X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
הזוג טראמפ באחוזרת מאר-א-לאגו [צילום: אוון ווצ'י, AP]
טראמפ ואופנוענים מתומכיו בבדמינסטר [צילום: קרולין קסטר, AP]
ב-14 חודשי הנשיאות הראשונים שילם השירות החשאי לקבוצת טראמפ 471,000 דולר תמורת איכסון הסוכנים שהגנו על הנשיא באחוזותיו הפרטיות טראמפ הוא הבעלים של הקבוצה כך שהכסף הלך לכיסו התעריפים היו גבוהים בהרבה מן המקובל - למרות שהקבוצה טענה שאינה גובה תשלום כלל
▪  ▪  ▪

חברות בבעלות דונלד טראמפ גבו וכנראה ממשיכות לגבות מן השירות החשאי – המאבטח את הנשיא – תשלום ניכר תמורת החדרים בהם משתכנים סוכניו, כאשר טראמפ שוהה (כמעט מדי סוף שבוע) באחוזות מאר-א-לאגו בפלורידה ובדמינסטר בניו-ג'רזי. מדובר בתעריפים גבוהים במיוחד, שהגיעו עד כדי 650 דולר ללילה – חושף וושינגטון פוסט. המשמעות היא, כי לטראמפ – הממשיך להחזיק במישרין בחברות – יש עסקים ישירים עם הממשל.
מועדון מאר-א-לאגו גבה 650 דולר ללילה בתריסר מקרים ב-2017, ו-396.15 דולר בתריסר מקרים ב-2018. הסכום הראשון היה גבוה פי 3.5 מהסכום המירבי שמותר היה לממשל לשלם תמורת מלון באותו איזור, ויותר מהסכום ששילם משרד החוץ באותה אחוזה עצמה באותה עת (546-520 דולר).
בשנת 2017 גבה מועדון בדמינסטר 17,000 דולר לחודש תמורת שימוש בווילה בת שלושה חדרים, כולל תמורת ימים בהם טראמפ לא שהה במקום וממילא גם הסוכנים לא היו שם. הקבלות שחושף הפוסט סותרות את טענת קבוצת טראמפ, לפיה היא אינה גובה מן הממשל תשלום תמורת הוצאות הכרוכות בסופי השבוע של טראמפ.
הפוסט מציין, כי הנשיאים משוחררים מן המגבלות הפדרליות ביחס לניגודי עניינים, והשירות החשאי משוחרר מן המגבלות על תשלומים בבתי מלון – ולכן טראמפ יכול היה לגבות כרצונו. פקיד ממשל לשעבר אמר כי מאר-א-לאגו התייחס לשירות החשאי כמו לכל לקוח אחר ודרש ממנו את מחיר התעריפון. לעיתים פנו אנשי השירות החשאי לבנו של הנשיא ואחד ממנהלי עסקיו, אריק טראמפ, בבקשה לקבל הנחה; מנהלי המועדון היו נוקשים יותר.
כאמור, בשנת 2018 הופחת משמעותית התשלום שנגבה מן השירות החשאי – כנראה משום שהמועדון החל להגדיר אותו כ"חבר של כבוד". במקביל, השירות שכר יותר חדרים וטראמפ שהה במועדון זמן רב יותר. באחד המקרים שהה טראמפ במאר-א-לאגו שבועיים רצופים והשירות החשאי שכר ארבעה חדרים לתשעה לילות (כך ששהות זו לבדה עלתה 14,250 דולר).
במועדון בדמינסטר שכר השירות החשאי את "וילה סוזאנה" בת שלושת החדרים, הסמוכה לווילה של טראמפ עצמו, לחודשים יולי-ספטמבר 2017. לדברי פקיד ממשל לשעבר, השירות השתמש בווילה כדי לאחסן ציוד ולמגוריהם של חמישה-שישה סוכנים, וזאת למרות שטראמפ עצמו שהה במקום רק שליש מן הזמן. הוא הסביר, כי משיקולי ביטחון לא היה מנוס משכירות רצופה ולא ניתן היה לפנות את הווילה לשוכרים אחרים.
כאמור, השירות שילם 17,000 דולר לחודש – תעריף גבוה במיוחד בהשוואה לנכסים אחרים באותו אזור (בהם התשלום היה 8,500-3,400 דולר לחודש). ככל הנראה, השירות החשאי שכר את הווילה באותו תעריף עוד לפני יולי 2017 והמשיך לשכור אותה במהלך 2018. השירות החשאי סירב לענות על שאלות בנושא.
ההיקף המלא של תשלומי השירות החשאי לקבוצת טראמפ אינו ידוע, שכן השירות לא חשף אותם – למרות החובה לפרסם תשלומים של 10,000 דולר ומעלה. המסמכים והקבלות נחשפו על-פי חוק חופש המידע, והפוסט השיג 103 קבלות לתקופה שבין ינואר 2017 (החודש בו הושבע טראמפ) לבין אפריל 2018. בסך-הכל מדובר בתשלומים של 471,000 דולר, אך מן הסתם התשלום הכולל בשלוש השנים הראשונות גבוה בהרבה.
בשנה שעברה טען אריק טראמפ, כי היא מחויבת על-פי חוק לגבות תשלום כלשהו מן המדינה תמורת השירותים הכרוכים בשהייתו של אביו. הוא לא אמר באיזה חוק מדובר, והשירות החשאי לא ענה לשאלה בנושא זה. הפוסט מציין, כי נוהלי המשרד לביטחון פנים – אליו שייך השירות החשאי – קובעים שהמשרד רשאי לקבל מתנות לצורך מילוי תפקידיו. עוד טען אריק טראמפ, כי הנכסים שבבעלות הקבוצה גובים מהשירות החשאי 50 דולר ללילה – עשירית ממה שהיה משלם בכל מלון אחר; המסמכים מלמדים שאין אמת בטענה זו.
החוק מחייב את השירות החשאי לדווח לקונגרס פעמיים בשנה על עלויות אבטחתו של טראמפ בנכסיו הפרטיים, אך הוא דיווח עד כה פעמיים בלבד – במקום שבע פעמים, כפי שאמור היה לדווח מאז החל לאבטח את טראמפ כמועמד לנשיאות. השירות טען, כי הסיבה לכך היא שהאחראי על הדיווח עזב ואיש לא מונה במקומו. ואפילו בשני דוחות אלו, השורות המתייחסות למאר-א-לאגו ובדמינסטר נותרו ריקות. שר האוצר, סטיב מנוחין, דחה את דרישת הדמוקרטים לקבל את הפרטים ואמר שימסור אותם לכל המוקדם בדצמבר השנה – דהיינו חודש לאחר הבחירות.
הקבלות שבידי הפוסט מתייחסות בעיקר לשני מועדוני הגולף ולמלון טראמפ בוושינגטון, כמה דקות הליכה מהבית הלבן. העיתון מציין, כי הנשיאים ג'ורג' בוש האב, ביל קלינטון וג'ורג' בוש הבן העמידו חינם חדרים לרשות השירות החשאי בבתיהם הפרטיים. רק סגן הנשיא דאז ג'ו ביידן גבה תשלום – 2,200 דולר לחודש – תמורת איכסון הסוכנים בביתו הפרטי; במשך שש שנים הוא קיבל בסך-הכל 171,600 דולר. טראמפ גבה פי שלושה במחצית הזמן.
בקמפיין שלו לקראת בחירות 2016 אמר טראמפ, כי אם ייבחר לנשיא – לא יהיה לו זמן לנסיעות, משום שיהיה טרוד בעבודתו. אולם מאז נכנס לתפקידו שהה טראמפ 342 יום – למעלה משליש מכהונתו – במועדונים ובמלונות שבבעלותו. טראמפ אומר כיהוא עובד במהלך שהיות אלו – אם כי צולם פעמים רבות במגרשי הגולף שלו.
השירות החשאי אמר בתגובה, כי הוצאותיו "מאזנות בין ביטחון מבצעי לבין הקצאה מוצדקת של משאבים". קבוצת טראמפ אומרת שאינה גובה 650 דולר ללילה בפלורידה, אך לא השיבה על השאלה האם גבתה בעבר תעריף זה מהשירות החשאי. היא גם לא ענתה על השאלה כמה היא גובה כיום מהשירות החשאי. "אנו מקצים את החדרים במחירי עלות ויכולים לעשות הרבה יותר כסף מהשכרתם לחברי המועדון או לאורחים", היא אומרת.

אחת הקבלות של התשלום לאחוזת מאר-א-לאגו
תאריך:  09/02/20   |   עודכן:  09/02/20
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קב' טראמפ גבתה מחיר מופקע מהשירות החשאי
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
כסף קטן לעומת אובמה,
U,L BARCELONA  |  9/02/20 11:15
2
הוא לא פעל "במתכונת ארגון
gmeiry8  |  9/02/20 12:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
אלכסנדר וינדמן סולק מן המועצה לביטחון לאומי וגורדון זונדלד פוטר מתפקידו כשגריר ארה"ב לאיחוד האירופי    אחיו התאום של וינדמן סולק גם הוא מן המועצה, למרות שאין כל ראיה לכך שהיה קשור בצורה כלשהו לפרשת אוקראינה
איתמר לוין
מאמר ב-Foreign Affairs מזהיר מפני תוצאות השימוש הנרחב שעושה הממשל הנוכחי במערכת הפיננסית הבינלאומית, שמרכזה בוושינגטון, לקידום מטרותיו המדיניות והצבאיות    הכותבים, פרופסורים מאוניברסיטת ג'ורג'טאון, מוצאים הקבלה מדאיגה בין התנהגותה של ארה"ב לבין זו של אתונה העתיקה
איתמר לוין
שני הצדדים מציגים עמדות פתיחה נוקשות לקראת המו"מ, אותו רוצה ג'ונסון לסיים השנה    בסופו של דבר יהיה הסכם, אך שני הצדדים יצטרכו לוותר - מעריך ניו-יורק טיימס
איתמר לוין
השלטון הסיני מתבסס על שתי רגליים של לגיטימיות: ההנהגה הקולקטיבית וחוכמתו העילאית של שי. כישלון במאבק בנגיף עלול לפגוע ברגל השנייה, מנתח אקונומיסט
איתמר לוין
אהרון בלייק מצביע בוושינגטון פוסט על ארבע נקודות מפתח בנאום: הדם הרע בין המפלגות, הכלכלה, ברק אובמה והענקת מדליית החרות לשדרן ראש לימבו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il