X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מה יגידו פרץ, לוי וגנץ לזקנה במסדרון? חיסול נתניהו היה יותר חשוב ממך? מה הם יגידו לחולים, לעניים, לנכים ולניצולי השואה הרעבים שקר להם ושאינם מצליחים לגמור את החודש? שהטיפול בשמפניות, בסיגרים ובסיקור התקשורתי של נתניהו חשוב מהם ושווה עיכוב של שנה בהקמת הממשלה ואת 5,000 החולים הנוספים שימותו עד אז בבית החולים סתם?
▪  ▪  ▪
אבקסיס. אופורטוניסטית [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

בהודעת סמס שנשלחה ממפלגת העבודה גשר ב-31.12.2019 נכתב: "אז מה באמת היה לנו היום? בזמן שאתם רדפתם אחרי חיסונים - נתניהו רדף אחרי חסינות. כי בסוף הכל עניין של סדרי עדיפות. בזמן שאצלנו הבריאות היא לפני הכל, את נתניהו מעניין רק נתניהו".
בטוויטר של אורלי לוי 20.3.19 נכתב: "מי שירצה להיות ראש ממשלה, ייאלץ לשרת את הציבור ולאפשר לי להפסיק את הקטל בבתי החולים, להפסיק את המצוקה של החולים במערכת הבריאות, להפסיק את שחיקת הרופאים והצוותים הרפואיים ולהפסיק את ההתעללות בחולים ובמשפחות. תנו לחולים לחיות, תנו לרופאים לנצח"!
עוד נכתב בטוויטר שלה באותו היום: "מניין חללי מערכת הבריאות: 5,000 בני אדם מתים מוות מיותר מדי שנה, כל שנה. 20,000 בני אדם בקדנציה האחרונה! יותר מאשר בשנת 1948 במלחמת השחרור, יותר מאשר בכל מלחמות ישראל וחללי הטרור מאז מלחמת השחרור ועד היום"!
לוי ועמיר פרץ שותפה למרוץ מרבים לדבר גם על עניים, קשישים, ניצולי שואה, קצבאות, פריפריה, סל התרופות ועוד, כאילו שעד שנתניהו הגיע הכל היה טוב והזקנה במסדרון שרה, קפצה ורקדה על מיטתה לצד מיטות ריקות מחולים שהועמדו במחלקה לייתר ביטחון בלבד.
בתוכנית הרדיו של קרן נויבך ביולי 2011 חשף עודד שחר את הצביעות של התקשורת והשמאל כאשר הוא הוכיח שלא נתניהו התחיל במדיניות הקפיטליסטית ובמכירת נכסי המדינה לטייקונים שהתבצעו עוד בתקופתו של רבין. הוא לא החמיא לנתניהו אך הוא העמיד את הדברים על דיוקם. שווה הקשבה.
גם כחול לבן נהיו כביכול חברתיים
מכחול לבן נמסר: "הכשלים של נתניהו בטיפול בבריאותם של אזרחי ישראל ברורים לכולם. כחול לבן מתחייבת להתקדם בבריאות ולשנות את המצב. נוסיף 12.5 מיליארד שקלים למערכת הבריאות הקורסת". בכחול לבן גם יצאו בקמפיין חדש בו פורסמה הודעת האבל הבאה: "אנו מודיעים בצער רב על מותם של 5,000 ישראלים מדי שנה בגלל קריסת מערכת הבריאות". למחדל זה הם קוראים תיק 5000. בסביבתה של ח"כ אורלי לוי אבקסיס כעסו על הקמפיין החדש של כחול לבן המועתק לטענתם כמעט במלואו מקמפיין הבחירות של "גשר" במועד א'.
איזה כיף לפעמים החיים באופוזיציה. מה יותר קל מלהבטיח הבטחות ולהרים יד בעד כל הצעה חברתית ללא שיקולי תקציב וללא לחצים קואליציוניים. בכלל, מי אמר שהפתרון לכל דבר נעוץ בהזרמת כספים נוספים? מה עם התייעלות ומה עם שינוי שיטה שלא הוכיחה את עצמה? יותר פשוט להיות נדיב ולהציע סכומים אסטרונומיים שלא מבטיחים תמיד את פתרון הבעיה, בייחוד כשאינך מחויב עדיין להוצאת הכספים.
אגב... מתי שמעתם את גנץ או לפיד מדברים על חולים? אולי הם עשו זאת באיזו הערה בודדת, אך הם ודאי לא נלחמו עבורם ולא דיברו עליהם בלהט ובקביעות ולא השקיעו מחשבה למציאת פתרונות עבורם. קל למצוא איזה נושא ולהתלבש עליו כך פתאום ועוד בחודש האחרון לפני הבחירות. איפה הם היו בסבבי הבחירות הקודמים? את הנתון לגבי 5,000 החולים שמתים סתם כך בבתי החולים אינני מכיר, אך אם הוא נכון, הוא ודאי לא השתנה בזמן שלפיד עמד בראש משרד האוצר.
לוי ופרץ אינם חברתיים
על-פי אתר "גלובס" תחת הכותרת: "האופורטוניזם של אורלי לוי-אבקסיס: לא חברתית ולא אפקטיבית", מאת עידן ארץ (מאמר שנכתב לפני כשנה). נכתבו לגביה המילים הבאות: "ב-10 שנותיה בכנסת, אין לה הישג משמעותי להתגאות בו".
בהמשך המאמר מרחיב עידן ארץ בעניין ומפרט: "על-פי המדד החברתי של המשמר החברתי, לוי נמצאת בתחתית דירוג חברי האופוזיציה. זאת בעיקר בגלל ההברזות שלה, בין היתר מהצבעות על חוקים חברתיים חשובים. נראה, שהיא מעדיפה לחזק את תדמיתה כמי שמובילה עשייה חברתית, במקום להוביל באמת עשייה חברתית".
בפרסום אחר מאותה התקופה באתר "כלכליסט" מצאתי מידע מרעיש לא פחות. דווקא עמיר פרץ, שותפה של לוי לקמפיין החברתי, ממוקם במקום האחרון על-פי אותו מדד שהוזכר קודם לכן ויאיר לפיד ממוקם לא הרבה לפניו (לוי מקום 40 מתוך 46, לפיד במקום ה-44 ופרץ במקום ה-46 והאחרון).
בהמשך מאמרו של עידן ארץ בעיתון גלובס הוא מזכיר לנו את חברותה של לוי בעבר, במפלגת "ישראל ביתנו" הקשורה בקשר הדוק עם בעלי ההון ואת השתייכותה לאצולה פוליטית ענפה ואת זכייתה בהגרלת קרקעות של מינהל מקרקעי ישראל, יחד עם ארבעה אחים ושני אחיינים. כמו-כן, מזכיר עידן ארץ את לימודיה במרכז הבינתחומי בהרצליה המחזקים יותר ויותר את טענתו שהקשר בינה לבין התדמית של הצעירה ה"מוחלשת" מהפריפריה הוא מקרי בהחלט".
מסתבר שלוי אינה חברתית ואינה הגונה. היא עזבה בזמנו את "ישראל ביתנו" ואת קואליציית הימין (עוד הרבה לפני שליברמן החל להשתולל בעצמו) והחלה לשמש כחברת אופוזיציה מן המניין למרות שהיא נבחרה באותה תקופה על-ידי בוחרי הימין. את זה היא עשתה מבלי להחזיר את המנדט שלה ולנסות להיבחר מאוחר יותר על-פי האג'נדה המתוקנת שלה כפי שעשה ביושר אבי גבאי שפרש מכולנו של כחלון.
אני זוכר את שביתת הסטודנטים הגדולה בתקופת ממשלתו הראשונה של נתניהו, השביתה לא הצליחה אך לא שמענו מהסטודנטים מילה כשברק עלה לשלטון ושכר הלימוד נשאר כפי שהיה. אני זוכר גם שתי ממשלות ללא חרדים של לפיד האב ושל לפיד הבן שכיהנו תחת שלטון שרון ונתניהו בהתאמה, אך אינני זוכר שבאותן התקופות חיי החילונים הפכו ליפים יותר וגם מצבם של העניים, החולים והמסכנים לא זכור לי שהשתפר ויש לציין שבקדנציה של לפיד הבן הוא שימש כשר אוצר. גם הפעם נציגי האופוזיציה וליברמן בתוכם מציעים לנו חלומות ללא כסוי כלל.
סדר עדיפות מעוות
בציוץ של אורלי לוי לאחר שחזר בו נתניהו מבקשת החסינות נאמרו המילים הבאות: "טוב עשה ראש הממשלה שחזר בו מבקשת החסינות ושנחסך מאיתנו קרנבל האבסורד הזה. כעת אפשר לחזור ולהתעמק בנושאים החשובים באמת שנוגעים לכולנו ולא רק לאיש אחד".
כן אורלי? רק עכשיו אפשר לחזור ולהתעמק בנושאים החשובים באמת? ומה היה הנושא היותר חשוב עד עתה? לדפוק את נתניהו? למפלגת העבודה הייתה הזדמנות פז לקדם אחרי כל כך הרבה שנים את האג'נדה החברתית שספק אם היה לה, כי נתניהו היה תלוי בה להרכבת ממשלתו בסבבי הבחירות הקודמים.
מפלגת העבודה יכלה לקבל המון תמורת הצטרפותה לקואליציה ולהתחיל בשיקומה מחדש על חשבון כחול לבן שהייתה נשארת מאחור. אפילו אני הייתי מודה לה אם היא הייתה מקדמת נושאים חברתיים היקרים לליבי למרות השתייכותי למחנה הימין. אבי גבאי, יו"ר העבודה הקודם, כבר הביע חרטה על פספוס ההזדמנות לחבור לנתניהו ולדאוג באמת לקהל בוחריו אך ממשיכו לא למד מטעותו.
נכון, על מדיניות אוסלו מפלגת העבודה הייתה צריכה במקרה כזה לוותר אך אף קואליציה אחרת לא הייתה מאפשרת לה את ההרפתקה המסוכנת כי השמאל אינו מסוגל להרכיב ממשלה ללא חיזוק כזה או אחר מימין.
מה יגידו פרץ ולוי לזקנה במסדרון? חיסול נתניהו היה יותר חשוב ממך? מה הם יגידו לחולים, לעניים, לנכים ולניצולי השואה הרעבים שקר להם ושאינם מצליחים לגמור את החודש? שהטיפול בשמפניות, בסיגרים ובסיקור התקשורתי של נתניהו חשוב מהם ושווה עיכוב של שנה בהקמת הממשלה ואת 5,000 החולים הנוספים שימותו עד אז בבית החולים סתם? מסתבר שאם תיק 5000 יפתח, יצטרכו להאשים בו לא רק את נתניהו.
מה יענה גנץ לחולים, לנכים ולעניים לאחר שהוא לא התנגד לליכוד אלא רק לנתניהו? האם נציגי השמאל יודעים מה זה להיות עניים כפי שהם אומרים? אם בריאות ילדיהם הייתה תלויה בצירופם לממשלה הם גם היו דוחים את טובתם כדי להעיף קודם את נתניהו?
איפה הפרופורציות בכלל? נתניהו אנס? נתניהו רצח? נתניהו מסר סודות מדינה? איפה האחריות של האופוזיציה? שמעון פרס מזמן היה מצטרף לממשלת אחדות כפי שהוא עשה עם יצחק שמיר למרות עוינות הדדית וחילוקי דעות יותר מהותיים מ"כן נתניהו", "לא נתניהו". הוא עשה זאת כראש מפלגה גדולה וודאי הוא היה מנצל הזדמנות להשפיע כראש מפלגה קטנה לו הוא היה עומד היום בראשות מפלגת העבודה.
מדוע פרץ הוריד את השפם? כדי להבטיח שהוא לא יישב עם נתניהו? לא עדיף להוריד את השפם כדי להבטיח את העלאת הקיצבאות לנכים ולקשישים? נו טוב.... עכשיו כבר קשה להוריד את השפם שכבר מזמן לא קיים, אבל הוא יכול לנצל את השערות שנשארו על ראשו ולעשות קרחת בשידור חי למען החלשים. אם החרמתו של נתניהו הייתה שווה ויתור על שפם, העניים וודאי שווים הליכה עם קרחת. אלא אם כן, הדאגה לעניים נשארה בתחתית סולם ערכיו והוא יעדיף לפעול שוב מטעמי שנאה ולהבטיח הצטרפות לממשלה בתנאי שמירי רגב לא תהיה שרה.
לאחרונה נתקלתי בציוץ גאוני של יבגני זרובינסקי: "לא מבין איך גנץ אמור לנהל מדינה בזמן שרוב זמנו מוקדש למשפט של נתניהו". לייתר דיוק, גנץ אינו מנהל מדינה (לפחות לא בינתיים) אך משפט יריבו הוא אכן עיקר עיסוקו בעוד נתניהו מנצל כל דקה להישגים מדיניים חדשים למרות שהוא מוקף על-ידי 70 זאבים.

תאריך:  10/02/2020   |   עודכן:  11/02/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גנץ פרץ ולוי אינם חברתיים
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
בלגנץ אינו ראוי
שםלי  |  10/02/20 13:43
2
קישור לציוץ של זרובינסקי ולפיד
עמוס שנער  |  10/02/20 14:43
3
באופן מסודר ומאורגן אנו קוראים
יהודה ק.  |  10/02/20 20:50
 
- גם אביה פלירטט עם מפלגת העבודה
עמוס שנער  |  10/02/20 23:30
 
- אכן. נכון. ל"ת
לשנער  |  11/02/20 07:36
4
פה תגובות ליצני החצר של ביבי
יהודה דרורי  |  10/02/20 21:56
 
- תגובה פבלובית של דרורי
עמוס שנער  |  10/02/20 22:45
 
- למי מהקוראים שאינו יודע,
תגובת מצוקה  |  11/02/20 20:29
5
"דיבורים כמו חול".. "חברתיים"
הגוי..  |  12/02/20 15:03
 
- שוטה ולוקה חמורות בהבנת המקרא
גוי נשאר גוי  |  13/02/20 05:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2020
איציק וולף
ראש מטה הבחירות של הליכוד טוען שהיישומון של המפלגה שגרם לדליפת פנקס הבוחרים המלא ולפרצת אבטחה חמורה משמש גם מפלגות יריבות לליכוד    טען שדליפת המידע אינה דומה לדליפת המידע מהטלפון של גנץ, אך לא הסביר מדוע
איתמר לוין
חלוקת השופטים מצביעה על קווים פסיקתיים ואף פוליטיים    הימין הקיצוני נפסל משום שהוא מתבטא בצורה גלויה יותר מאשר השמאל הקיצוני    מתן המשקל הרב להצהרותיה של יזבק סותר את ההיגיון    העליון ממשיך להירתע מפסיקה חדשנית גם כשהיא נחוצה    המסקנה החוזרת ונשנית: יש לשנות מיסודו את הליך הפסילה
איתמר לוין
חמישה שופטים מול ארבעה קבעו, כי אין מסה קריטית המוכיחה שחברת הכנסת מטעם הרשימה המשותפת תומכת הטרור - במיוחד לנוכח הצהרותיה המסתייגות ממאבק אלים    שופטי המיעוט: השכל הישר מלמד שמקומה אינו בכנסת; הבהרותיה מטרידות לא פחות מדבריה המקוריים    התמודדתה של לריסה טרימבובלר-עמיר אושרה פה אחד
איציק וולף
השופט הנדל נפגש עם נציגי הסיעות האחראים על שיבוץ נציגיהם בקלפיות והדגיש שהוא רואה חשיבות רבה שבקלפי יהיו נציגים משלוש סיעות שונות, תוך כדי שמירה על הכללים והעקרונות שקבעה ועדת הבחירות המרכזית
איציק וולף
מפלגת העבודה-גשר-מרצ מבקשת לבדל את עצמה משאר המפלגות ומתמקדת בתיקים ה'חברתיים'    פרץ: אשרת את עם ישראל בתיק חברתי כלכלי בכיר שאת תוכנו נבנה לקראת הקמת הממשלה החדשה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il