X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
נתניהו ניסה להקדים מתאבן לבליעת סם המוות של חלוקת הארץ - את הסיפוח המידי של בקעת הירדן, בתקווה שנבלע את פיתיון 'החלת הריבונות' ונשלה את עצמנו שבעל הבית האמריקני יוותר לנו על הארוחה העיקרית, הקטלנית, של הכרה במדינה פלשתינית
▪  ▪  ▪
בירה במזרח ירושלים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מה שקרוי "אסון אוסלו" או "פשע אוסלו" מורכב משני חלקים: הצהרת עקרונות והסכם ביניים. בשני המסמכים השאירו אדריכלי אוסלו את הנושאים הגורליים, נושאי הליבה, פתוחים: מדינה לפלשתינים - כן או לא, ירושלים, הפליטים, הגבולות, ההתנחלויות. לאור (או לחשכת) תוכנית ה-100 של טראמפ, להלן "תוכנית נתניהו", אפילו חכמי אוסלו מצטיירים כאחראים וזהירים. הליכוד (מפלגה המתיימרת להיות 'לאומית') ומנהיגה (המתיימר להיות ראש 'המחנה הלאומי'), הם ולא אחרים, עומדים להפוך את כל מה שבאוסלו א' וב' היה רק בחזקת פוטנציאל הרסני - למציאות מרה, אסונית, בלתי הפיכה: אוסלו ג'!
מדינה פלשתינית?
שגריר ארה"ב, דייויד פרידמן, הציג את אירוע פרסום התוכנית בבית הלבן כמעמד של אישור רשמי (29.1.20): "ישראל עשתה צעד ענק קדימה לשלום. לראשונה מדינת ישראל מתחייבת לקיומה של מדינה פלשתינית".
וראש הממשלה, במטוס בחזרה מוושינגטון, אישר (31.1.20): "אנחנו עובדים על זה 3 שנים. הסכם מיטבי למען מדינת ישראל".
גבולות?
על דעת מנזר-השתקנים במצודת זאב, התומך בתוכנית בשתיקה מוגת לב, התחייב נתניהו לחלק את הארץ: 70% משטחי יהודה ושומרון בתוספת שטח נרחב בתוך הקו הירוק (אום-אל-פחם, בקה-אל-גרביה, טייבה, קלנסוה, ג'לג'וליה, כפר קסם, טירה, ערערה, קרע, כפר ברא, חולות חלוצה, פיתחת ניצנה) יהפכו ל'פלשתין'.
ירושלים?
שטחי כפר עקב ושועפאת המזרחית - מחוץ לגדר, אך בריבונות ישראל בירושלים - יועברו למדינה הפלשתינית. אבו דיס הסמוכה תהיה בירת פלשתין. בעטרות, בשטח ישראל, יקום מרכז תיירות פלשתיני. "הפלשתינים יזכו למדינה, יכפילו את השטח בו הם מחזיקים היום ותהיה להם בירה במזרח ירושלים, שם תפתח ארה"ב שגרירות" (הנשיא טראמפ).
התנחלויות?
על מחצית שטח C תחול הקפאה: "ישראל לא תבנה התנחלויות חדשות, לא תרחיב התנחלויות קיימות ולא תקדם תוכניות פיתוח"....
15 היישובים שבתוכו מוכרזים כ-'מובלעות', איים מוקפים בים פלשתיני ריבוני, ואלו הם: חרמש, מבוא דותן, אלון מורה, איתמר, הר ברכה, יצהר, עטרת, מעלה עמוס, מיצד, כרמי צור, תלם, אדורה, נגוהות, בית חגי, עתניאל.
על היישובים האלה נגזר שיתוק - "ישראל לא תרחיב מובלעות קיימות", וכך - שמנה וסלתה של ההתיישבות היהודית נדונה למצור, ניוון וקמילה. לעומת זאת, בבנייה הערבית הבלתי חוקית באותו האזור אסור יהיה לגעת: "ישראל לא תהרוס מבנים קיימים". רשימת היישובים ה'מובלעים' נבחרה בקפידה. נטרולם ישאיר את יתר היישובים בקונפיגורציה של "גושים", חלומו הרטוב של השמאל הקיצוני. כך - על מצע תוכנית טראמפ - תושג 'אחדות לאומית' בין הליכוד לכחול-לבן...
פליטים?
מי שקרויים 'פליטים' יורשו "להצטרף" למדינה הפלשתינית (מנגנון שטרם נקבע יטפל ב"מחלוקות" לגבי אלמנטים עוינים). בכך יינתן אור ירוק לייבא דרך המדינה הפלשתינית פליטים מכל ארצות תבל בכל מספר שהוא ולרכזם כאיום מתמיד על גבול ישראל.
התוכנית אינה חוסכת מאתנו גם את שאר 'פשעי אוסלו', למשל את "המעבר הבטוח" בין הרצועה ליהודה ושומרון. שני החלקים האלה של המדינה הפלשתינית יחוברו במנהרה, שתהנה כמסתבר מחסינות ודרכה יעבור הכל. מול עזה תקים פלשתין - לפי התוכנית - אי-מלאכותי, שישמש כנמל של המדינה העתידית. מה ימנע פלשתין ריבונית מלהכניס למדינה בדרך זו מחבלים או, למשל, להזמין גדוד חיילים טורקים אצל ארדואן, כמו אלה שנלחמים היום בטריפולי שבלוב? נכריז מלחמה על אנקרה?
ישראל מתחייבת כמו-כן להקים 'אזור נופש' פלשתיני בצפון ים המלח, ואליו ייסלל כביש פלשתיני (מי יהיה שם הריבון?).
נתניהו ניסה להקדים מתאבן לבליעת סם המוות של חלוקת הארץ - את הסיפוח המידי של בקעת הירדן, בתקווה שנבלע את פיתיון 'החלת הריבונות' ונשלה את עצמנו שבעל הבית האמריקני יוותר לנו על הארוחה העיקרית, הקטלנית, של הכרה במדינה פלשתינית. הנחתו הייתה שהערבים לעולם לא יחתמו על תנאים כמו הכרה בישראל כמדינה יהודית, ויתור על זכות השיבה, פירוק החמאס מנשקו, הכרה בירושלים כבירת ישראל. לא תהיה עסקה, ואנחנו נישאר עם המקדמה.
שכחו את הסכם אוסלו המלא תנאים שחשבנו שערפאת "לעולם לא" יחתום עליהם, והנה - הוא חתם, אכל את כל הפירות ולנו השאיר את חתימתו הנכלולית, ביחד עם 1,600 נרצחים, "קורבנות שלום". יאמרו נא לנו מוחי הכפיים הכפייתיים מטכס השקת פלשתין בבית הלבן: עכשיו, שהאמריקנים דורשים שנבלע בלגימה אחת את הציפוי המתוק ביחד עם הרעל, כי אצלם "אין ארוחות חינם" - אולי תפנימו שכל התרגיל הזה, במקום להניב לנתניהו 61% - ישאיר המוני מצביעים מן הימין בבית?!
ועדיין נשאלת השאלה, מי מוסמך להחליט כאן החלטות גורליות? פרידמן הבין כפי שראינו, שבמעמד מחיות הכפיים בבית הלבן נתניהו כבר הכיר במדינה פלשתינית בשמה של מדינת ישראל. השר צחי הנגבי טוען (29.1.20) להפך: "כעת אנו זוכים לממש מיד ריבונות בשטח, וכל היתר יכול להמתין. לעולם לא נסכים לריבונות פלשתינית בארץ ישראל". ובראש המשלים את עצמם עומד השר בנט, המחלק שבחים מופלגים לתוכנית ולהחלת הריבונות המידית (שכבר נמוגה), אך מתעקש ש"ממשלת ישראל לא תכיר במדינה פלשתינית". בנט נרתע מלומר לנתניהו בפה מלא: אם תביא לידי הכרת הממשלה במדינה פלשתינית, נפרוש מן הממשלה ואין לך "בלוק"!
הבכייה לדורות המאיימת עלינו מתוכנית-נתניהו מסתכמת במילה אחת: מ ד י נ ה. מכל ההתניות וההגבלות כגון - פירוז ופירוק נשק, הכרה ביהודיותה של מדינת ישראל, ויתור על 'זכות השיבה' - לא יישאר שריד. רק הכרה שתעניק מדינת היהודים לריבונות פלשתינית בליבה של ארץ ישראל ההיסטורית לא תימחק לנצח. נתניהו מדבר על "ריבונות מותנית ומוגבלת", אך זה אוקסימורון, סתירה מיניה וביה, 'קצת מעוברת'.
מן הרגע בו תינתן ההכרה שלנו, האומות תתעלמנה מכל ההגבלות, כי מעתה תיחשב האדמה הנושאת את הריבונות הפלשתינית - "אדמת פלשתין". גם אחרי גרמניה הנאצית, המדינה שהוקמה שם אחריהם הייתה שוב גרמניה ריבונית וכך יהיה עם אפגניסטן אחרי הטליבאן ועם שכם וחברון, אפילו צה"ל יכבוש אותן עשר פעמים. בשטח עצמו, ביום יום, ימנע מאתנו 'העולם' בקנאות כל מה שאנו מרשים לעצמנו היום כדבר המובן מאליו, כי הריבונות - קדושה.
עולם זר ועוין מחכה לראות הכרה של הטוען החוקי היחיד לארץ הזאת, הוא העם היהודי, בבעלותו הריבונית של עם אחר, 'העם הפלשתיני', על האדמה הזאת. אחרי זה לא יהיה עוד "מועד ב'" ובתולדות ישראל יירשם המעשה כקרע היסטורי ובגידה לאומית.

תאריך:  03/02/2020   |   עודכן:  03/02/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איתן קלינסקי
לבנימין נתניהו אצה הדרך    הוא מודע לכך, שאפילו טירוף של סיפוח השטחים מהיום למחר ובוודאי לפני הבחירות אינו נראה אפילו לאמריקנים    כל השותפים האמריקנים הפעילים במסע הטירוף מביעים את החשש רגע לפני הצלילה בתהום המדמם
דן מרגלית
האש חודשה מעזה לעבר ישראל    ביבי ובנט מפעילים את צה"ל    בנקודה זו יש לציין כי הדבר עלול לסייע להם בבחירות
שמואל פישר
לפי הפרסומים הרי בשטחים שמחוץ לישובים תהיה הקפאה לתקופה של 4 שנים    דהיינו, בבקעת הירדן ובשטחים שיסופחו לישראל לא תהיה בתקופה זו אפשרות לתוספת של ישובים או להרחבתם
איציק וולף
463,901 ישראלים מתגוררים כיום ב-150 יישובים ישראלים ביהודה ובשומרון    43% מהם בארבע ערים, 36% במועצות האזוריות ו-21% במועצות מקומיות    לראשונה מאז 2012 נרשמה עליה באחוז הגידול
דן מרגלית
אילו קרא את מחקרה של ד"ר רבקה שפק-יסק על נסיבות הגעתם של הערבים המוסלמים לארץ-ישראל היה נאלם דום. בוש ונכלם לבוא בטענות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il