X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מאסתי בכל לב בדעותיו של מאיר כהנא. אבל תמכתי בדעת המיעוט של הפרופסור אהרן ברק בהכרעת בג"ץ כי אין לפסול אותו מלהתמודד בבחירות לכנסת
▪  ▪  ▪
חופש הדיבור [צילום: אוליבר פיטוסי/פלאש 90]

מדינה נאורה צריכה אמצעים להתגונן. זוהי ישראל. יש לה חוק המאפשר לפסול מועמדים מלהיות מועמדים לכנסת. יש לה חוק, גם הוא נחוץ, להעניק לח"כים הנאשמים בפלילים חסינות מפני העמדה לדין. יש לה חוק האוסר הסתה. הכל בסדר. אך יש הערת אזהרה עם שלושה סימני קריאה: אין להשתמש בהם אלא במקרים חריגים שבחריגים, כמעט בלתי אפשריים, במשורה.
מאסתי בכל לב בדעותיו של מאיר כהנא. אבל תמכתי בדעת המיעוט של הפרופסור אהרן ברק בהכרעת בג"ץ כי אין לפסול אותו מלהתמודד בבחירות לכנסת. כבר אז. אני שולל מכל וכל את ההתבטאויות של מיכאל בן ארי. בכל זאת לא הייתי מונע ממנו לרוץ לכנסת.
אין צורך לומר כי אני מתעב, ממש כך, את התבטאותה של ליבא יזבק בעד מחבלים רוצחים. אני מקווה שבג"ץ לא יפסול אותה למרות מה שהיא, כלומר אזרחית נוראה.
טובי מכריי הפצירו בי להצטרף לתביעות המשפטיות נגד מוחמד בכרי, שהוציא לאוויר העולם את השקר הנורא של הסרט 'ג'נין, ג'נין'. הזדהיתי איתם בכל לב, אבל לא הצטרפתי לקריאה לאסור את הקרנתו.
נרות חנוכה
מוטי לרנר כתב מחזה בעייתי להגנת ד"ר ישראל קסטנר, שנתן אחרי מלחמת העולם השנייה ארבעה מכתבי טיהור לפושעי ה-ס.ס. קורט בכר, דיטר ויסליצני, הנס יוטנר והרמן קרומאי. מה שכתב על חנה סנש עורר שאט נפש. בבג"ץ הציע שופט בעל משקל כד"ר מישאל חשין לאסור את הפרסום. הפרופסור אהרן ברק היה בדעה אחרת. בג"ץ הירשה ללרנר להמשיך להציג את גרסתו המקוממת ב"קאמרי", ואז פנה אליו ברק והפציר בו למחוק, והוא נענה. אבל לא בכוח החוק. מעולה.
אז מה החוקים האלה? מדוע אני בעדם? שישכבו במחסן המשפטי? אבא אבן התבטא בעניין הנשק הגרעיני של ישראל - וזה מתאים גם לגבי חופש הדיבור והדיבה וההסתה והחסינות המכוערת של חברי הכנסת: "אלה חוקים שהם כמו נרות חנוכה, לראותם בלבד".
גם אני חש קבס מעזות המצח של הח"כים (בהם גם נציגי כחול-לבן) שהעניקו חסינות (זמנית) לחיים כץ. אבל עדיף כך מאשר היעדר מכשיר משפטי שיאפשר חסינות. הוא נחוץ ליום סגריר.
הכנסת מושחתת ולפיכך משתמשת בו. הפוליטיקאים מושחתים ולכן רוצים לחלץ מדין צדק איש את רעהו אם רק יעלה בידם. הם לא מבינים שכאשר עולים על הנתיב הזה מתדרדרים אל איטליה של בניטו מוסוליני. עינינו הרואות.
בנסיבות אלה צריך אולי לאסור בחוק לחץ על להטבי"ם לעבור טיפולי המרה מקוממים. אבל צריך להיזהר מלפסול את הרב יעקב אריאל מלקבל את פרס ישראל רק מפני שדעותיו מאוסות. איני יודע מדוע נותנים לו ועל מה? אך תארו לכם שהיה מדובר בפיסיקאי המחזיק בדעות פסולות כאלה, האם גם היינו פוסלים אותו מלקבל את הפרס?
בשעתו היה לי ויכוח חריף עם הגאון בפיסיקה הפרופסור יובל נאמן שהחזיר את פרס ישראל מפני שעמדו לתיתו לח"כ ולסופר הערבי אמיל חביבי. לדעתי נאמן טעה. לעומת זאת סברתי כי נאה שדווקא נפתלי בנט העניק את פרס ישראל לספרות לדוד גרוסמן הרחוק ממנו כרחוק מזרח למערב.
בואו נסתכל הצידה, נעצום עיניים, ונניח ליעקב אריאל להיות חתן הפרס.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  09/02/2020   |   עודכן:  09/02/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דמוקרטיה מתגוננת
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מאוס
לא לפייסבוק  |  9/02/20 16:40
2
דן מרגלית, אתה אנרכיסט ולכן הי
בן נאמן  |  9/02/20 18:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסף אליעז
ימים אלה, בהם נתניהו המציא את המפלצת הנוראה והמסוכנת שקרויה שמאל [בפיו: "סמאל"] שמטיח בכל יריב פוליטי את האישום הנורא שהיריב "סמולן", לרבות בבני גנץ ואפילו באיווט ליברמן, מזכירים לי את תקופתו של מקארתי בארה"ב
יובל כהן
פיגוע הדריסה הנוכחי מצביע על תכנון והכוונה מקדימים הניכרים הן בבחירת המטרה, הן במיקום והן בעיתוי המדיני בו בוצע    יש לערער על הנחת המוצא הרואה בכל פיגוע דריסה פעילות ספונטנית של מפגע בודד
איתן קלינסקי
מי ששזר לרקמה אחת את כמהין וקדש-ברנע בנגב יחד עם טירה וטייבה במשולש, אני מעלה את החשד שכמה מנות קנביס מסממות ליוו את הקלדת הצעה זו בתוכנית, שזכתה להיקרא "עסקת המאה"
יוני בן-מנחם
ארגון חמאס טוען כי מספר שבויים ישראלים המוחזקים על ידו ברצועה נפגעו מהפצצות חיל האויר הישראלי על מתקנים אזרחיים וצבאיים במאי 2019. מטרת ההודעה השקרית של חמאס היא להפעיל לחץ על ממשלת ישראל לזרז את המו"מ על עסקת שבויים ולהרתיעה מהמשך התקיפות האוויריות ברצועת עזה
יוני בן-מנחם
הרש"פ וחמאס מלבות גל אלימות וטרור נגד ביצוע "עסקת המאה" האמריקנית שעלול להביא לאינתיפאדה שלישית וחידוש פיגועי ההתאבדות    מחמוד עבאס מחמם את השטח במסרים כפולים, הוא מנסה לשלוט על התבעירה שהצית אך היא עלולה לצאת משליטתו ולהמיט אסון חדש על הפלשתינים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il