירה בין יחסו ליהודים לבין שונאיהם, אשר מתקיימת אך ורק כל עוד אין פגיעה ברעיון האוונגליסטי לגבי ישראל.
כך טראמפ נותן לעצמו אור ירוק להתנהל ברטוריקה אנטישמית ולהישאר יקיר האוונגליסטים. אין זה אומר שהוא אנטישמי, כמובן שהוא לא, אין בכך שום ספק, אבל זה כן אומר שהוא יותר בעד האוונגליסטים מאשר בעד ישראל. חשוב לציין - רוב מוחלט מיהודי ארה"ב מצביעים למפלגה הדמוקרטית. הנה כמה דוגמאות לרטוריקה אנטישמית מצדו:
בראיון ל-CNN, יומיים לפני הפריימריז למפלגה הרפובליקאית בחלק ממדינות הדרום, טראמפ נשאל שוב ושוב האם יגנה את דיוויד דיוק, מנהיג הקו קלוקס קלאן לשעבר ומכחיש שואה ידוע, את תמיכתו בו במרוץ לנשיאות ואת התנועות הדוגלות בעליונות הגזע הלבן, אשר בחלקים מהמדינות האמורות דעות גזעניות כאלו רווחות.
טראמפ סירב, בטענה המופרכת כי אינו מכיר את דיוק ותנועות קיצוניות אלו, דוגמת הקלאן. לאחר הראיון התמהמה קצת עד שהתנער מהם, אך הראיון ההוא כבר הכה גלים שהגיעו עד בוחריו הפוטנציאליים, במה שמוכיח שיעשה הכל על-מנת לקבל את קולות הקיצונים ובמיוחד את הקולות אשר דיוק ושכמותו מספקים עבורו. ראוי לציין שטראמפ כן מכיר את דיוק וגם דיבר עליו בראיונות שנים עוד קודם לכן ואף הביע את סלידתו ממנו. הוא העיד על עצמו שבעבר הפסיק את חברותו במפלגה הרפורמיסטית בין השאר מכיוון שדיוק היה חבר בה והוא לא רצה להיות בחברת אנשים קיצונים כמוהו.
אחת מסיסמאות הבחירות של טראמפ, "אמריקה תחילה" (במקור: America first), טעונה ברובד בדלני ובעייתי עבור יהודים, שלא הרבה יודעים עליו: זה היה הסלוגן של המתנגדים לכניסתה של ארה"ב למלחמת העולם השנייה ושמה של התנועה האנטישמית שנוסדה למען מטרה זו ושאף נאבקה על כך עם פרנקלין רוזוולט, נשיא ארה"ב דאז.
דעתם הייתה שיש להפקיר את אירופה בידיו של אדולף היטלר, ורבים מתומכיה נאבקו נגד ההגירה היהודית לארה"ב. "הליגה נגד השמצה", ארגון הנלחם באנטישמיות ובהכפשות נגד יהודים, ביקשה מטראמפ מספר פעמים באופן פומבי שלא לחזור על הביטוי הארור הזה בשל הקונוטציות האפלות שלו, אך טראמפ התעלם והמשיך.
אגב, מדיניות "אמריקה תחילה" שטראמפ הציע בתחילת כהונתו דומה מאוד לזו של "ועידת אמריקה תחילה" בשנות ה-40 - גישה בדלנית הגורסת כי ארה"ב צריכה לבדל עצמה מבעלות בריתה בעולם, לא להתערב בבעיות בינלאומיות שאין לה קשר ישיר עימן, ומדיניות קשה ומקשה עבור מהגרים.
בקמפיין הנשיאות שלו טראמפ שיתף תמונה של הילרי קלינטון בטוויטר. ברקע התמונה היו שטרות כסף, והכיתוב בה "המועמדת המושחתת ביותר אי-פעם" הופיע בתוך צורה של מגן דוד. מקור האיור בימין הקיצוני.
ב-2015, בנאום בפני קואליציית היהודים הרפובליקנים, כשהיה עוד מועמד לנשיאות, טראמפ אמר: "אתם רוצים לשים בובה בבית הלבן ואני לא כזה. אתם לא מתכוונים לתמוך בי מכיוון שאני לא צריך את הכסף שלכם. אתם רוצים לשלוט בפוליטיקאים ובי אתם לא תשלטו".
בתחילת כהונתו של טארמפ, מעשי האנטישמיות ברחבי ארה"ב כולה הלכו וגברו: חילול, ניפוץ והשחתת קברי יהודים בבתי קברות שונים, ריסוס צלבי קרס, כתובות נאצה וכו' וכו'. משטרת ניו-יורק אף הודיעה על עליה גואה במקרי האנטישמיות. הנשיא חיכה והתמהמה זמן רב עד שסופסוף הגיע ממנו הגינוי המיוחל. עד אז, הקהילות היהודיות התחננו לאיזושהי התייחסות מצידו, ועקב התעלמותו נוצר בקרבם פחד רב.
דוגמה להתעלמותו הממושכת ניתן למצוא במסיבת עיתונאים משותפת שלו ושל בנימין נתניהו, בעת ביקורו של האחרון בארה"ב, שם מואב ורדי, שליח ערוץ 10, הפנה לטראמפ שאלה בנוגע למקרי האנטישמיות המרובים, אך הנשיא התחמק מלענות. למחרת, כתב יהודי אחר הפנה גם הוא לטראמפ שאלה דומה. הנשיא התחמק שוב, גער בו והשתיק אותו. "שקט שקט שקט" אמר לו והעיד על עצמו שהוא האדם הכי לא אנטישמי שיכול להיות וגדול ידידי העם היהודי.
בתחילת הקדנציה שלו, ביום השואה הבינלאומי, טראמפ הוציא הצהרה בנושא, אך כלל לא הזכיר את היהודים. חרף הביקורות הקשות, בבית הלבן סירבו להודות בטעותם והגנו על הניסוח המקורי.
באוגוסט 2017 התקיימה בשרלוטסוויל, וירג'יניה, עצרת "איחוד הימין" של הימין הקיצוני, תומכי עליונות הגזע הלבן, פעילים מהקו קלוקס קלאן, ניאו-נאצים, אנטישמים וכו'. "יהודים לא יחליפו אותנו" הייתה אחת מהסיסמאות אשר שרו בעצרת ואחד הנואמים בה אמר שהיהודים הורסים את העולם המערבי. מהצד השני התקיימה הפגנה נגד העצרת.
בין הצדדים התפתחו קטטות ומהומות, ששיאן הגיע בפיגוע דריסה: פעיל מהימין הרדיקלי דהר עם מכוניתו לעבר האנשים מהפגנת הנגד. 19 אנשים נפגעו ואישה נהרגה. טראמפ, בתגובתו, השווה בין הצדדים, התמהמה עם גינויו כלפי הניאו נאצים אשר נכחו בעצרת וקבע שחלקם אנשים טובים, גינה גם את אלו אשר הפגינו נגדם והדגיש כי שני הצדדים חולקים באשמה.
ארה"ב, אשר נדהמה מאירועי שרלוטסוויל, נשארה עם פה פעור בגין דבריו של הנשיא. גם הרפובליקנים היו המומים - כולל חלק מאנשי הממשל שלו ומהבית הלבן. מקורביו, בהמשך, הביעו דאגה על כך שאינו מתחרט על דבריו. שורה ארוכה של גינויים כלפי הנשיא לא איחרה להגיע מכל רחבי הקשת הפוליטית, בין השאר מהקהילה היהודית, אשר נחרדה מתגובתו של טראמפ, ואף מישראל - אשר השערורייה לא פסחה עליה.
באוגוסט האחרון טראמפ טען שיהודים הבוחרים במפלגה הדמוקרטית לוקים "בהיעדר ידע מוחלט או בחוסר נאמנות", לדבריו, למרות שהאשמות כלפי יהודים בדבר חוסר נאמנות או נאמנות כפולה שימשו אנטישמים לאורך ההיסטוריה, בין היתר כהכנת הקרקע לרדיפה ולרצח, למשל באירופה של שנות ה-30, ואשר משמשות כנורת אזהרה ברורה וידועה.
כמובן שאמירה זו התקבלה בזעזוע מוחלט בקרב הקהילה היהודית של ארה"ב, ולמרות שבעקבות זאת ארגונים מהקהילה ביקרו אותו באופן חריף, טראמפ הוסיף חטא על פשע ובתחילת דצמבר, בנאום מאוד פרו ישראלי מול ארגון ה-IAC, "הקהילה הישראלית-אמריקנית", בפני אולם מלא יהודים, חזר ברמיזה על אמירה קיצונית ומרושעת זו. דברים אלו מצטרפים להערה אומללה אחרת של טראמפ בחנוכה שנה שעברה, כשפנה במסיבה בבית הלבן לקהל יהודי-אמריקני והתייחס לישראל בתור "המדינה שלכם" ולבנימין נתניהו "ראש הממשלה שלכם".
באותו נאום מול ה-IAC הוסיף עוד פנינה בעלת ניחוח אנטישמי כשטען כי היהודים לא יצביעו לאליזבת וורן, סנטורית דמוקרטית המתמודדת בפריימריז, כיוון שהיא תמסה אותם ותיקח את כספם.

טראמפ ויהדות ארה"ב

העדפה ברורה
רוב דבריו ומעשיו של הנשיא מיועדים בעיקר לבייס שלו, והוא תמיד יעדיף אותם על פני כל מגזר אחר.

הפרו ישראליות של טראמפ מבורכת, אך אין זה אומר שמותר לנו לעצום את העיניים ולשלם את המחיר, או יותר נכון המחיר שמשלמים התומכים המסורתיים שלנו בארה"ב - היהודים
▪  ▪  ▪

איני מתכוון לרמוז שטראמפ אנטישמי - כמובן שהוא לא - הוא גזעני באופן כללי, כלפי כולם, ולמרות שהוא משתמש ברטוריקה אנטישמית ובעל דעות רוויות בסטראוטיפים כלפי יהודים, הוא לא אנטישמי ואינו שונא יהודים. אומנם לא כך הוא הדבר לגבי קבוצות מסוימות אחרות הנתונות למתקפות בעלות אופי סטראוטיפי מצדו; לא את כולן הוא שונא - חלקן כנראה שכן, יהודים כמובן שלא.
ואכן, טראמפ מנסה להגיע גם לבוחרים היהודים, כמו כל מי שרץ בבחירות לנשיאות בארה"ב. אחרי הכל, למרות שרובם המוחלט של יהודי ארה"ב מצביעים למפלגה הדמוקרטית, ולמרות שהם מהווים רק כ-2% מהאוכלוסייה הכללית של ארה"ב, הם יכולים תיאורטית להכריע את הכף במדינות מתנדנדות מסוימות בהן יש ריכוז גדול של יהודים, במיוחד עקב שיעור ההצבעה הגבוה של היהודים יחסית לאמריקני הממוצע. בנוסף, היהודים נחשבים למגזר פעיל פוליטית - עד כדי כך שכ-50% מכספי התרומות למפלגה הדמוקרטית מגיעות מיהודים, וכ-25% מכלל התרומות לרפובליקנים, אשר שלדון אדלסון הוא גדול תורמיה.
ולמרות זאת, רוב דבריו ומעשיו של הנשיא מיועדים בעיקר לבייס שלו, והוא תמיד יעדיף אותם על פני כל מגזר אחר. יש סיבה מדוע בתחילת כהונתו מינה את סטיב באנון, שהואשם כי הוא תומך בעליונות הגזע הלבן ובאנטישמיות, ליועץ האסטרטגי הראשי שלו. המינוי, אגב, עורר תגובות נזעמות בקרב הקהילה היהודית.
בכל אופן, כרגע טראמפ הוא ידיד ישראל, אך יכול להיות והמניעים שלו בסוגיה זו שאובים בכלל מרצון להתחבב על אוכלוסייה אחרת, גדולה בהרבה מאוכלוסיית יהדות ארה"ב - האוונגליסטים, המהווים כרבע מאוכלוסיית ארה"ב ולמעשה נחשבים לזרם הנוצרי המשפיע ביותר מבחינה פוליטית בארה"ב. הוא הרי אינו בוחל באמצעים כשהוא מנסה להגיע לציבור מסוים. למשל הימין הרדיקלי והאנטישמי.
למעשה הוא גם וגם - גם מתחנף לניאו נאצים וגם מרצה את האוונגליסטים. יש סיבה מדוע במהלך הפריימריז סירב להצהיר כי יתמוך בירושלים המאוחדת כבירת ישראל ובתמיכה ללא סיוג בישראל, הודיע שיישאר ניטרלי בסכסוך הישראלי-פלשתיני ואף דיבר על הפסקת הסיוע הביטחוני לישראל, ובהמשך, לכשהבין כי הוא צריך ליישר קו, עבר לתמיכה חד-משמעית בישראל - כמו בנושאים רבים אחרים בהם דיבר בתחילה בצורה שונה לחלוטין ולאחר מכן הפך דעותיו לאחר שראה לאן הרוח נושבת. אחרי הכל, מדובר בדמוקרט אשר עבר למפלגה הרפובליקנית בכדי לרוץ ולהיבחר לנשיאות.
הפרו ישראליות של טראמפ מבורכת, אך אין זה אומר שמותר לנו לעצום את העיניים ולשלם את המחיר, או יותר נכון המחיר שמשלמים התומכים המסורתיים שלנו בארה"ב - היהודים. אסור להמשיך ולהפקיר אותם. טראמפ עשה רבות עבורנו ולמעננו ואיני רוצה להישמע כפוי טובה, אך אם אצטרך לבחור בין תמיכתו לבין יהדות ארה"ב - אבחר תמיד ביהודים, ללא היסוס; לעולם לא אשלים עם אמירות אנטישמיות, לא משנה מי האדם אשר משתמש בהם, מה תפקידו או מה עשה למעני, למען עמי או מדינתי.
מי ששם את כל יהבו על טראמפ - צריך לשנן את תורת דוד בן-גוריון: "עתידנו אינו תלוי במה יאמרו הגויים, אלא במה יעשו היהודים"!

תאריך:  30/01/2020   |   עודכן:  30/01/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טראמפ, ציונות ואנטישמיות
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
יש להבדיל בין יהודים ליהודים
בן נאמן  |  3/02/20 02:40
2
מאמר דוחה רצוף שקרים
מושיקו  |  3/02/20 07:11
3
שתי הערות
עובד 1  |  3/02/20 10:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תוכנית המאה
יחיאל שבי
על ישראל לאמץ את תוכנית טראמפ לשלום שכן קיים בה פוטנציאל יוצא דופן למימוש שאיפות הציונות תוך השתלבות במרחב המזרח-תיכוני וצירוף שטחים נוספים בארץ ישראל למדינת ישראל
איציק וולף
ראש הממשלה נפגש עם נשיא רוסיה בקרמלין שבמוסקבה    "פוטין הוא המנהיג הראשון שאני משוחח איתו אחרי ביקורי בוושינגטון על תוכנית המאה של הנשיא טראמפ"
בנימין נתניהו
ראש הממשלה נתניהו בהצהרות משותפות עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, בבית הלבן בוושינגטון [ב' בשבט תש"ף, 28.01.2020]
איתן קלינסקי
תוכנית ליישוב סכסוך מחייבת חתירה להסכמת שני הצדדים לחלק הארי של התוכנית ולמידה כזו או אחרת של ויתורים
דן מרגלית
אם ביבי מבצע מיד (לא תוך המתנה ארבע שנים) צעד חד-צדדי, התוכנית היא בעצם תכתיב    אצל ביבי אין הידברות של ממש    לכן זה לבחירות, לא למצב האומה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il