X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
התקציב המוצע לשנת הבחירות כולל קיצוצים בתוכניות פנים והוצאות מוגדלות בביטחון הגרעון יהיה טריליון דולר ותאריך היעד לחיסולו נדחה שוב
▪  ▪  ▪
2 מיליארד דולר לחומה [צילום: אריק גיי, AP]

הצעת התקציב של הנשיא דונלד טראמפ לשנה הקרובה, אותה הציג הבית הלבן (יום ב', 10.2.20), מסתכמת ב-4.8 טריליון דולר, וכוללת קיצוץ בתוכניות להן מתנגד טראמפ לצד מימון מוגדל למיזמים הזוכים לתמיכתו. התקציב זקוק לאישור הקונגרס, הצפוי להכניס בו שינויים מהותיים.
התקציב כולל גם קיצוצים של 26.5% בתקציב הסוכנות להגנת הסביבה, 9% בתקציב משרד הבריאות, 8% בתקציב משרד החינוך, 13.4% בתקציב משרד הפנים, 15.2% בתקציב משרד השיכון ו-22% בתקציבי משרד החוץ והסוכנות לפיתוח בינלאומי.
לדברי וושינגטון פוסט, למרות שנסיון העבר מלמד שהקונגרס דוחה הצעות קיצוצים כאלו, התקציב מלמד על סדרי העדיפות של טראמפ לקראת הבחירות בעוד תשעה חודשים. המועמדים הדמוקרטיים המובילים מציעים להרחיב את ההוצאה על איכות הסביבה, החינוך והבריאות – והקיצוצים שמציע טראמפ מבטאים את הבדלי הגישות המהותיים ביניהם.
על-פי הצעתו של הבית הלבן, יקוצצו 181 מיליארד דולר בעשור הקרוב מתקציב "בולי המזון" – התמיכה לשכבות החלשות ביותר. מאות מיליארדים יקוצצו מתוכנית מדיקר, המיועדת בעיקר למבוגרים ולצעירים מוגבלים, באמצעות צמצום הכיסוי והפחתת התשלומים לבתי החולים. בתוכנית מדיקאד, המסייעת למעוטי יכולת, יקוצצו 920 מיליארד דולר בעשר שנים; לדברי הבית הלבן, הקיצוץ יהיה בקצב הגידול של התוכנית ולא בסיוע שהיא מעניקה כיום.
טראמפ הבטיח בסוף השבוע, כי התקציב הקרוב "לא יגע בביטוח הלאומי שלכם או ב-מדיקר" – אך כאמור, ההצעה של הבית הלבן מדברת על קיצוץ משמעותי בביטוח הבריאות. בשנת 2015 הבטיח טראמפ, כי אם ייבחר לנשיא – לא יקצץ תוכנית זו בצורה כלשהי. בפועל תקציביו שואפים לקיצוץ של 800 מיליארד דולר בתוך עשר שנים, אם כי טראמפ לא נלחם נגד הקונגרס כאשר עד כה לא אושרו קיצוצים אלו.
במקביל, מציע טראמפ להמשיך ולהוציא סכומים ניכרים על הביטחון: תקציב משרד ההגנה יישאר ללא שינוי, תקציב המשרד לביטחון פנים יגדל ותקציב נאסא יעלה ב-12% לאחר שטראמפ הודיע על שאיפתו להנחית אדם על מאדים.
הצעת התקציב כוללת 2 מיליארד דולר לבניית החומה בגבול מקסיקו – מיליארד דולר פחות מההצעות בשנים הקודמות ומהסכום שאישר הקונגרס אשתקד. אולם הממשל כבר העביר מיליארדי דולרים מתקציב הפנטגון למטרה זו מאז הכריז טראמפ על מצב חרום, לאחר ההשבתה הממושכת של חלק מן הממשל בשנה שעברה. בנאום מצב האומה בשבוע שעבר הבטיח טראמפ לבנות השנה 400 מייל (650 ק"מ) בנוסף ל-100 המיילים (160 ק"מ) שכבר נבנו; אורך הגבול הוא 3,145 ק"מ.
הבית הלבן מודה, כי גם אם יאושרו כל הקיצוצים – התקציב אינו מתווה מסלול לחיסול הגרעון הפדרלי בתוך עשר שנים, מטרה אותה הציב ממשל טראמפ בשנתו הראשונה. כעת מדובר על שנת 2035, בתנאי שהכלכלה תמשיך לצמוח בקצב שנתי של 3% עד 2025 – הנחה הנראית בלתי מציאותית. זוהי השנה השלישית ברציפות בה הממשל מוותר על יעד של עשר שנים ומרחיק אותו לטווח של 15 שנים. בשנה האחרונה של ממשל אובמה עמד הגרעון על 600 מיליאדר דולר.
התקציב הראשון של טראמפ כלל תחזית לגרעון של 456 מיליארד דולר בשנת 2021 – וכעת צפוי שהמספר יהיה למעלה מטריליון דולר, לראשונה מאז 2012. טראמפ מגלה עניין מועט בלבד בגרעון התקציבי ובחוב הלאומי, מעיר הפוסט. הבית הלבן מאשים את הדמוקרטים בגרעון הגדל, אם כי טראמפ הסכים להגדיל את ההוצאה האזרחית כדי לזכות בתמיכת הדמוקרטים בהגדלת ההוצאה הביטחונית.
במסע הבחירות שלו הבטיח טראמפ לחסל בתוך שמונה שנים הן את הגרעון והן את החוב (העומד כיום על 23.2 טריליון דולר – עלייה של 14% בכהונת טראמפ). הגרעון גדל משמעותית גם בשל הרפורמה הנרחבת במס אותה העביר טראמפ בשנתו הראשונה, אשר על-פי ההערכות תפחית את הכנסות הממשל בטריליון דולר עד 2025.

תאריך:  11/02/20   |   עודכן:  11/02/20
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
אלפאבית, מיקרוסופט, אפל, אמזון ופייסבוק מגדילות את הפער בינן לבין יתר חברות ההיי-טק, ולא נראה שהמצב ישתנה בקרוב - מנתח ניו-יורק טיימס
איתמר לוין
הקמפיין של סגן הנשיא לשעבר סבל מארגון לקוי במדינת הפריימריז הראשונה, אך בעיקר מכך שביידן אינו מצליח לעורר התלהבות - מסביר דן בלץ בוושינגטון פוסט
איתמר לוין
שיעור פענוח הפשעים נמצא בצניחה, מספר הקורבנות המסרבים לשתף פעולה מזנק, ההמתנה לסיום התיקים עלתה בצורה חדה - ואין פלא שרבים פשוט אינם מתלוננים
איתמר לוין
ניו-יורק טיימס מדווח: פרס מוצע תמורת דיווח על מי שהגיעו מהעיר ווהאן, מידע על מי שהיו בעיר דולף לרשת, משפחה אחת מצאה את עצמה אסירה בביתה
איתמר לוין
ב-14 חודשי הנשיאות הראשונים שילם השירות החשאי לקבוצת טראמפ 471,000 דולר תמורת איכסון הסוכנים שהגנו על הנשיא באחוזותיו הפרטיות    טראמפ הוא הבעלים של הקבוצה כך שהכסף הלך לכיסו    התעריפים היו גבוהים בהרבה מן המקובל - למרות שהקבוצה טענה שאינה גובה תשלום כלל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il